تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814709805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات 50 هزار تني پنبه به کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۱۷ب.ظ)
کارشناس نساجي در گفتگو با موج مطرح کرد؛ واردات 50 هزار تني پنبه به کشور موج - يکي از موضوعات مورد توجه حوزه صنعت پس از رفع تحريم ها تمرکز بر روي صنعت نساجي است. لازم به ذکر است تا بيان شود يکي از خبرگزاري هاي کشور به اشتباه اعلام کرد: واردات پنبه به چهار برابر سال گذشته رسيده است.
در اين خبر که در خبرگزاري تسنيم کار شده است عنوان شد «با واردات 5.8 هزار تن پنبه حلاجي نشده در 7 ماهه ابتدايي سال جاري، ميزان واردات اين محصول در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 4 برابر افزايش يافت.»
عليرضا حائري، کارشناس نساجي در گفتگو اختصاصي با موج ضمن رد صحت اين خبر که اعلام کرده بود واردات پنبه حلاجي نشده کشور به چهار برابر افزايش يافته گفت: به دلايلي که خواهم گفت اين خبر کاملا اشتباه است و نبايد چنين ديدگاهي نسبت به واردات در صنعت نساجي داشت.
حائري افزود: اولا بايد دانست که کل واردات پنبه کشورمان در سال جاري و سال هاي منتهي به رکود اقتصادي بين 40 تا 55 هزار تن است که يکي از خبرگزاري ها به اشتباه اعلام کرده 5.8 هزار تن مي باشد و در نسبت به سال گذشته که 1000 تن بوده افزايشي 4 برابري را به خود ديده است.
وي خاطر نشان کرد: اگر واردات ما 5.8 هزار تن بود که ما بايد امروز تيتر مي زديم واردات پنبه به کشور صفر شد! در صورتي که ما همچنان به دليل کشت محدود داخل نياز به واردات 40 تا 55 هزار تني اين نعمت خدادادي داريم.
حائري گفت: نمي دانم اين آمار از کجا گرفته شده است و به نظر مي رسد نمي تواند کار گمرک کشورمان بوده چرا که گمرک در ارائه چنين آمار هايي بشدت دقيق است و چنين اشتباهاتي را مرتکب نمي شود.
اين کارشناس نساجي در ادامه افزود: حدود 50 هزار تن واردات پنبه ما است که سهم داخل نيز در اين ميان به حدود 45 تا 50 هزار تن برداشت پنبه از زمين هاي داخلي مي رسد. البته بايد مد نظر قرار داد که اين ميزان به زماني مربوط مي شود که وضعيت توليد در صنايع نساجي کشور در روزهاي تحريم و رکود اقتصادي وضعيتي وخيم را پشت سر گذاشته و اين آمار مربوط به آن روزها است که پيش بيني مي شود در سالهاي آينده و با توجه به بهبود هاي اقتصادي کشور اين ميزان نياز، يعني 100 هزار تن پنبه به 150 هزار تن نيز برسد.
وي در ادامه به دليل ديگري بر رد اين خبر اشاره کرد و گفت: بايد به اين دوستان عرض کرد اولا خريد پنبه خارجي در فصل دوم سال صورت نمي گيرد که چنين آماري منتشر شده است و ثانيا شهريور و مهر فصل برداشت پنبه داخلي کشورمان است و براي حمايت از کشاورزان اين حوزه تعرفه هاي زيادي بر روي پنبه گذاشته شده و نمي توان شاهد واردات در اين زمان بود چرا که بايد محصول داخلي خريداري شود و اين به نوعي حمايت از کشاورزان اين حوزه است.
حائري در پايان گفت: امسال بر عکس سال گذشته حدود 24 درصد کاهش واردات را تا اين لحظه شاهد هستيم.
ميزان واردات پنبه در 6 ماه نخست امسال بنا به آمار دفتر نساجي وزارت صنعت و معدن کشورمان 16 هزار تن تا امروز است که نمي دانم آن آمار قبل به چه ترتيب و از کدام منبع اتخاذ شده است. اين آمار نشان مي دهد ما تا اين لحظه حدودا 24 درصد کاهش واردات نسبت به 6 ماه نخست سال گذشته که 21 هزار تن بوده داشته ايم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن