تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805519461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف: آثار جنگ‌های منطقه بر محیط زیست غیر قابل انکار است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ظریف: آثار جنگ‌های منطقه بر محیط زیست غیر قابل انکار است
وزیر خارجه کشورمان اظهار کرد: منطقه ما 20 الی 30سال گذشته شاهد جنگ‌هایی بوده که آثار و عواقب آن بر محیط زیست غیرقابل انکار است.
به گزارش نامه نیوز، محمد جواد ظریف در همایش روز جهانی مقابله با آثار جنگ بر محیط زیست حملات صدام به کشتی‌های نفتی در خلیج فارس حملات علیه شهرها و اقدامات علیه چاه‌های نفتی کویت در جنگ خلیج فارس نمونه‌هایی از این موضوع است. در همین راستا در سال 2001 دولت کویت در سازمان ملل پیشنهاد نامگذاری روز مقابله با آثار جنگ بر محیط زیست را مطرح کرد و ما امروز این روز را گرامی می‌داریم.


وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در بحث جهانی شدن به جای شعار دادن در این ارتباط باید واقعیت‌های این حوزه را بپذیریم و قبول کنیم که امنیت، محیط زیست و رفاه کالاهای عمومی هستند و کالای انحصاری نیستند.

ظریف ادامه داد: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مقوله‌هایی مانند محیط زیست و امنیت همه به عنوان کالای عمومی مطرح هستند و اگر کشوری بگوید که من می‌خواهم محیط زیستم را به قیمت از بین رفتن و از بین بردن محیط زیست دیگران حفظ کنم همه این موضوع را مورد تمسخر قرار می‌دهند. مثلاً اینکه کشوری بگوید مهم این است که لایه ازن در کشورم حفظ شود و اشکالی ندارد که مثلاً در شیلی آسیب ببیند. اینگونه صحبت‌ها ناشی از عدم آگاهی بر اثرات جهانی محیط زیست است و دیگران به اینگونه سخنان با دید تمسخر نگاه می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه آثار بی مبالاتی برای حفظ محیط زیست دارای آثار جهانی است و مختص یک کشور یا یک منطقه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: دولت‌ها نمی‌توانند به قیمت خسارت برای دیگران برای خود منافع ایجاد کنند و ما باید بتوانیم این منظومه فکری جدید را که لازمه جهانی شدن است در عرصه جهانی گسترش دهیم تا همگان آن را بپذیرند.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت نیز همچون محیط زیست خطرات مشترکی برای کشورها وجود دارد، افزود: در این حوزه نیز نگرانی‌ها و خطرات مشترک است و همگان باید بپذیرند و باور کنند که نمی‌توانند محیط زیست خود را به قیمت از بین بردن محیط زیست دیگران حفظ کنند. باید بپذیرند که با سرمایه‌گذاری روی گروه‌های افراطی و ترویستی و سلاح‌های مخرب و همچنین حمایت از رژیم صهیونیستی که اصل آن بر غارت است نمی‌توانند برای خود امنیت ایجاد کنند و این یک واقعیت است که باید پذیرفته شود.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: اگر آمریکا بپذیرد که امنیتش را با حمایت از رژیم صهیونیستی به دست نمی‌آورد و همسایگان ما نیز به این نتیجه برسند که گروه‌های تروریستی مانند داعش فقط خطر برای عراق و مردم سوریه نیستند و خطری برای همه ما هستند و دنیا نیز بپذیرد با حمایت از گروه‌های تروریستی نمی‌تواند به منافع خود هرچند منافع کوتاه‌مدت دست پیدا کند در آن موقع ما وارد پارادایم جدیدی شده‌ایم و در این پارادایم صلح، توسعه، امنیت و محیط زیست برای یک کشور زمانی محقق می‌شود که همگان از آن برخوردار باشند.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان با بیان اینکه این حوزه‌ها حوزه رقابت نیستند بلکه حوزه همکاری و منفعت جمعی است ادامه داد: در موضوع جهانی شدن به جای شعار دادن در این ارتباط باید واقعیت‌های این حوزه را بپذیریم و باور کنیم که محیط زیست، امنیت، رفاه و صلح‌ کالاهای عمومی هستند و کالاهای انحصاری نیستند.

ظریف ادامه داد: اگر امروز به خاطر موضوع محیط زیست گردهم آمده‌ایم باید به خود این جسارت را بدهیم که در مورد مسائلی فکر کنیم که نیاز به تغییر منظومه فکری در ارتباط با آنها وجود دارد تا بتوانیم از طریق آن به جهان باثبات دست پیدا کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این همایش با ابراز خرسندی از حضور در این همایش و برگزاری چنین نشستی‌، گفت: در اینجا لازم می‌دانم که از همکارانم در سازمان محیط زیست و همکار بزرگم خانم ابتکار تشکر و قدردانی کنم. به واقع ایشان افتخاری برای کشور و به خصوص حوزه دیپلماسی کشور بوده و است.

وی با تشکر از سایر مهمانان شرکت کننده در این همایش و ابراز لطفی که به وی داشتند، خاطرنشان کرد: موضوعی که ما در اینجا جهت همفکری و تبادل نظر در ارتباط با آن جمع شده‌ایم از دو منظر قابل بررسی است و من می‌خواهم از این دو منظر به مسأله آثار جنگ بر محیط زیست و همچنین ارتباط صلح و محیط زیست بپردازم. همانطور که دوستان اشاvه کردند تأثیرات مخرب جنگ بر محیط زیست موضوعی بوده که منطقه ما و جامعه بین‌المللی با آن مواجه بوده است و نگرانی‌های عمده بین‌المللی در ارتباط با خطرات جنگ و عدم رعایت مقررات جنگی و تأثیر آن بر محیط زیست وجود داشته است.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در تعالیم اسلامی به موضوع آثار جنگ بر محیط زیست و ممنوعیت استفاده از ابزارهایی که می‌تواند محیط زیست را در جریان جنگ مورد تخریب قرار دهد اشاره شده است، گفت: این موضوع برای مسلمانان افتخار بزرگی است که در تعالیم اسلامی به چنین موضوعاتی توجه شده و قطعاً اسلامی که دارای چنین تعالیم و تأکیداتی است اجازه نمی‌دهد که جنایت‌هایی مانند جنایت‌های گروه تروریستی داعش صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه افراط‌گرایان امروز به نام اسلام جنایت‌های وحشیانه‌ای می‌آفرینند، افزود: جامعه بین‌المللی باید توجه کند اسلامی که در 1400 سال قبل در تعالیمش به موضوع محیط زیست و رعایت حقوق انسان‌ها، اشجار و حیوانات در مخاصمات مسلحانه اشاره شده توجه داشته است اجازه نمی‌دهد که چنین جنایت‌های وحشیانه‌ای که امروز شاهد آن هستیم رخ دهد.



منبع: ایسنا


۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن