تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819958223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا روسیه تحریم می شود؟/ سیاسی‌کاری یا دوپینگ سازمان‌یافته


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
کیسه خون آیا روسیه تحریم می شود؟/ سیاسی‌کاری یا دوپینگ سازمان‌یافته

بعد از فوتبال نوبت به دو و میدانی رسید؛
آیا روسیه تحریم می شود؟/ سیاسی‌کاری یا دوپینگ سازمان‌یافته
«اتهامات وارد شده از سوی سازمان دوپینگ باید در دادگاه ثابت شود و در غیر اینصورت تنها ادعاهای بی اساسی است که تنها چندماه مانده به بازی های بعدی المپیک مطرح می شوند.»



به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، پس از بحران بر سر میزبانی روسیه در مسابقات جهانی فوتبال و موضع گیری آمریکا، به نظر می رسد با طرح اتهام دوپینگ گسترده در روسیه و محکوم شدن اتهامات واردشده از سوی این کشور، بار دیگر پای سیاست به مسائل ورزشی کشیده شده است.     پس از ارائه گزارش سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ مبنی بر وجود دوپینگ گسترده در روسیه و دست داشتن مقامات این کشور در این مسئله،این موضوع با واکنش تند مقامات و جامعه ورزشی روسیه مواجه شده است.     پایگاه خبری شبکه راشاتودی روسیه (RT)، با اعلام این خبر نوشت: «سازمان دوپینگ خواستار حذف روسیه از میادین جهانی در پی وارد آمدن این اتهامات شده است.»     به گزارش این شبکه، «پس از آن که گزارش این سازمان مقامات این کشور از جمله وزیر ورزش روسیه را به "لاپوشانی سیستماتیک دوپینگ" متهم کرد، این سازمان خواستار تعلیق روسیه از شرکت در میادین ورزشی شد.»     به نوشته راشاتودی، ورزشکاران مطرح روسیه با سیاسی خواندن این موضع گیری، آن را ناعادلانه و هماهنگ شده خوانده و تأکید کردند این مسائل، هیچ ارتباطی به ورزش ندارد و حاصل سیاسی کاری افراد در وارد کردن این اتهامات است.     سازمان دوپینگ ممنوعیت فعالیت 5 مقام برجسته کشور روسیه و 5 ورزشکار را برای تمام عمر و حذف تأییدیه آزمایشگاه های نمونه گیری این کشور را خواستار شده است.  در نتیجه گزارش کمیته ارزیابی این سازمان آمده: «نهایت ساده انگاری است که چنین نتیجه بگیریم که فعالیت در این سطح، بدون تأیید آشکار یا پنهان مقامات دولت روسیه امکان پذیر بوده باشد.»     همچنین، اتحادیه فدراسیون های دو و میدانی (IAAF) خواستار اعمال تحریم علیه فدراسیون دو و میدانی روسیه شده است. "سباستین کو" رئیس جدید این اتحادیه در نشست خبری به خبرنگاران گفت: «این تحریم ها میتواند شامل تعلیق موقت یا دائم، و حذف مسابقات ورزشی آینده از سوی اتحادیه شود.     به فدراسیون دو و میدانی روسیه یک هفته مهلت داده شده تا جوابیه خود را آماده کند.     در واکنش به این اتهامات، مقامات کشور روسیه این اتهامات را بی اساس خواندند. آژانس فدرال زیست‌پزشکی روسیه (RFBA) که مسؤول نظارت بر آزمایشات پزشکی ورزشکاران در این کشور است در موضع گیری خود اعلام کرد: «اتهامات وارد شده از سوی سازمان دوپینگ باید در دادگاه ثابت شود و در غیر اینصورت تنها ادعاهای بی اساسی است که تنها چندماه مانده به بازی های بعدی المپیک مطرح می شوند.»     فدراسیون دو و میدانی روسیه (ARAF) ضمن متهم کردن سازمان دوپینگ به عبور از پروتکل های مصوب این سازمان در رابطه با دوپینگ، اعلام کرد: «هر گونه تعلیقی می بایست در نشست اتحادیه بین المللی دراسیون های دو و میدانی (IAAF) در ماه نوامبر بررسی شود. بایستی موضوع مسؤولیت و کوتاهی فدراسیون و نه خود ورزشکاران در هرگونه تخطی از قوانین کاملاً اثبات شود.»  
هفته گذشته رئیس سابق اتحادیه بین المللی دو و میدانی از سوی مقامات کشور فرانسه متهم به قبول بیش از یک میلیون یورو به صورت رشوه در کنار رئیس سابق فدراسیون دو و میدانی روسیه برای مخفی کردن تخلفات دوپینگ مقامات روسیه شد. مسؤول کمیته ارزیابی سازمان دوپینگ همچنین آژانس امنیتی روسیه (FSB) را به اعمال فشار و دست داشتن در این پرونده متهم کرده است.    

  505



۱۸/۰۸/۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن