تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804785454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آهسته شدن حرکت بسوی جنگ/ نظارت صهیونیست‌ها روی برنامه‌هسته‌ای!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
توافق هسته ای و پرچم ایران آهسته شدن حرکت بسوی جنگ/ نظارت صهیونیست‌ها روی برنامه‌هسته‌ای!

اعترافات تحلیلگر باسابقه سی‌آی‌اِی در دفاع از توافق هسته‌ای؛
آهسته شدن حرکت بسوی جنگ/ نظارت صهیونیست‌ها روی برنامه‌هسته‌ای!
تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزی معتقد است برجام ضمن آهسته کردن حرکت به سوی جنگ، از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری می‌کند.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه آمریکایی نیوز تریبیون (thenewstribune) در مصاحبه‌ای با الیزابت مورای، تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا)، به بررسی توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی از دید کارشناسی سیا پرداخت و اینگونه جمع‌بندی کرد که برجام ضمن آهسته کردن حرکت به سوی جنگ، از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری می‌کند.     در مقدمه این پرسش و پاسخ که به مناسبت سخنرانی مورای در شهر تاکوما برای دفاع از توافق هسته‌ای انجام شد، آمده است که از نظر این کارشناس سابق سیا، موارد زیادی برای دوست داشتن داخل توافق هسته‌ای که از درگیری مسلحانه اجتناب ناپذیر میان ایران، رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا جلوگیری کرد، وجود دارد. الیزابت مورای به مدت 27 سال برای سازمان سیا بعنوان کارشناس و تحلیلگر مسایل خاورمیانه خدمت کرده است.     مورای 55 ساله در پاسخ به این سوال که چگونه تغییر روابط بعد از جنگ عراق را ارزیابی می‌کنید، ضمن مفید دانستن حصول این توافق گفت: "مشکل اینجاست که دولت آمریکا همواره در رسانه‌ها ایران را دشمن و متخاصم معرفی می‌کند. این مسئله با شعارهای «مرگ بر آمریکا» ارتباط مستقیم دارد. البته دشمن نشان دادن ایران برای آمریکا سودمند بوده زیرا با این بهانه بودجه نظامی گزافی را صرف آن می‌کند."     وی ضمن انتقاد از جنگ روانی رسانه‌های آمریکا، درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای با استناد به گزارش جالبی گفت: "گزارش تخمین اطلاعاتی ملی آمریکا در سال 2007 که بالاترین درجه اعتبار در میان جامعه اطلاعاتی جهان را دارد؛ می‌گوید ایران از سال 2003 تلاشی برای سلاح هسته‌ای نداشته است. توافق هسته‌ای نیز اساسا همین مسئله را نشان می‌دهد. اگر در واقعیت زندگی کنید این مسئله را می‌فهمید اما اگر فاکس‌نیوز یا دیگر رسانه‌های جریان اصلی را نگاه کنید، (با اخبار دروغ) هیجان زده‌ می‌شوید."     سوال دوم با اشاره به تاسیسات زیرزمینی فردو و اینکه آیا هدف آن تسلیحاتی است، از سوی مورای اینگونه پاسخ داده می‌شود: "ایران به دلیل نگرانی از لفاظی‌های آمریکا و اسراییل درمورد حمله به تاسیسات هسته‌ای، مکان فردو را مخفی نگه داشت. در آن زمان استاکس نت به جان برنامه هسته‌ای ایران افتاده و دانشمندانش ترور می‌شدند. شرایط آن زمان باعث شد ایران محتاطانه عمل کند."     این تحلیلگر آمریکایی درباره حمله به عراق و سلاح‌هایی که ادعا می‌شود از سوی ایران باعث کشته شدن نظامیان آمریکا شد، مدعی است: "مطئنم ایران در آن مسایل دخیل بود زیرا عراق حیات خلوت این کشور بود و آمریکا با برانداختن دشمن درجه یک این کشور (صدام حسین)، عراق را بیش از پیش برای آنها آماده کرد. در زمان جنگ افغانستان البته ایران از طرف ما با القاعده مقابله کرد. در آن دوران نیت‌های خوبی در برابر ما بود ولی آمریکا با وحشت جنگ بین‌المللی خود همه آنها را بر باد داد."     الیزابت مورای در پاسخ به سوال پایانی درباره احتمال جنگ رژیم صهیونیستی با ایران تصریح کرد: "معتقدم که روزهای نگرانی برای جنگ گذشته است. گمان می‌کنم حتی خود اسراییلی‌ها نیز برخلاف نتانیاهو فهمیده‌اند که توافق چه‌قدر برایشان خوب است. توافق به اسراییل کمک می‌کند به برنامه هسته‌ای ایران نظارت داشته و یک پیروزی سیاسی برای آمریکاست که به مردم نشان می‌دهد همیشه بمباران راه حل نیست. معتقدم توافق از یک فاجعه هسته‌ای در خاورمیانه جلوگیری کرده است."    

  507



۱۸/۰۸/۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن