تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802775677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام آمادگي بلژيک براي همکاري با ايران در بخش پتروشيمي و حمل و نقل


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۹:۲۹ب.ظ)
درنشست تجاري ايران و بلژيک مطرح شد: اعلام آمادگي بلژيک براي همکاري با ايران در بخش پتروشيمي و حمل و نقل موج - در نشست فعالان اقتصادي ايران و بلژيک مناسبات تجاري و همکاري ها در زمينه هاي مختلف مورد تبادل نظر قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج، نشست فعالان اقتصادي ايران و بلژيک با سخنراني محسن جلال‌پور رئيس اتاق ايران، پدرام سلطاني نايب رئيس اتاق ايران، محسن خليلي عضو هيأت نمايندگان اتاق ايران، پيتردوکرم وزير تجارت خارجي بلژيک، جان استوپ رئيس فدراسيون اتاق‌هاي بازرگاني بلژيک و فرانسوا دل‌هاي سفير اين کشور در اتاق بازرگاني برگزار شد.
محسن جلال پور روابط ديرينه دو کشور در زمينه‌هاي اقتصادي و سياسي را مهم خاطر نشان کرد و گفت: در طول سال هاي سخت تحريم اين کشور در کنار برخي از کشورها کمترين فشارها و سختگيري‌ها را بر فعالان اقتصادي داشته است و سفر هيات‌هاي تجاري بين دو کشور تداوم داشت و اين کشور حمايت خود در زمينه‌هاي سياسي و اقتصادي را دريغ نداشت.
بسياري از مسائلي که با اتحاديه اروپا داشتيم با همکاري و حمايت فعالين بخش خصوصي و همچنين مسوولين بلژيک حل و فصل شد و جزو کشورهايي بود که مشکلات سياسي را کمتر در ارتباط تجاري نقش داد و در آينده روابط بين دو کشور همکاري‌هاي ارزنده اين کشور در دوران تحريم را در نظر خواهيم داشت.
وي به ظرفيت‌هاي جديد اقتصاد ايران در پساتحريم و قدرت بخشيدن به بنگاه‌هاي خصوصي و فراهم شدن شرايط کارهاي اشتراکي با ديگر کشورها به واسطه برداشته شدن تحريم‌ها اشاره کرد و گفـت: در سخنان پيتردوکرم وزير محترم بلژيک مستحکم تر شدن جايگاه بخش خصوصي ايران در سال‌هاي اخير که منجر به ايجاد موقعيت مناسب براي امنيت سرمايه‌گذاري و همچنين پايگاهي امن براي انجام کارهاي اشتراکي با ظرفيت فراوان کشور و تأمين کالاهاي مورد نياز بازارهاي منطقه شده است، تاکيد شد.
جلال پور گفت: پيامي که طي چندماه اخير به هيات‌هاي تجاري و مقامات بلندپايه سياسي اروپايي منتقل شده است بسيار تأثير گذار بوده و در جلسه ديروز با مارتين شولز رئيس‌ پارلمان اروپا ايشان نيز شرايط جديد اقتصادي روبه توسعه بخش خصوصي ايران و انجام کار مشترک و درهم تنيده در اين زمان با کشورهاي اروپايي از طرف ايشان مورد تاکيد قرار گرفت و با آگاهي و مدنظر قرار دادن شرايط و ظرفيت منطقه براي انجام فعاليت‌هاي اشتراکي و لزوم افزايش همکاري‌ها با فهم مشترک و همفکري، فضاي کار با اروپا را ساده تر مي‌نمايد.
رئيس پارلمان بخش خصوصي تصريح کرد: غير از همه کارهاي سنتي و قبلي که در دوران گذشته با کشورهاي اروپايي و بلژيک انجام مي‌داديم تاکيد من بر توسعه همکاري در بخش صنعت نساجي است به جهت اينکه ظرفيت‌هاي خوبي در اين صنعت داريم و مي‌تواند به عنوان يک کار مشترک و جدي بين بنگاه‌هاي ايران و بلژيک مدنظر قرار گيرد.
جلال‌پور در زمينه حوزه‌هاي همکاري با ايران تصريح کرد:‌ بايد در زمينه‌هاي زيست محيطي، مديريت آب و آب شيرين کن‌ها همکاري‌هاي جديدي اتفاق افتد و همچنين افزايش همکاري‌ها در زمينه گردشگري مطرح گرديد که مورد استقبال طرف بلژيکي واقع شد و مقرر شد که موضوع ويزا با همکاري سفارت، وزارت امورخارجه و با حمايت اتاق ايران برطرف شود و اين مسئله در ملاقاتي که با محمدجواد ظريف وزير امورخارجه ايران داشتم مطرح شد و تمامي تجار و فعالان اقتصادي اروپايي که مي‌خواهند به ايران سفر کنند با نامه اموربين الملل اتاق ايران در اخذ ويزا از تسهيلات خاص بهره مند مي‌گردند.
وي افزود: در زمينه نفت و حفاري و معادن ايران انتظار داريم که با توليد تکنولوژي و سرمايه فراوان خدادادي که در کشور وجود دارد، شرکت‌ها و بنگاه‌هاي فعال شده در دوران تحريم بتوانند کار مشترک در اين زمينه را دنبال نمايند و توان نيروي انساني کشور همراه با سرمايه گذاري که از بلژيک منتقل مي‌شود مي‌تواند منطقه آشوب زده را با حضور فعال در بازارهاي همسايه و همچنين کشورهاي حوزه آسياي مرکزي و سي آي اس در سالهاي پيش رو، براي بخش خصوصي ايران محقق نمايد.
رئيس اتاق ايران خاطر نشان کرد: براين باوريم که با اعتماد سازي و تعريف صحيح روابط بصورت برد-برد مي‌توانيم توسعه پايدار در کشور و همکاري‌هاي دراز مدت با کشور بلژيک را در اقتصادمان رقم زنيم و انتظار داريم فعالان اقتصادي ايران از حضور شرکت‌هاي بلژيکي استفاده نموده و هيئت‌هايي که در آينده اعزام خواهند شد حداکثر بهره برداري از کار مشترک را در برنامه ريزي قرار دهند.

شرکت‌هاي بلژيکي مي‌توانند نقش مهمي را در توسعه اقتصادي ايران ايفا کند
در ادامه پيتردوکرم وزير تجارت خارجي بلژيک‏، با تشکر از همکاري اتاق‌هاي بازرگاني ايران و بلژيک براي هماهنگي اين نشست درا تاق ايران، زمان حال را بهترين فرصت براي حضور هيأت‌هاي تجاري در ايران خاطر نشان کرد و گفت: توافق انجام شده بين ايران و کشورهاي 1+5 و باز شدن فضاي بين المللي با حصول نتيجه در ژنو، راه را براي پررنگ‌تر شدن و مستحکم شدن مناسبات اقتصادي هموار نمود. اگر تمامي مراحل طي شود و تحريم‌ها رفع گردند شاهد افزايش تجارت بين المللي با ايران خواهيم بود.
وي گفت: حجم مناسبات اقتصادي دو کشور در سال‌هاي اخير کاهش محسوسي يافت و سطح فعلي صادرات بلژيک به ايران نزديک به 190 ميليون يورو در 2014 و واردات محصولات ايراني 86 ميليون يورو شامل نفت و فرآورده‌هاي نفتي، پتروشيمي و مواد خام بوده است و بر اين باوريم که با رفع تحريم‌هاي ايران نه تنها رشد اقتصادي ايران را شاهد خواهيم بود بلکه افزايش مبادلات تجاري بين دو کشور نيز رقم خواهد خورد.
دوکرم افزود: همکاري‌هاي تجاري بين دو کشور به سال‌هاي بسيار دور با احداث خطوط راه آهن و توسعه صنعت توليد شکر در قرن نوزده بر مي‌گردد و آن همکاري‌ها ارتباط تجاري، اقتصادي و سياسي خوبي را رقم زد. اکنون شرکت‌هاي بلژيکي مجدد در ايران حضور پيدا کرده‌اند تا در توسعه اقتصادي ايران تاثيرگذار باشن.
وزير تجارت خارجي بلژيک خاطر نشان کرد: شرکت‌هاي بلژيکي مي‌توانند نقش مهمي را در توسعه اقتصادي ايران ايفا نمايند مخصوصاً در زمينه‌هاي پتروشيمي، دارويي، زيرساخت‌هاي حمل و نقل ريلي و دريايي توقع داريم که اين شرکت‌ها با تجربيات و تکنولوژي‌هاي پيشرفته گام‌هاي موثري با ايجاد ارتباط با همتايان ايراني خود طي جلسات امروز و فردا در توسعه مناسبات اقتصادي بين دو کشور بردارند.
وي به ملاقات وزير امورخارجه اين کشور در ماه‌هاي اخير و هماهنگي براي سفر هيأت‌هاي تجاري طي ماه‌هاي آينده اشاره کرد و افزود: اولين قدم براي افزايش مناسبات اقتصادي بين دو کشور با اين سفر رقم خورده است و در اين مأموريت 20 شرکت مهم بلژيکي که مشتاق همکاري با ايران هستند حضور دارند که آماده ازسرگيري همکاري‌هاي قبلي يا ايجاد ارتباط‌هاي جديد براي آينده اي روشن‌تر در اقتصاد دو کشور هستند.
حجم تجارت مشترک کنوني رقمي بين 300 الي 400 ميليون يورو مي‌باشد و طي سال جاري ممکن است به مرز 500 ميليون يورو نزديک شود ولي بعد از رفع تحريم‌ها اين رقم به يک ميليارد يورو خواهد رسيد. و براي رسيدن به هدف بايد رو به جلو حرکت نمود و اکنون در ابتداي مسير هستيم.

بلژيک مي‌تواند دروازه ورود شرکت‌هاي ايراني به اتحاديه اروپا باشد‌
در ادامه محسن خليلي عضو هيأت نمايندگان اتاق ايران و هيات رئيسه اتاق مشترک ايران و بلژيک برقراري تفاهم و گذر از تحريم‌هاي غير منصفانه با تلاش دولتمردان ايران و کشورهاي 1+5 را بستر ساز، گسترش مناسبات اقتصادي با جهان و ايجاد پيوندهاي مستحکم تجاري خاطر نشان کرد و گفت: بر اين باورم کدورت‌هاي قبلي با مناسبات و تعاملات اقتصادي کشورها با گره زدن سرنوشت انسان‌ها و ملت‌ها به يکديگر، روابط صلح آميزتري را در جهان استمرار مي‌بخشد.
خليلي قدمت همکاري‌هاي اقتصادي بين دو کشور و اتاق مشترک ايران و بلژيک را دو سرمايه گرانب‌ها در اين عرصه عنوان کرد و گفت: در اين فراز مهم تاريخي و نقطه عطف تحول روابط خارجي کشورمان مي‌تواند بسيار تأثير گذار باشد زيرا در برنامه ششم توسعه که بر رشد 8درصدي و تقويت اقتصاد رقابتي با جذب سرمايه گذاري خارجي تاکيد شده است که تبعا حجم بزرگي از سرمايه گذاري را براي تحقق اهداف مدنظر مي‌طلبد و کشور بلژيک داراي توانمندي‌هاي بسيار در حوزه‌هاي مالي، اقتصادي و تکنولوژيکي است و بيش از يک قرن قبل ما را درساخت راه آهن و زيرساخت‌هاي اقتصادي، و همچنين نوسازي و ساخت گمرکات ياري کرد اکنون نيز مي‌تواند دروازه ورود شرکت‌هاي ايراني به اتحاديه اروپا باشد و همچنين بستر همکاري با ايران امکان حضور پررنگ‌تر بلژيک در بازار همسايه و کشورهاي حوزه آسياي ميانه را فراهم آورده است.

جان استوپ: فرصت براي هر دو طرف فراهم شده که از شرايط موجود به بهترين نحو استفاده کند
در ادامه جان استوپ رئيس فدراسيون اتاق‌هاي بازرگاني بلژيک اين نشست را نتيجه همکاري اتاق‌هاي بازرگاني دو کشور و مقامات سياسي براي تسهيل حضور فعالان اقتصادي بلژيک در تهران عنوان کرد و گفت: سال گذشته که براي اولين بار به ايران سفر کردم مقرر شد که با هيأت تخصصي در زمينه‌هاي مختلف براي افزايش همکاري‌ها با شرکت‌هاي ايراني را اعزام نماييم و اکنون اين فرصت براي هر دو طرف فراهم شده که از شرايط موجود به بهترين نحو استفاده نمايند.
وي گفت: از 45 سال گذشته حضور پررنگ‌تر شرکت‌هاي بلژيکي در بخش‌هاي صنعتي و تجاري ايران آغاز شد ولي در دوره اي اين حجم روابط کاهش يافت و حال با رفع تحريم‌هاي تجاري عليه ايران اميدواريم شاهد افزايش مناسبات در زمينه‌هاي بسياري مانند انرژي‌هاي نوين، نفت، گاز و پتروشيمي باشيم.

پدرام سلطاني: با تعاملات اقتصادي، دنياي متمدن مي‌تواند منطقه خاورميانه را از تهديدهاي موجود عاري کند
در ادامه پدرام سلطاني نايب رئيس اتاق ايران نيز ضمن اشاره به اهميت ايران به عنوان بزرگ‌ترين و با ثبات‌ترين کشور منطقه به تأييد کارشناسان غربي، ايران را محور اصلي ثبات و آرامش آينده منطقه عنوان کرد و گفت: در سال‌هاي پيش رو ايران شرايط صلح در منطقه را به وجود خواهد آورد زيرا برپايه توافق انجام شده بين ايران و کشورهاي پنج بعلاوه يک روش نويني در تعامل کشورها در دنياي متدن کنوني براي حل يک سوء تفاهم و اختلاف نظر اين بار بواسطه توافق و مذاکره و نه از طريق جنگ و مداخلات نظامي بود روش جديدي را در پاسخ گفتن به جالش هاي جهاني بوجود آورد.
سلطاني منطقه خاورميانه و کشورهاي اطراف ايران را خواستگاه سه چالش اساسي که آثار و پيامدهاي آن دامن گير همه کشورهاي منطقه و فراتر از آن کشورهاي قاره اروپايي عنوان کرد و گفت: هجوم پناهندگان به سوي اروپا، افزايش حملات تروريستي در سرتاسر دنيا و همچنين توليد و انتقال مواد مخدر به منطقه و جهان، اثرات مداخلات نظامي بوده است و به نظر مي‌رسد که با رويکرد مديريت اين چالش‌ها با تعاملات اقتصادي با جهان بتواند منطقه خاورميانه را از تهديد‌هاي موجود عاري کند.
سلطاني افزود: کشور ايران به عنوان باثبات‌ترين کشور منطقه مي‌تواند موتور محرک اين حرکت نوين باشد و دوران جديد فقط فرصتي براي کشورهاي اروپايي براي کار با ايران و توسعه روابط اقتصادي با ايران نيست بلکه فرصتي براي پوشش بازارهاي خاورميانه و پاسخگويي به مشکلات منطقه‌اي از طريق ايران است.
نايب رئيس اتاق ايران ضمن تعريف از سال‌هاي پيش رو در تعاملات تجاري ايران با همسايگان و منطقه تصميمات مهم اقتصادي مانند انعقاد معاهده‌هاي دو يا چند جانبه و تجارت ترجيحي و آزاد و همينطور شروع مذاکرات الحاق ايران به سازمان تجارت جهاني گام‌هاي مطمئن تر براي توسعه اقتصاد کشور عنوان کرد.
سلطاني افزود: ايران در سال‌هاي آينده شاهد رشد اقتصادي بالاتري خواهد بود و در شرايطي که بسياري از اقتصاد‌هاي بزرگ دنيا با رکود يا نرخ رشد پايين دست و پنجه نرم مي‌کنند کشورهايي مانند ايران به موتورهاي محرکه رشد و تبادلات اقتصادي دنيا تبديل شوند و در حوزه اجتماعي با توجه به جايگاه ايران در شاخص توسعه انساني رتبه 75 در ميان 187 کشور جهان است نشان مي‌دهد که ظرفيت ايران در مقايسه با کشورهاي منطقه براي استفاده از مهم‌ترين سرمايه ايران بسيار فراهم تر است و باتوجه به وضعيت ايران در منطقه و توسعه يافتگي نيروي انساني در يک قضاوت کارشناسانه ايران مناسب‌ترين مکان براي سرمايه گذاري با تکيه بر نيروي انساني تحصيل کرده و کارآمد است.
پدرام سلطاني تعداد شرکت‌هاي دانش بنيان را نشان دهنده ظرفيت بالاي کشور در اين حوزه ارزيابي کرد و گفت: تصميمات مهمي براي تغيير محيط کسب و کار اتخاذ شده است و داشتن جايگاه يکصد و هجدهمين در ميان 187 کشور دنيا قابل اصلاً قبول نيست. و با اصلاح قانون ماليات‌هاي مستقيم و همجنين اصلاح ماليات‌هاي ارزش افزوده و قانون تجارت، بهبود فضاي کسب و کار به تدريج صورت خواهد گرفت.
نايب رئيس اتاق ايران با توجه به محروميت ايران براي استفاده از فناوري‌هاي نوين در سال‌هاي اخير يکي از جذابيت‌هاي تعامل شرکت‌هاي صاحب فناوري مانند بلژيک با ايران را در اين حوزه ارزيابي کرد و گفت: در ارائه فناوري و توليد مشترک طي چند سال اخير عقب افتاديم و با تکيه به ظرفيت انساني و بازار بزرگ ايران و منطقه اميدواريم که عقب ماندگي را جبران کنيم.
وي افزود: در حوزه زيست محيطي نيازمند همکاري‌هاي دوجانبه با کشورهايي که در استانداردهاي زيست محيطي موفق عمل کردند هستيم و چالش‌هاي زيست محيطي و کمبود منابع آب را زمينه‌هاي همکاري‌هاي مشترک بين شرکت‌هاي فعال و سرمايه گذاران در اين حوزه‌ها مي‌باشد.
پدرام سطلاني به اهميت جذب سرمايه گذاري در بخش گردشگري اشاره کرد و گفت: ايران جزو 10 کشور برتر دنيا از نظر تاريخي، فرهنگي و منابع طبيعي در جذب گردشگر است و حدوداً 1000 هتل در حال ساخت است که آماده همکاري با هتل‌هاي زنجيره اي بين المللي هستند.
سلطاني در پايان سخنراني خود به اهميت موقعيت جغرافيايي ايران براي اتصال اروپا و کشورهاي آسياي شرقي اشاره کرد و گفت: مزيت‌هاي ژئواستراتژيک ايران بايد در اهداف سرمايه گذاري کشورهاي اروپايي مدنظر قرار گيرد، زيرا مسيرهاي دسترسي از طريق ايران در مقايسه با کشورهايي که اکنون اين وظيفه را در اختيار دارند،بسيار کوتاه تر و توجيه پذير است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن