تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820872465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي زمينه همکاري‌هاي مشترک بين ايران و بوسني هرزگوين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۹:۹ب.ظ)
با حضور رئيس اتاق ايران و وزير تجارت خارجي بوسني صورت گرفت: بررسي زمينه همکاري‌هاي مشترک بين ايران و بوسني هرزگوين موج - زمينه همکاري‌هاي مشترک بين ايران و بوسني هرزگوين و تسهيلات لازم براي رفع موانع تجاري با حضور رئيس اتاق ايران و وزير تجارت خارجي بوسني مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج، همايش تجاري ايران و بوسني هرزگوين با حضور وزير تجارت خارجي بوسني، معاون تجارت خارجي اتاق بازرگاني بوسني، رئيس اتاق ايران، معاون بين الملل اتاق ايران، نمايندگاني از وزارت خارجه دو کشور و بانک مرکزي بوسني و نمايندگاني از 25 شرکت بوسنيايي در محل اتاق ايران برگزار شد.
محسن جلال‌پور رئيس اتاق ايران بااشاره به روابط ديرينه و عاطفي بين دو ملت اظهار داشت: با نگاه به روابط سنتي و فرهنگي بين دو کشور مي‌توانيم روابط اقتصادي دو جانبه را توسعه دهيم.
جلال‌پور ادامه داد: با توجه به شرايط جديد و تفاهم نامه انجام شده، امروزه شاهد اعزام هيات هاي تجاري به ايران هستيم و اقتصاد ايران کانون توجه ديگر کشورهاي دنيا خصوصاً کشورهاي اروپايي قرار گرفته است.
رئيس اتاق ايران تصريح کرد: در تعاملات با ديگر کشورها توسعه بخش خصوصي، اقتصاد مبتني بر سرمايه انساني و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود مورد نظر است. همچنين آماده کار مشترک با کشورهايي هستيم که علاقه مند به همکاري‌هاي مشترک اقتصادي پايدار و مستحکم در ايران مي‌باشند.
وي افزود: تقويت همکاري‌ها و تعامل با کشورها از وظايف اتاق ايران بوده و هست تا حداکثر توان خود را براي همکاري با کشورهايي که در دوران سخت تحريم همراه ما بودند؛ در برنامه کاري خود دارد.
رئيس پارلمان بخش خصوصي با بيان اينکه انتظار مي‌رود تسهيلات و نگاه مساوي با تجار ايراني همانند ديگر کشورهاي دنيا باشد؛ گفت: با تعيين نرخ تعرفه‌هاي گمرکي براي کالاهاي ايراني و رفع موانع موجود برسرراه مبادلات بانکي و مالي، خواهان افزايش روابط تجاري بين دو کشور هستيم.
جلال پور با اشاره به موقعيت استراتژيک و جغرافيايي ايران در منطقه بيان کرد: ايران با منابع طبيعي، نيروي انساني تحصيل کرده و متخصص و زيرساختارها، داراي شرايط مناسب براي گسترش همکاري‌هاي اقتصادي بين دو کشور است.
وي صنايع تبديلي، کشاورزي، صنعت، فني و مهندسي، فن آوري، نانو و بيوتکنولوژي را از جمله زمينه‌هاي همکاري مشترک و پايدار بين دو کشور دانست و گفت: ايران با وجود زيرساختارهاي حمل ونقلي و کريدور جنوب-شمال به عنوان مسيري امن، کوتاه و ارزان در منطقه و دنيا معرفي شده است.
رئيس اتاق ايران ابراز اميدواري کرد که با فراهم آمدن بسترهاي لازم و تأمين امنيت اقتصادي توسط دولت و شناسايي فرصت‌ها توسط بخش خصوصي و همچنين با برنامه ريزي‌هاي بلندمدت به بالاترين سطح روابط تجاري دوجانبه ارتقاء يابيم.
ميرکو شاروويچ وزير تجارت خارجي و کمک‌هاي اقتصادي بوسني و هرزگوين با اشاره به برگزاري دومين جلسه کميسيون مشترک دو کشور در روز آتي اظهار داشت: اين نشان دهنده آمادگي و علاقه مندي بوسني به پيشرفت مناسبات تجاري و بهبود روابط اقتصادي دو کشور بعداز 5 سال وقفه است.
وزير تجارت خارجي بوسني و هرزگوين با بيان اينکه سه کار اصلي و اساسي برسر راه تجارت دو کشور وجود دارد، تصريح کرد: وزارت تجارت خارجي بوسني موظف است که با فراهم آوردن امکانات لازم براي گسترش همکاري‌هاي اقتصادي دوجانبه و عملياتي شدن برنامه‌ها تسهيلات لازم را براي تجار در نظر گيرد. با رسيدن به توافق تجارت ترجيحي و تبادل کالا بدون تعرفه گمرکي و به وجود آمدن زبان مشترک در اين زمينه اين امکانات فراهم خواهد شد.
وي تسهيلات صدور رواديد براي تجار و بازرگانان دو طرف و تبادل هيات هاي تجاري في مابين را دومين کار اصلي براي ارتقاء سطح روابط تجاري دانست.
ميرکو شاروويچ ادامه داد: همکاري بانک‌هاي دوکشور و پيداکردن راه حل مناسب براي رفع مشکلات بانکي و مالي از ديگر مواردي است که بايد در کوتاه‌ترين زمان ممکن حل شود.
وزير تجارت خارجي بوسني با بيان اينکه بوسني در روزهاي آينده منتظر پيوستن به اتحاديه اروپا است؛ گفت: بوسني قرارداد تجارت آزاد با اروپا، منطقه و کشورهاي يوگسلاوي، جنوب کشور بالکان و ترکيه دارد و همچنين کالاهاي توليدي بوسني به کشورهاي اتحاديه اروپا صادر مي‌شود و اين نشان دهنده کيفيت بالاي کالاهاي بوسنيايي است.
احمد اگريليچ معاون تجارت خارجي اتاق بازرگاني بوسني ضمن معرفي اتاق اعلام کرد: شرکاي تجاري بوسني کشورهاي اروپايي آلمان، کرواسي، ايتاليا و صربستان است که 60 درصد کالاهاي خود را به اين کشورها صادر مي‌کند.
اگريليچ ادامه داد: بوسني در صنعت گردشگري هم پيشرفت خوبي داشته است و اعلام شده است که در سال هاي آينده جزو ده کشور توريستي دنيا قرار خواهد گرفت.
وي اظهار اميدواري کرد که با تسهيلات صدور ويزا و رفع موانع بانکي سطح روابط تجاري دو کشور ارتقاء يابد.
معاون تجارت خارجي اتاق بازرگاني بوسني زمينه‌هاي همکاري بين دو کشور را گردشگري، انرژي، شهرسازي، زيرساخت‌ها، کشاورزي، توليدات دامي، عمران، توليد قطعات اتومبيل، لوله‌هاي نفت، تکنولوژي، روغن خوراکي و نيشکر اعلام کرد.
وي تأسيس منطقه آزاد تجاري بين دو کشور را براي تبادل کالا بدون تعرفه گمرکي و ارتقاء همکاري‌هاي اقتصادي مشترک حائز اهميت دانست.
گفتني است در پايان اين همايش تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادي دو کشور در زمينه‌هاي فعاليت مربوطه به بحث و گفتگو پرداختند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن