تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805539205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرين گزارش اقدامات براي کاهش آلودگي هواي خوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۳۰ب.ظ)
آخرين گزارش اقدامات براي کاهش آلودگي هواي خوزستان موج - مدير کل حفاظت محيط زيست خوزستان با اشاره به احصاء علل احتمالي مشکلات تنفسي ناشي از بارندگي در سال‌هاي گذشته و همکاري دادگستري استان براي پيگيري، کنترل و حذف آلاينده‌ها، تاکيد کرد: اقدامات مربوطه در زمينه‌هاي مختلف مورد نظر بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، احمدرضا لاهيجان زاده، مدير کل حفاظت محيط زيست خوزستان، با اشاره به گمانه زني‌هاي مختلف در خصوص مشکلات تنفسي مردم اهواز پس از بارندگي اخير، گفت: از زمان افزايش رطوبت و پيش از بارش‌ها تا دو روز پس از پايان بارندگي در حدود 17000 مراجعه به بيمارستان‌هاي استان به دليل مشکلات تنفسي صورت گرفت که تقريباً 90 درصد آن‌ها مربوط به کلان‌شهر اهواز و مابقي از ديگر شهرها نظير اميديه، رامهرمز، آبادان، خرمشهر و ماهشهر گزارش شد.
لاهيجان زاده با يادآوري سابقه اين رخداد در گذشته افزود: موضوع مراجعه گسترده مردم به بيمارستان‌ها، نخستين بار پس از بارندگي‌هاي آبان 92 و سپس اوايل آذر همان سال مطرح شد که با تکرار حادثه در سال جاري، براي سومين بار مردم با چنين پديده اي درگير شدند.

احصاء تمام احتمالات منجر به مشکلات تنفسي مردم اهواز در سال 92
وي ضمن بيان اين موضوع که پس از مشکلات تنفسي سال 1392، تمام احتمالاتي که مي‌توانست باعث بروز اين پديده نادر شود با همکاري دانشگاه‌ها، اساتيد و دستگاه‌هاي اجرايي احصاء شد، اظهار کرد: پس از احصاء علل احتمالي، با همکاري دادگستري استان ضمن اعمال قانون؛ نسبت به پيگيري، کنترل و حذف آلاينده‌ها اقدامات لازم صورت پذيرفت.
مدير کل حفاظت محيط زيست خوزستان، توليد بنزين پتروشيمي در پتروشيمي‌هاي بندرماهشهر و اضافه کردن بخشي از اين بنزين آلوده به بنزين پالايشگاه آبادان را يکي از دلايل احتمالي مشکلات تنفسي مردم استان پس از بارندگي‌ها برشمرد و اظهار کرد: کيفيت پايين و آلايندگي بسيار بنزين پتروشيمي مي‌توانست يکي از احتمالات بروز اين پديده باشد که در حال حاضر به طور کامل از چرخه سوخت کشور خارج شده است.
لاهيجان زاده ادامه داد: جلوگيري از ورود 20 تا 25 هزار بشکه نفت خام ترش که در حومه اهواز (واحد متعلق به شرکت بهره برداري نفت و گاز کارون، موسوم به اهواز 3 در مجاورت ورزشگاه غدير اهواز) همراه با آلودگي شديد فرآورش مي‌شد يکي ديگر از اقدامات در راستاي کاهش آلودگي شهر اهواز و مقابله با تکرار حادثه مشکل تنفسي بود که اين اقدام نيز با همکاري وزارت نفت و پيگيري مستقيم رئيس سازمان حفاظت محيط زيست انجام شد.

اجراي طرح آماک اهواز براي جمع آوري حداقل شش ميليون فوت مکعب گاز ترش همراه نفت
وي تکميل طرح جمع آوري گازهاي همراه نفت (موسوم به فاز زيست محيطي طرح آماک) در حوزه اي به وسعت 6000 کيلومتر مربع در اطراف کلان‌شهر اهواز طي يکي يا دو ماه آينده را از ديگر اقدامات مؤثر در اين خصوص برشمرد و گفت: بهره برداري از اين طرح منجر به جمع آوري و ممانعت از سوزاندن حداقل شش ميليون فوت مکعب گاز ترش همراه نفت خواهد شد.
مدير کل حفاظت محيط زيست خوزستان خاطرنشان کرد: طرح آماک در پايان سال 92 با 90 درصد پيشرفت فيزيکي بنا به دلايلي متوقف مانده بود که در نتيجه پيگيري مداوم رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و ورود قاطعانه قوه قضائيه، تکميل طرح مجدداً در اولويت قرار گرفت.

توزيع سوخت استاندارد در اهواز
لاهيجان زاده اشاره اي هم به توزيع سوخت استاندارد گازوئيل يورو 4 از ابتداي سال جاري و بنزين يورو 4 از آبان ماه سال 1394 در کلان‌شهر اهواز داشت و ابراز اميدواري کرد: به زودي و با افزايش ميزان توزيع سوخت استاندارد در اهواز، همچنين ورود سوخت استاندارد پالايشگاه آبادان، تمام استان خوزستان از سوخت با کيفيت بهره مند شوند.
وي اجراي پروژه‌هاي متعدد زيست محيطي در صنايعي همچون فولاد خوزستان، گروه ملي فولاد ايران و صنايع نيشکر را از ديگر اقدامات مؤثر در کاهش آلودگي هواي اهواز دانست.
اين مقام مسوول افزود: اقدامات ديگري همچون طرح دعوي قضايي عليه 18 واحد صنعتي و منابع آلوده کننده کلان شهر اهواز، نصب سيستم پايش لحظه اي در خروجي دودکش 11 صنعت بزرگ استان و کنترل مستمر وضعيت آلايندگي، تعهد در راه اندازي تأسيسات واحد گاز و گاز مايع در شرکت نفت و گاز اروندان در منطقه جفير (از دلايل سوزاندن گازهاي همراه نفت در اهواز 3) و نصب پنج ايستگاه جديد سنجش آلودگي هوا در شهرهاي گتوند، شادگان، شوش، انديمشک و هنديجان در سال 93 که منجر به افزايش تعداد ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي استان خوزستان به 21 عدد در 18 شهر شده نيز صورت پذيرفته است.

کاهش 50 درصدي بارندگي در خوزستان طي سال آبي 93-94 و پديده گرد و غبار
وي افزود: بر اساس مطالعات به عمل آمده و تلاش و همکاري دستگاه‌هاي مرتبط با موضوع، متشکل از استانداري (اداره کل مديريت بحران)، سازمان زمين شناسي، اداره کل هواشناسي، اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري، همچنين اداره کل حفاظت محيط زيست استان و با محوريت مطالعات زمين شناسي استان، حدود 350 هزار هکتار از اراضي و کانون‌هاي توليد ريزگرد در استان خوزستان شناسايي و در جلسه مورخ 4/8/1394 ستاد ملي مقابله با پديده گرد و غبار اين کانون‌ها (تا انجام مطالعات سند جامع تعيين منشاء هاي گرد و غبار داراي اولويت کاري در استان خوزستان و همچنين مطالعات سازمان هواشناسي که بر اساس مصوبه دولت مي‌بايست با همکاري سازمان جنگل‌ها و مراتع و سازمان حفاظت محيط زيست صورت پذيرد) به تصويب رسيد و به زودي عمليات اجرايي نيز در اين خصوص آغاز خواهد شد.
وي ضمن اشاره به اين موضوع که کاهش 50 درصدي بارندگي در سال آبي گذشته (94-93) منجر به تبديل بيابان‌ها و اراضي ديم شرق استان خوزستان به کانون‌هاي داخلي گرد و غبار و ايجاد شرايط بحراني بهمن 1393 براي استان شد، افزود: بارندگي‌هاي خوب 7، 8 و 9 آبان ماه سال جاري در سراسر استان خوزستان سبب افزايش رطوبت خاک شده و مي تواند نقشي مهم در کاهش وقوع پديده گرد و غبار استان داشته باشد.
لاهيجان زاده ادامه داد: همچنين اين بارندگي‌ها، شرايط محيطي براي فعاليت‌هاي بيولوژيک و نهال کاري در اراضي شرق استان را نيز فراهم خواهد کرد و حجم مناسبي از آب نيز به تالاب‌هاي شادگان و هورالعظيم وارد مي‌شود.
لاهيجان زاده گفت: براي بهره مندي هر چه بيشتر تالاب‌هاي شادگان و هورالعظيم از بارش‌هاي اخير هماهنگي‌هايي با سازمان آب و برق خوزستان و وزارت نفت به منظور لايروبي مسيرهاي منتهي به تالاب صورت گرفته است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن