تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820952691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نصب شير ايمني در چاه گازي شماره ۴ بي‌بي حکيمه بدون حضور دکل انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۴۶ق.ظ)
نصب شير ايمني در چاه گازي شماره ۴ بي‌بي حکيمه بدون حضور دکل انجام شد موج - متخصصان شرکت پيراحفاري ايران موفق شدند طراحي، مونتاژ و نصب شيرايمني جديد در چاه گازي شماره ۴ بي‌بي حکيمه را بدون حضور دکل انجام دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، عبدالمهدي مجتهدي گفت: پس از موفقيت در طراحي و ساخت کابين کنترل پمپ سيمان‌کاري اسيد کاري ۳، بهينه‌سازي پمپ تراک ۰۲، به طراحي، مونتاژ و نصب شير ايمني جديد در شرکت پيراحفاري اقدام کرديم.
وي ادامه داد:‌ به اين ترتيب، طراحي، مونتاژ و نصب شير ايمني جديد در چاه گازي شماره ۴ بي بي حکيمه بدون حضور دکل با موفقيت کامل اجرايي و عملياتي شد.
مديرعامل شرکت پيراحفاري تصريح کرد: از اين پس اين گونه چاه‌ها بدون نياز به حضور دکل و خروج از مدار توليد، با کمترين هزينه و حداقل زمان ممکن تعمير مي‌شوند.
مجتهدي درباره ساخت و نصب شير ايمني جديد در چاه گازي شماره ۴ بي‌بي حکيمه، تصريح کرد: به منظور توليد و بهره‌برداري ايمن از چاه‌هاي گازي، از يک عدد شير ايمني درون چاهي استفاده مي‌شود. شير ايمني مورد استفاده در چاه شماره ۴ بي بي حکيمه از نوع (BEN TAYP BALL VALVE) ساخت شرکت «کمکو» بود که در برخي از چاه‌هاي گازي قديمي نصب شده است.
مدير عامل شرکت پيراحفاري ادامه داد: اين نوع شير ايمني مدت‌هاست که به دليل توليد نشدن از سوي شرکت سازنده، منسوخ شده و تأمين شير و قطعات آن نيز در بازارهاي داخلي و خارجي امکان‌پذير نبود.
وي افزود: بر اين اساس در زمان خرابي و نياز به تعويض شيرهاي گفته شده، عمليات چاه به وسيله دکل‌هاي تعميراتي با خارج‌سازي رشته تکميلي درون چاهي و تعويض جايگاه شير ايمني قديمي انجام مي‌شود که اين کار مستلزم خارج کردن چاه از مدار توليد، اعزام دکل تعميراتي و انجام عمليات به نسبت سنگين، صرف هزينه‌هاي زياد و از همه مهم‌تر آسيب ديدگي مخزن بر اثر پمپاژ مواد شيميايي و گل حفاري است.
مجتهدي تصريح کرد: واحد خدمات فني درون چاهي مديريت عمليات شرکت پيراحفاري ايران با ايجاد تغييرات لازم در قطعات شيرها، شير ايمني جديدي طراحي و مونتاژ کرد که پس از گذراندن چند مرحله آزمايش کارگاهي با هماهنگي واحد مهندسي بهره‌برداري شرکت نفت و گاز گچساران بدون حضور دکل در چاه شماره ۴ بي‌بي حکيمه نصب و آزمايش ميداني شد.
مدير عامل شرکت پيراحفاري ادامه داد: به استناد نامه رئيس اداره مهندسي بهره‌برداري گچساران اين عمليات مورد تأييد قرار گرفت.
شرکت پيراحفاري ايران يکي از شرکت‌هاي فني و تخصصي زيرمجموعه شرکت ملي مناطق نفت خيزجنوب است که از طريق تعمير و تکميل چاه‌ها نقش مهم و اساسي در استمرار توليد نفت و گاز دارد.
گستره عمليات اين شرکت به طور عمده حوزه فعاليت شرکت ملي مناطق نفت خيزجنوب و شرکت‌هاي بهره‌بردار تابع اين شرکت است که در مواقع ضروري به شرکت نفت مناطق مرکزي و شرکت‌هاي بهره‌برداري نفت و گاز تابع آن نيز خدمات فني ارائه مي‌کند.
در حال حاضر اين شرکت با ۳ دکل تعميراتي، ۶ دستگاه لوله مغزي، هفت دستگاه پمپ تراکت شامل سيمان‌کاري، اسيد کاري و نيتروژن و ۱۴ دستگاه چاه پيمايي به ارائه خدمات مي‌پردازد. بر اين اساس توليد هر چاهي که به هر دليلي متوقف شده باشد، از سوي کارکنان پيراحفاري احيا شده که در مواردي نيز چاه با افزايش توليد مواجه مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن