تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821193467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد رقابت ميان شرکت هاي دانش بنيان ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۴۴ق.ظ)
وزير بهداشت: ايجاد رقابت ميان شرکت هاي دانش بنيان ضروري است موج - وزير بهداشت با بيان اين که در بخش اقتصاد سلامت نيازمند سرمايه گذاري هستيم، گفت: فن آوران در اين بخش به جمعيت 400 ميليوني دارو و تجهيزات پزشکي توجه داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، سيدحسن هاشمي قاضي زاده با اشاره به اين که فناوري نياز مبرم امروز جامعه ماست، اظهار اميدواري کرد تا شرکت هاي دانش بنيان بتوانند بخشي از انتظار مردم را در آينده برآورده کنند.
وي يکي از مشکلات موجود پيش روي اقتصاد دانش بنيان را ادغام و رتبه بندي هاي کشوري در مجموعه ها عنوان کرد و افزود: وزارت بهداشت با آن که از آموزش عالي جدا شده است اما سهم کمي از اعتبارات اين موضوع را در اختيار دارد که اميدواريم اين نقيصه در برنامه ششم توسعه رفع شود.
وزير بهداشت با اشاره اين که درباره علم و فناوري زياد صحبت مي شود، اظهار کرد: هميشه در جايگاهي که درباره فناوري صحبت مي شود کساني که بايد در اين زمينه هزينه کنند، غايب هستند.
وي تاکيد کرد: بودجه هاي پژوهشي کشور با عدد يک فاصله دارد در حالي که بايد به دو تا سه درصد برسد.
اين مقام مسئول خاطر نشان کرد: فرصت هاي موجودي که براي رسيدن به فناوري در اختيار داريم محدود است و بايد در اين فرصت کم محيط هاي علمي را تشويق و ترغيب کنيم البته بدون داشتن پول و اعتبارات اين موضوع غيرممکن است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي افزود: مسئولان سهم بيشتري براي پژوهش فناوري قائل شوند.
وي بخش سلامت کشور را محتاج فناوري دانست و افزود: در اقتصاد سلامت بايد جمعيت 400 ميليوني را در حوزه داروها و تجهيزات در نظر بگيريم پس حضور شرکت هاي مهم تجهيزات پزشکي دنيا در ايران براي انتقال فناوري در قالب دانش بومي الزامي است.
قاضي زاده با تاکيد بر اين که نگاه ما در حوزه سلامت بايد دروني و بر تقويت بخش هاي درون زا باشد، اظهار کرد: البته ما نمي توانيم به عنوان مسئول به مردم دارو و تجهيزات داخلي را تجويز کنيم اما خودمان از داروهاي خارجي استفاده کنيم چرا که اين يک نوعي نفاق است.
وي خاطر نشان کرد: در حوزه سلامت موظف هستيم بهترين تجهيزات و مواد اوليه دارويي را در اختيار مردم قرار دهيم.
وزير بهداشت با بيان اين مطلب که بايد ميان قيمت،کيفيت و خدمات محصولات خارجي و داخلي رقابت ايجاد شود، به شرکت هاي دانش بنيان پيشنهاد کرد؛ در مناقشات بين المللي شرکت کنند و اگر توانستند حجمي از بازار دنيا را در اختيار بگيرند دولت نيز از آن ها حمايت خواهد کرد.
وي در پايان اظهار داشت: هر چند بايد اقتصاد ما درون زا باشد اما نمي توانيم انتظار حمايت بي دليل داشته باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن