تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805566627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم همکاري و همدلي ارگان‌هاي مختلف براي حل مشکلات اقتصادي/ انتقاد از ساختار اداري و اجرايي در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۵۴ق.ظ)
لزوم همکاري و همدلي ارگان‌هاي مختلف براي حل مشکلات اقتصادي/ انتقاد از ساختار اداري و اجرايي در کشور موج - شهردار پايتخت با تأکيد بر لزوم همکاري و همدلي ارگان‌هاي مختلف براي حل مشکلات سخت اقتصادي گفت: من با مشکلات اقتصادي امروز آشنا هستم، اما؛ اين کشور ظرفيت‌هاي بزرگي دارد که ما با همدلي، همفکري، اتکا به نصرت الهي مي‌توانيم گام‌هاي اساسي براي رفع آن‌ها برداريم.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدباقر قاليباف در نشست هم‌انديشي ديپلماسي شهري در مسير منافع ملي که با حضور سفرا و روساي نمايندگي‌هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور، در محل برج ميلاد برگزار شد، اظهار داشت: تلاش عزيزان دستگاه ديپلماسي توانست سياست‌هاي راهبردي نظام را در عرصه بين‌المللي محقق سازد و تصميم ظالمانه نظام استکباري، روحيه يک‌جانبه گرايي آمريکا و هژموني که آن‌ها در دنيا دنبال مي‌کنند را بشکند.
وي با بيان اين که هر انسان منصفي موفقيت دستگاه ديپلماسي را پايه افتخار کشور مي‌داند، افزود: بنده هم به سهم خودم هر جا که فرصتي شد و دستي بر قلم بردم سعي کردم تا قدرشناسي کنم. البته، باور دارم که مذاکره محل داد و ستد است و با توجه به شرايط بين‌المللي امروز، مجموعه برجام در نگاهي کلي بدون شک، موفقيت بزرگي است. هر چند که ممکن است با کار کارشناسي، در بعضي موارد هم اشکالاتي باشد.
شهردار تهران با مقايسه وضعيت ايران با کشورهايي که مجهز به تجهيزات نظامي هسته‌اي هستند و کشورهايي که تنها از دانش هسته‌اي برخوردارند، خاطرنشان کرد: وقتي به شرايط ايران نگاه مي‌کنيم متوجه مي‌شويم که در شرايطي که آمريکا و صهيونيسم مخالف استفاده از ظرفيت‌هاي هسته‌اي کشور بودند، مسيري در اين راه آن هم به طور ويژه براي جمهوري اسلامي ايران باز شد که اين امر افتخار بزرگي است و وظيفه خود مي‌دانم بابت تلاش و زحمات اين عزيزان تشکر کنم.
قاليباف با تأکيد بر اين که مذاکره يک مبارزه است و مهم اين است که با روح مبارزه پشت ميز مذاکره بنشينيم، گفت: در زمان تصويب قطعنامه 598، شايد برخي مي‌خواستند اين قطعنامه را به عنوان سرشکستگي به ملت ايران معرفي کنند، اما؛ واقعيت اين است که ما با اين قطعنامه به همه دستاوردهايي که در ادامه جنگ مي‌خواستيم رسيديم. من هم در يادداشتي اين دو توافق‌نامه را با يکديگر مقايسه کردم و بر اين باورم که مهم اين است روح مبارزه و مجاهدت در اين عرصه وجود داشته باشد.
وي در ادامه با اشاره به مسووليت‌هاي دولتمردان در دوران پسا تحريم تصريح کرد: شايد ظاهر کار براي دوستان و عزيزان دستگاه ديپلماسي در دوران پساتحريم و اجراي برجام اين گونه باشد که گشايشي صورت خواهد گرفت، اما؛ به عقيده من، زحمات شما در اين دوره بيشتر مي‌شود، چرا که؛ اين دوره آغاز يک ميدان جديد براي حرکت بزرگ است.
شهردار تهران ادامه داد: ما در برجام با يک موضوع و چارچوب مشخص رو به رو بوديم و با دشمن خودمان به توافق رسيديم و آن را دنبال مي‌کنيم، اما؛ در بسياري از زمينه‌ها وقتي به باورهاي خودمان بر اساس فرهنگ قرآني، آموزه‌هاي انقلاب اسلامي، افکار امام راحل (ره) و تدابير مقام معظم رهبري نگاه مي‌کنيم مي‌بينيم که با خوي استکباري نظام سلطه همچنان تعارض داريم و اين تعارض ادامه دارد.
قاليباف با بيان اين که زماني که به چنين ميدان مبارزه‌اي وارد مي‌شويم وظيفه سنگيني را براي تحقق سياست‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي بر عهده داريم، عنوان کرد: يک بار سنگين هم بر دوش دولتمردان براي ايجاد يک تحول اقتصادي بزرگ و حل مشکلات قرار دارد.
شهردار پايتخت با تأکيد بر لزوم همکاري و همدلي ارگان‌هاي مختلف براي حل مشکلات سخت اقتصادي گفت: من با مشکلات اقتصادي امروز آشنا هستم، اما؛ اين کشور ظرفيت‌هاي بزرگي دارد که ما با همدلي، همفکري، خرد جمعي، اتکا به نصرت الهي و تلاش صادقانه مي‌توانيم گام‌هاي اساسي براي رفع مشکلات برداريم.
وي همچنين به اولويت‌هاي دولت در دوران پساتحريم اشاره و تصريح کرد: اولين موردي که در دوره پساتحريم بايد مورد توجه قرار بگيرد اين است که تلاش کنيم تا از اين فرصت طلايي استفاده کنيم و تا آن جا که مي‌توانيم نگاه منفي که رسانه‌هاي خارجي و دشمنان از انقلاب و مردم ما ايجاد کردند را تغيير دهيم. ما بايد چهره بامحبت، صلح‌آميز و فرهنگي مردم کشورمان را به دنيا معرفي کنيم.
شهردار تهران تأکيد کرد: واقعيت اين است که نظر منفي بسياري از گردشگراني که به ايران مي‌آيند و از نزديک اين کشور را مي‌بينند به سرعت تغيير مي‌کند و اين مساله در عرصه سياسي هم ما را به موفقيت‌هاي بين‌المللي بهتري مي‌رساند.
قاليباف به مسير مشخص حرکت شهرداري تهران پرداخت و عنوان کرد: يکي از موضوعات جدي که از لحاظ معماري و شهرسازي، آسيب‌هاي اجتماعي، هويتي، بين‌المللي و ... در شهرداري تهران مورد توجه قرار گرفته است، بخش‌هاي مرکزي شهر، تهران قديم و منطقه 12 است. بخش‌هايي که شايد در 7 دهه گذشته به دلايل مختلف دچار آسيب‌هاي اساسي شد.
به گفته وي طي يک سال و نيم اخير اقداماتي در منطقه 12 انجام شده است و طي 2 سال آينده نيز مرکز شهر اين قابليت را پيدا مي‌کند که چهره بسيار خوبي از شهر را ارائه دهد.
شهردار تهران در ادامه با انتقاد از ساختار اداري و اجرايي در کشور بيان کرد: بايد بپذيريم که ساختار اداري و اجرايي ما شبيه هيچ کدام از کشورها نيست. شهرداري‌ها در ايران ضعيف‌اند و اصلا قدرت مناسب مسووليت خود را ندارند. ما مسوول آب، برق، فاضلاب، بهداشت، ترافيک، امنيت و... نيستيم.
قاليباف ادامه داد: البته ما در شهر تهران به دليل اين که قانون فرصت‌هايي براي شهرداري تهران ديده، در مقايسه با ساير شهرها کمترين مشکل را داريم و بخش‌هايي از مشکلات را هم با ارتباطات فردي حل و فصل مي‌کنيم. متأسفانه گاهي يک معاونت عمراني در يک استان براي تمام شهرداري‌هاي استان تصميم‌گيري مي‌کند.
وي با بيان اين که شهرداري مسکو به عنوان دولت مسکو است و معاونين شهردار به عنوان وزير مکاتبه مي‌کنند، گفت: در مقايسه با اين کشورها، ما در حقيقت يک مدير شهري براي بخش‌هايي از مديريت هستيم که اين واقعيت تلخي است.
شهردار تهران با تأکيد بر ضرورت تفکيک کار ملي و محلي و امور تصدي‌گري و تولي گري اظهار داشت: تا زماني که اين اتفاق نيفتد کشور روي پيشرفت را نخواهد ديد. در واقع زماني که براي کوچک‌ترين اتفاق در يک نقطه شهر يک وزارتخانه بايد تصميم بگيرد، ما نمي‌توانيم پيشرفت کنيم.
قاليباف با اشاره به آلودگي هوا و ترافيک به عنوان يکي از نابساماني‌هاي شهر تهران اعلام کرد: آمارها نشان مي‌دهد که 80 درصد از آلودگي شهر براي وسايل نقليه در حرکت است. من بارها به شهروندان هم گفته‌ام که ما به نقطه‌اي رسيديم که نيازمند تغيير رفتار هستيم و متأسفانه، در کشور ما قوانين و مقررات رعايت نمي‌شود.
وي ادامه داد: اگر فرهنگ ريختن آشغال در کشور ديگري وجود داشت، امکان نداشت که تميزي را در آن جا ببينيد. تنها در تهران است که هر کس هر جا که بخواهد آشغال مي‌ريزد و شهرداري هم صلواتي جمع مي‌کند.
شهردار تهران با بيان اين که تمامي پروژه‌هاي بزرگراهي تهران تا سال 1404 تکميل شده است، عنوان کرد: آمارها نشان مي‌دهد که در حال حاضر 3.5 ميليون خودرو در تهران وجود دارد که همزمان 2 ميليون در خيابان‌ها حرکت مي‌کنند. با وجود اين تعداد بالاي خودرو در تهران، امروز ما نه به دليل فقدان زيرساخت‌هاي عمراني که به دليل رانندگي بد شاهد ترافيک در سطح شهر هستيم.
به گفته قاليباف امروز نياز به تغيير فرهنگ است و الزاما همه تغييرات نه با کار فرهنگي که گاه با اجبار انجام مي‌شود. به عبارت ديگر، تغيير رفتار هميشه با خواهش انجام نمي‌شود و با فردي که به قانون احترام نمي‌گذارند بايد جدي و سخت برخورد کرد.
وي با اشاره به گلايه برخي از مسوولان ديپلماسي نسبت به انتشار بوي نامطلوب در اطراف فرودگاه امام خميني (ره) بيان کرد: محدوده فرودگاه امام (ره) در حيطه مسووليت شهرداري تهران نيست و بر خلاف تصور بسيار بوي تعفن در اين محدوده ربطي به زباله ندارد و به جهت ساختاري به استانداري مربوط است. در واقع، آن محدوده محل گاوداري بوده و آب‌هايي که آن جا جمع مي‌شود موجب انتشار بوي بد شده است.
شهردار تهران با اشاره به اقدامات شهرداري تهران در خصوص ساخت متروي فرودگاه امام خميني (ره) افزود: در تمامي کشورهاي دنيا متروي شهر و حومه به يکديگر وصل است، در تهران، اما؛ اين گونه نيست. با اين وجود، ما حدود 75 درصد از متروي فرودگاه امام خميني (ره) را کشيديم و به لحاظ قانوني چون اين منطقه در حوزه شهرداري تهران نيست نمي‌توانيم هزينه آن را بدهيم و دولت بايد پرداخت کند. البته ما تا به حال با هزينه شهرداري کار را به جاي قابل قبولي رسانده‌ايم.
قاليباف موضوع گردشگري را از ديگر چالش‌هاي مديريت شهري مطرح کرد و گفت: در تمامي دنيا گردشگري در هر شهري بر عهده شهرداري است، اما؛ در کشور ما اين گونه نيست و شهرداري مسووليتي در قبال خانه‌هاي ميراثي ندارد. البته ما امروز به اين دليل که برخي از اين خانه‌ها در حال از بين رفتن هستند به اين موضوع ورود پيدا کرديم و وارد عمل شديم. جالب توجه است که ما موزه صنعتگر که در دست هلال‌احمر است را هم احيا کرديم و دوباره به هلال‌احمر مي‌دهيم، اما؛ هلال‌احمر پول برق اين مکان را هم ندارد که پرداخت کند.
وي موضوع کمبود هتل در تهران را يکي از گلايه‌هاي دستگاه ديپلماسي در عرصه گردشگري دانست و توضيح داد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي تا به حال به جز دو هتل اسپيناس هتل ديگري در تهران ساخته نشده است. اين در حالي است که شهرداري تهران بالغ بر 50 مجوز هتل‌سازي صادر کرده است. ما با کمترين قيمت و پروانه مجوز هتل مي‌دهيم و هتل ساخته نمي‌شود و ارگان مسئول بايد پاسخگوي اين امر باشد. البته اين کار در قدرت شهرداري است و ما به راحتي مي‌توانيم آن را به سرانجام برسانيم.
شهردار تهران در ادامه با تأکيد بر همدلي و همراهي ميان شهرداري با دولت و وزرا تصريح کرد: حدود 20 روز پيش با مسوولان وزارت خارجه صحبت کرديم تا بخش‌هايي از ساختمان وزارت خارجه را ساماندهي کنيم، محيط باز شود، امکان تردد مردم وجود داشته باشد، نرده‌ها را برداريم و با بخش ديگري از ميدان امام (ره) که ساماندهي شده است مسير مشروطيت را کاملا نوسازي کنيم تا گردشگر حداقل 2 روز را براي گشت‌وگذار به اين منطقه اختصاص دهد.
به گفته قاليباف همکاري شهرداري تهران با ساير وزارتخانه‌ها نيز حتي با وجود گيرها و مشکلات ساختاري ادامه دارد.
وي همچنين به ارتباط تهران با ساير شهرهاي دنيا پرداخت و گفت: واقعيت اين است که من در دوره پساتحريم اميدي به سرمايه‌گذاري‌هاي جدي خارجي‌ها در کشور ندارم، اما؛ ارتباط با ساير شهرها مي‌تواند چيزهايي را به ما بياموزد و ما مي‌توانيم از ظرفيت‌هاي فني و تجربه آن‌ها استفاده کنيم.
شهردار تهران در ادامه با تأکيد بر اين که تهران از حيث فني و برنامه‌ريزي از ظرفيت‌هاي خوبي برخوردار است، تصريح کرد: ما مي‌توانيم از تجربيات آن‌ها استفاده کنيم و در اين راه گفت‌وشنود، گروه‌هاي کاري و آموزش مي‌تواند تأثيرات جدي داشته باشد.
در اين نشست، تعدادي از سفرا از جمله سفيران ايران در بلگراد، هنگ‌کنگ، ايروان، مانيل، داکا، دهلي، جلال‌آباد و... ضمن تقدير از شهردار تهران به دليل زيباسازي شهر و حضور گردشگران، نقطه نظرات و مراتب تقديرشان را در خصوص فعاليت‌هاي مديريت شهري، ايجاد پيوند خواهرخواندگي، ارسال امکانات و تجهيزات رفاهي، ايجاد مسير دوچرخه‌سواري و ... با شهردار پايتخت مطرح کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن