تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815192972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اربعين حسيني امسال به نام جان‌باختگان حادثه منا برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آبان ۱۳۹۴ (۲۱:۲۶ب.ظ)
اربعين حسيني امسال به نام جان‌باختگان حادثه منا برگزار مي‌شود موج - خرم آباد - رئيس سازمان حج و زيارت کشور گفت: اربعين حسيني امسال به نام جان‌باختگان حادثه منا برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد اوحدي، رئيس سازمان حج و زيارت، يکشنبه، 17 آبان‌، در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان لرستان، با اشاره به اين‌که مقام معظم رهبري بر زنده نگه‌داشتن حادثه منا و ياد جان‌باختگان اين حادثه تأکيد دارند، گفت: سه موکب در مرزهاي شلمچه، چزابه و مهران با حضور 240 هيئت عزاداري مستقر شده‌اند.
وي افزود: 25 زائر کشور ايران در حال حاضر مفقود هستند که چهار نفر از آن‌ها متعلق به استان لرستان است و دولت عربستان نيز در اين رابطه بايد پاسخ‌گو باشد.
اوحدي بيان کرد: با ارسال DNA بستگان مفقودان براي کشور عربستان منتظر ارسال نتايج آن تا 10 روز آينده هستيم.
رئيس سازمان حج و زيارت عنوان کرد: نمي‌گوييم اين فاجعه توطئه بوده اما اين بحث بر فلسفه حج و سعودي‌ها آسيب زد و آثار بي‌تدبيري آن‌هاست و اين سوء تدبير نيز بايد درست شود.
وي تصريح کرد: ارزيابي که امسال دوستان داشتند تعداد نيروهاي امنيتي در مسيرها، يک سوم سال‌هاي گذشته بود که در عين حال بي‌تجربه بودند.
اوحدي بيان کرد: نيروي امنيتي عربستان 35 کاروان ما را به اجبار به مسير ديگري فرستاد و سبب وقوع اين فاجعه شد و براي روشن شدن ابعاد اين موضوع بايد زبان تند و مطالبه‌گري داشته باشيم.
رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اين‌که مراسم اربعين حسيني امسال به نام جان‌باختگان حادثه منا برگزار مي‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر ستاد مرکزي اربعين در وزارت کشور تشکيل‌ شده و با قوت به کارش ادامه مي‌دهد.
وي افزود: جلسات هفتگي با حضور رؤساي کميته‌هاي ده‌گانه برگزار مي‌شود و تاکنون براي 90 درصد امور مربوط به اربعين برنامه‌ريزي لازم انجام‌شده است.
اوحدي با بيان اين‌که در ستاد مرکزي اربعين اقدامات ارزشمندي براي اسکان زائران انجام‌ شده، عنوان کرد: 240 هيأت عزاداري در گذرگاه‌هاي شلمچه، چزابه و مهران مستقر مي‌شوند تا پذيراي زائران باشند.
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اين‌که بنا به تصميم کشور عراق، امسال تنها با داشتن گذرنامه معتبر با اعتبار شش‌ماهه و ويزاي کشور عراق امکان ورود به مرزها وجود دارد، بيان کرد: ما نمي‌توانيم در اين تصميم کشور عراق دخالت کنيم بنابراين زائران بايد ويزاي کشور عراق را داشته باشند.
وي در پايان سخنان خود در اين زمينه تصريح کرد: اميد است امسال شاهد حضور حماسه‌اي مردم در مراسم راهپيمايي اربعين حسيني باشيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن