تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815576777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجله سیاسی/ اروپا در پی تثبیت حضور خود در ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مجله سیاسی/ اروپا در پی تثبیت حضور خود در ایران است


کارشناس مسائل اروپا: هدف مقامات اروپایی از سفر به ایران این است که می خواهند از الگوی برجام در حل مسائل منطقه ای و فرامنطقه ای بهره بگیرند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پرویزی کارشناس مسائل اروپا با حضور در استودیوی شبکه خبر موضوع پایبندی اروپا و غرب به لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران و سفرهای مقامات اروپایی به ایران و تاثیرات آن، این مسئله را مورد بررسی قرار داد.
پرویزی کارشناس مسائل اروپا گفت: سفر مقامات اروپایی به ویژه مارتین شولتز به ایران دلایل مختلفی دارد. به طور کلی به سفر مارتین شولتز از این منظر می توان نگاه کرد که اروپا به دنبال تثبیت نهادی و حضور دائمی تر در ایران است. هدف مقامات اروپایی از سفر به ایران این است که می خواهند از ظرفیت های ایران از الگوی برجام در حل مسائل منطقه ای و فرامنطقه ای بهره بگیرند. سفر رئیس پارلمان اروپا به ایران این پیام را دارد که پارلمان از تلاش ها برای بهبود روابط با ایران حمایت می کند.  کارشناس مسائل اروپا درباره اهمیت پارلمان اروپا و جایگاه این نهاد بین المللی نیز گفت: اتحادیه اروپا بر سه ستون سیاست خارجی و امنیتی، سیاست داخلی و امور قضایی و بازار مشترک بنا شده است. این سه ستون که اساس اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد توسط سه نهاد شورای اروپا، پارلمان اروپا و کمیسیون اروپا اداره می شود. نهاد پارلمان اروپا بعد از جنگ جهانی دوم به عنوان نهاد زغال سنگ بود اما در سال 1975 متحول شد و قدرت بیشتر پیدا کرد و مخصوصا بعد از پیمان لیسبون 2009 پارلمان قدرت فراگیری به دست آورد. امروزه این پارلمان قدرتی موازی با شورای اتحادیه اروپا دارد. یعنی هر قانونی که در اتحادیه اروپا باشد حتما پارلمان و شورای اروپا نیز به طور موازی به این قانون رسیدگی می کنند، نظارت بر کمیسیون اروپا نیز بر عهده پارلمان اروپا است و رئیس کمیسیون اروپا را پارلمان اروپا تعیین می کند.   
پریزی
  پرویزی درباره ترافیک مقامات اروپایی در سفر به ایران نیز گفت: مقامات اروپایی قبل از برجام نمی توانستند روابط خوبی با ایران داشته باشند اما بعد از برجام و فشار بر آمریکا، اروپایی ها به خواسته خود مبنی بر استفاده از ظرفیت های ایران رسیدند و فهمیدند که ایران کشور تاثیر گذاری در منطقه است. ایران هم از نظر ژئوپلتیکی در منطقه جایگزین ندارد هم از لحاظ جامعه مدنی در کل منطقه خاورمیانه کشوری مثال زدنی است و جایگزینی ندارد. علاوه بر این از لحاظ صنعتی و نهادهای اجرایی که ایران دارد می توان گفت اینها ظرفیت هایی هستند که غرب از این ظرفیت ها برای حل بحران خاور میانه برای موضوع انرژی برای مسائل گسترده تر جهانی مثلا رژیم های عدم اشاعه در مقیاس بزرگتر از خاورمیانه و جهانی حتما استفاده می کند. وی افزود: سردی روابط قبل از برجام، فشاری بود که از طرف غرب به اروپا وارد می شد. ایران ظرفیت هایی دارد که در گذشته دیده نشده است. مشارکت ایران در حل بحران های منطقه ای حائز اهمیت است. هیئت های تجاری از اروپا وارد ایران شده اند که همراه آنها هیئت های سیاسی نیز بوده است. پرویزی گفت: برجام یکی از مهمترین موانع را برداشته است. تحریم ها ظرف چند ماه برداشته می شود و سفرها انجام شده و قرار است کل تحریم ها برداشته شود که روابط نیز بهبود خواهد یافت. این کارشناس اروپا گفت: در شرایط تحریم سرمایه گذاری با کشورهای مختلف اروپایی با شرایط سخت بوده است اما در جلساتی که انجام شده است، مشخص است که  قوانین سرمایه گذاری ایران به گونه ای است که بتواند در تعمیق روابط و بهتر شدن روابط تاثیر گذار باشد. وی درباره سفر رئیس جمهور به دو کشور اروپایی فرانسه و ایتالیا گفت: در سفر آقای روحانی به ایتالیا و فرانسه به عنوان دو غول اروپا خیلی از موانع سیاسی و اقتصادی برداشته خواهد شد. در بخش دیگری از این برنامه مهدوی کارشناس مسائل سیاسی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: از آنجا که در آمریکا انضباط حزبی برقرار نیست این انتخابات معضلاتی نیز دارد. در کمپین های انتخاباتی حزب دموکرات و حزب جمهوریخواه سعی  می کنند از تبلیغات طوری استفاده کنند که به اهداف خود برسند.  
مهدوی
وی گفت: ممکن است نامزد های انتخاباتی در دوحزب بازهم تغییر کند چون رقابت های درون حزبی نیز وجود دارد، ولی آنچه که درباره نامزد جمهوریخواه می توان گفت و اشکالاتی که وارد می شود این است که تناقض هایی در بحث های انتخاباتی ایشان وجود دارد. او مخالف سقط جنین  بوده و در حمل سلاح نیز اطلاعات ضد و نقیضی ارائه داده است که این ها ممکن است تاثیر منفی بر انتخابات این نامزد جمهوریخواه داشته باشد. مهدوی افزود: در تاریخ انتخاباتی آمریکا که پنجاه و هشتمین دوره انتخابات و قرار است نوامبر( آبان 95) برگزار شود، پیش بینی بسیار سخت است. معمولا در آمریکا احزاب 8 سال قدرت را بر عهده داشته اند ولی معمولا بعد از هر دوره انتخابات مثلا بعد از اوباما، ضعف هایی را به این حزب وارد می کنند تا حزب مقابل به قدرت برسد.
  این کارشناس سیاسی گفت: دو جناح در مناظره ها نقاط ضعف را بیان می کنند. همانطور که می دانیم امریکا هم از نظر سیاست داخلی و هم از نظر سیاست خارجی به هم ریخته است. جمهوریخواهان بیشتر از دموکرات ها جنگ طلب هستند. سیاست خارجی آمریکا در بحث مدیریت اقتصادی و سیاست خارجی و همچنین در موضوع خاورمیانه و ایران با مسائل زیادی روبرو است. درون جامعه امریکا نظرسنجی انجام شده است که دو سوم امریکایی ها از شیوه تقسیم  ثروت ناراضی هستند. در مناظرات انجام شده هر دو حزب کاندیدای مورد نظر این مسائل را مطرح کرده اند و مد نظر قرار داده اند.  
دانلود
 

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن