تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812237986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحشت غربی از قدرت موشکی داعش


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وحشت غربی از قدرت موشکی داعش
کد خبر: ۵۴۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷ - 08 November 2015


داعش با ساقط کردن هواپیمای روسیه انتقام حملات ضدتروریستی کرملین را گرفته است اما موضوع اینجاست که قدرت موشکی تروریست‌های تکفیری یا احتمال بمب‌گذاری به کابوسی برای امنیت پرواز هواپیماهای جهان تبدیل شده‌است.

خبرگزاری خانه ملت ، گروه بین‌الملل:ماجرای انفجار هواپیمای مسافربری روسیه در آسمان صحرای سینا که منجر به کشته‌ شدن 224 تن شد هر روز ابعاد جدیدی به خود می ‌گیرد.

مصر با لحن نسبتا تندی از بی‌اعتنایی غربی‌ها در مواجهه با تهدیدات تروریستی که سابقا از سوی قاهره مطرح شده بود،انتقاد کرد. در ماجرای ساقط شدن ایرباس شرکت روسی همه تلاش می کردند،احتمال خطای خلبان یا نقص فنی را مطرح کنند اما از همان لحظه نخست تروریست‌های تکفیری داعش مسئولیت این جنایت را برعهده گرفتند.

با گذشت زمان ردپای داعش در انتقام از اتباع روسیه که این روزها آسمان تروریست‌های تکفیری را همانند پرچم منفور آنها سیاه کرده‌است ، پررنگ شد. در میان خبرها و گزارش هایی که منتشر می‌شود،  فاش شده است که حدود 2ماه پیش،یک هواپیمای مسافربری انگلیس با 189 مسافر در زمان نزدیک شدن به شرم الشیخ مصر هدف شلیک ناموفق یک موشک قرار گرفت. خلبان این پرواز متوجه شلیک موشک شد و طی اقدامی‌از آن فرار کرد. این هواپیما به سلامت به زمین نشست و به گردشگران انگلیسی گفته نشد که تنها چند ثانیه تا وقوع فاجعه فاصله داشتند.

براساس اطلاعات استخراج شده فرانسوی‌ها از جعبه سیاه هواپیمای ساقط شده ، احتمال هر گونه نقص فنی در این هواپیما را که باعث سقوط آن شده باشد، رد شده‌است. یک منبع مصری نزدیک به تحقیقات درباره سقوط هواپیمای روسی در سینا می‌گوید جعبه‌های سیاه مشخص کرد ظاهرا سقوط این هواپیما ناشی از یک انفجار بوده است و صدای آن شنیده می‌شود اما هنوز مشخص نیست علت این انفجار‌، بمب‌گذاری بوده یا شلیک موشک بوده است.

در همین حال، سرویس‌های جاسوسی آمریکا پیامی‌را از یک مکالمه میان رقه (پایتخت داعش) و صحرای سینا رد یابی کرده‌اند که در آستانه سقوط هواپیمای روسی از حدوث قریب‌الوقوع حادثه‌ای بزرگ خبر می‌داد. این خبر حاکی است، سران این گروه تروریستی آشکارا از سقوط این هواپیما و چگونگی سرنگونی آن، ابراز خوشحالی و افتخار می‌کردند.

گفته شده است که تروریست‌ها انگلیسی زبان بوده اند. این مسئله، موضوع جذب بریتانایی‌ها توسط داعش را به صدر دستور کار لندن در زمینه مبارزه با تروریسم خواهد کشاند.

در همین حال،شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد داعش ویدئو جدیدی منتشرکرده است که ظاهرا نشان می‌دهد سرکرده‌های داعش در حلب پس از سقوط این هواپیمای روسی به همتاهای خودشان در سینا تبریک می‌گویند.

سرگیجه درباره علت ساقط شدن ایرباس روسیه

 باتوجه به ادعای داعش مبنی بر هدف قرار دادن هواپیمای روسیه توسط موشک برخی منابع اطلاعاتی غربی گفته‌اند که مدارک به دست آمده از سقوط این هواپیمای روسی فرضیه بمب‌گذاری در آن را به طور قطعی تایید نمی‌کند.

«فیلیپ‌هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا داعش مسئول این فاجعه بوده است گفت شاخه داعش در سینا مدعی است این هواپیما را سرنگون کرده است اما باید ابتدا همه اطلاعات و تصاویر و همچنین این ادعای مطرح شده مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن نتیجه گیری شود اما با این حال این احتمال که ادعای داعش درست باشد بسیار زیاد است.

مقامات روسیه از لحظه این انفجار تاکنون با احتیاط با موضوع برخورد کرده‌اند. بمب گذاری احتمالی داعش در هواپیمای مسافربری روسی از حساسیت خاصی برای روسیه و مصر برخوردار است. این موضوع از این جهت برای روسیه حساس است که هواپیماهای جنگی این کشور در حال انجام دادن حملات هوایی علیه داعش در سوریه هستند.

مسئله هواپیمای ساقط شده روسیه برای مصر نیز مهم است زیرا به شدت وابسته به درآمد ناشی از گردشگری است. اگر ثابت شود که علت سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در مصر بمب گذاری در این هواپیما بوده است، بدون شک باعث تضعیف صنعت گردشگری مصر خواهد شد که پیشتر نیز به علت سال‌ها ناآرامی‌سیاسی در این کشور متحمل لطماتی شده است.

ترس از گسترش میدان قدرت داعش

در پس پرده اتفاقات به وقوع پیوسته و گمانه زنی‌های مطرح شده ، نگرانی از توانایی بمب‌گذاری یا هدف قرار دادن هواپیماهای مسافربری نگرانی از بعد جدید اقدامات تروریست‌های تکفیری به یک کابوس جدید تبدیل شده‌است.

در میان خبرهایی که منتشر شده است به وضوح می‌توان مشاهده کرد که آمریکا ، روسیه ،اتحادیه اروپا و مصر همگی تلاش می‌کنند که احتمال شلیک موشک را کتمان کنند.

دو روز پیش ، آمریکا بیانیه جدیدی صادر کرد که طی آن شرکتهای هواپیمایی آمریکا را از پرواز بر فراز آسمان سوریه و عراق و یمن و سومالی و شبه جزیره کریمه در شرق اوکراین برحذر داشته است.امریکا همچنین در زمینه پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز آسمان پاکستان و افغانستان و سودان جنوبی و کنیا و کنگو و مالی نیز هشدار داده است. دیروز نیز منطقه سینا را بر این کشورها افزوده است .

«بروس رایدل» مسئول سابق در سازمان سیا که هم اکنون به عنوان کارشناس در مرکز پژوهشی بروکینگز فعالیت می کند نیز گفت: «هم اکنون روشن شده است که گروه داعش گروهی قوی است که از افراطگرایان تشکیل یافته است و این مسئله عجیبی نیست که هواپیماهای کافران را هدف قرار بدهند به ویژه اینکه هواپیماهای روسی اخیرا در سوریه وارد جنگ با آنها شده است.»

وی افزود: «البته شاخه داعش در کشوری مانند مصر که جمعیت هشتاد میلیونی دارد و کانال سوئز در آن واقع است و گردشگری گسترده و پررونقی دارد از شاخه داعش در کشورهایی مانند یمن و سومالی مهم تر است زیرا هیچ هوایپمایی به سمت موگادیشو پرواز نمی کند در صورتی که روزانه صد هواپیما به سمت قاهره به پرواز در می آید.»

«بروس هافمن» کارشناس امور تروریسم در دانشگاه جورج تاون واشنگتن نیز تصریح کرد:« اخیرا تروریست هایی وابسته به داعش در کوزوو و آلبانی دستگیر شده اند که برای انتشار تروریسم به اروپا برنامه ریزی می کردند. بنابراین هم اکنون پس از سرنگون شدن هواپیمای روسیه داعش بطور عملی و واقعی در همه جهان پدیدار گشته است و امروز داعش تنها در خاورمیانه نیست بلکه همه جهان را فرا گرفته است و این گسترش دامنه نفوذ داعش در سطح بین الملل همانند گسترش دامنه القاعده در سطح جهان است که در حملات یازدهم سپتامبر سال 2001 به خوبی نمایان شد.»

وی افزود: «هم اکنون محدود کردن مبارزه با داعش در سوریه و عراق کار سختی است و شکست داعش در این دو کشور به منزله پایانی برای آن نیست البته این در صورتی است که فرضیه سرنگونی هواپیمای روسیه توسط گروه داعش به اثبات برسد.»

«ویلیام مکانتز» کارشناس امور تروریسم در واشنگتن و مولف کتاب جدیدی به نام «طوفان داعش» نیز گفت: «ظاهرا داعش جهشی تاریخی محقق کرده و وارد مرحله جهانی شدن است.»

ترس از قدرت موشکی داعش

در میان التهاب کارشناسان امنیتی از قدرت جدید داعش، یک مسئول اطلاعاتی آمریکا که خواست نامش فاش نشود در روزنامه واشنگتن پست نوشت: «اگر سرنگون کردن هواپیمای روسی توسط داعش به اثبات برسد سئوالاتی در شبکه های داعش خارج از سوریه و عراق مطرح خواهد بود که آیا شاخه های داعش در کشورهای دیگر شاخه های رسمی این گروه تروریستی است یا اینکه تنها تایید کننده داعش هستند؟ یا اینکه اینها گروه های مستقلی هستند؟»

به موازات ترس از مکانیسم تصمیم‌گیری‌ داعش در پروژه انتقام از روسیه که ممکن است گریبان تمام کشورهای جهان را بگیرد ؛ یک ماهواره امریکایی در زمان وقوع این حادثه یک تشعشع داغ و با حرارت بالا را در منطقه ثبت کرده است.

علی رغم تلاش برای سانسور قدرت جدید داعش، تحلیلگران اطلاعاتی امریکا بر این باورند که این تشعشع احتمالا انفجار یک بمب یا انفجار مخزن سوخت پس از منفجر شدن یک وسیله انفجاری بوده است.براساس برخی شایعات قطعاتی در محل سقوط هواپیما کشف شده است که متعلق به ایرباس روسیه نبوده است و احتمالا موجب انهدام هواپیما شده‌است. خبرهای مبهم منتشر شده در رابطه با این قطعات احتمال شلیک و تایید فیلم ادعایی تروریست‌های تکفیری از لحظه سقوط هواپیمای روسیه را تایید می‌کند.

براساس برخی شواهد ، داعش‌لیبی به مقادیر قابل توجهی از زرادخانه «معمر قذافی» که انواع موشک‌های پیشرفته سام و سلاح‌های دیگر روسی را داشت ، دست یافته‌است. سامانه موشکی اس - 125 که در غرب با نام سام- 3 شناخته می‌شود، در اوایل دهه 1960 میلادی ساخته شده وانواع مختلف آن توسط کشورهای مختلف از جمله لیبی خریداری شده بود.

 این سامانه موشکی قادر به هدف قرار دادن اهدافی تا ارتفاع  59‌هزار پایی و تا فاصله 35 کیلومتری است. بدین ترتیب باید گفت که اگر گروه تروریستی ولایت سینا وابسته به داعش به این سامانه موشکی دست‌یافته باشد، کاملاً امکان دارد که هواپیمای روسی را به‌راحتی و با شناسایی قبلی برای انتقام از دولت روسیه سرنگون کرده باشد.

تروریست‌های تکفیری داعش که دیروز با چراغ سبز آمریکایی‌ها و تکرار اشتباه ایجاد القاده در میان جنگ داخلی سوریه با حمایت شاهزاده‌های سعودی متولد شد ، امروز انتقام خود را از مسافرین روسیه در آسمان صحرای سینا گرفت و فردا ممکن است تروریست‌هایی که به دنبال جنگ‌های صلیبی هستند هواپیماهای مسافربری را در هر نقطه از جهان هدف قرار بدهند.

جهش قدرت داعش درحالی به وقوع پیوسته است که اتباع چند ملیتی تروریست های تکفیری در چهار گوشه جهان به عنوان بمب‌های انتحاری متحرک هر لحظه ممکن است کشوری را به خاک و خون بکشند و این تاوانی است که ملت‌های مختلف برای گاف محاسباتی غرب در جنگ سوریه باید بپردازند.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن