تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803248441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاهش 48 درصدي آلودگي هوا با خروج 10 درصدي خودرو‌هاي آلاينده


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كاهش 48 درصدي آلودگي هوا با خروج 10 درصدي خودرو‌هاي آلاينده
با سرد شدن هوا و ايجاد پديده وارونگي هوا ، حجم توليد آلاينده‌هايي كه روزانه عمدتاً توسط خودروها توليد مي‌شوند به اندازه‌اي بالاست كه در مدت زماني كوتاه كيفيت هوا از شرايط سالم خارج شده است.
نویسنده : بیژن سورانی 


با سرد شدن هوا و ايجاد پديده وارونگي هوا ، حجم توليد آلاينده‌هايي كه روزانه عمدتاً توسط خودروها توليد مي‌شوند به اندازه‌اي بالاست كه در مدت زماني كوتاه كيفيت هوا از شرايط سالم خارج شده است. بر اين اساس به گفته قائم‌مقام شركت كنترل كيفيت هواي تهران ذرات معلق هوا، خودروهاي كاربراتوري، خودروهاي گازوئيلي فاقد فيلتر دوده و موتورسيكلت‌هاي بنزيني سه منشأ آلودگي هواي تهران به حساب مي‌آيد كه با خروج 10 درصد خودروهاي آلاينده و فرسوده 48 درصد آلودگي هواي ناشي از تردد خودروها در تهران از بين خواهد رفت.
 در چند روز گذشته ميزان آلودگي هوا از حد مجاز بالاتر رفته و مسئولان مجبور شدند به گروه‌هاي در معرض خطر براي خروج از خانه هشدار دهند. در اين زمينه حسين شهيدزاده با اعلام اينكه شاخص كيفيت هواي تهران در روز شنبه با ميانگين 146 واحد در مرز ناسالم براي تمام گروه‌ها قرار گرفت، گفت: در حال حاضر ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون، بيشترين سهم را در آلودگي هواي تهران دارد.
وي با تأكيد بر اينكه سهم خودروها در آلودگي هواي تهران 82 درصد است، در خصوص طرح LEZ نيز گفت: كسي با اصل طرح كاهش مشكل ندارد، چراكه اين طرح به جاي اينكه خودروها را بر اساس زوج و فرد بودن پلاك آنها به دو بخش تقسيم كند، خودروها را بر مبناي ميزان آلودگي كه توليد مي‌كنند، طبقه‌بندي مي‌كند.
 
تنها 10 درصد خودروهاي تهران گواهي معاينه فني دارند
قائم‌مقام شركت كنترل كيفيت هواي تهران با اشاره به اينكه چنانچه 10 درصد خودروهاي آلاينده و فرسوده از مجموع خودروهاي تهران از چرخه خارج شوند، بالغ بر 48 درصد آلودگي هواي ناشي از تردد خودروها در تهران از بين خواهد رفت، اظهار كرد: به جاي جلوگيري از ورود روزانه 50 درصد خودروها به محدوده زوج و فرد، مي‌توانيم با ممانعت از ورود تنها 10 درصد خودروها به اين محدوده، همان تأثير را بر كاهش، آلودگي هوا داشته باشيم.
شهيدزاده با بيان اينكه در سه روز پاياني هفته گذشته، به تدريج آلودگي هواي تهران از وضعيت پاك وارد وضعيت ناسالم شد، تصريح كرد: اينورژن يا وارونگي دما، باعث شد تا آلودگي هوا در تهران باقي بماند و خارج نشود و بخت و اقبال يارمان بود كه تشديد آلودگي هوا با دو روز پاياني هفته گذشته يعني روزهاي پنج‌شنبه و جمعه كه ترددها در شهر كاهش مي‌يابد، مصادف شد.  وي با تأكيد بر اينكه تنها 10 درصد خودروهاي تهران گواهي معاينه دريافت كرده‌اند، اضافه كرد: در صورت اجراي طرح كاهش، 100 درصد خودروهاي تهران، مي‌بايست نسبت به دريافت گواهي معاينه فني اقدام كنند كه در اين صورت، مي‌توان انتظار داشت كه پس از گذشت چهار پنج ماه از اجراي طرح كاهش، آلودگي هواي تهران به ميزان محسوسي كاهش پيدا كند.  قائم‌مقام شركت كنترل كيفيت هواي تهران با استناد به قانون خاطرنشان كرد: بر اساس قانون، خودرويي كه به سن فرسودگي رسيده و خودروي فرسوده محسوب مي‌‌شود و نيز خودرويي كه فاقد گواهي معاينه فني است، حق تردد در شهر را ندارد و نبايد به اين‌گونه خودروها اجازه حركت داده شود.
 
تداوم آلودگي هوا در روز‌هاي آينده
هواي تهران براي چهارمين روز متوالي در شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس جامعه قرار گرفته است. اين در حالي است كه قرار بود از اول آبان طرح محدوده كاهش آلودگي هواي تهران اجرايي شود، حالا اما يافته‌ها نشان مي‌دهد تعداد روزهاي آلوده در تهران در آبان امسال در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته دو برابر افزايش يافته است.
وحيد حسيني، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا در اين خصوص گفت: با توجه به پيش بيني سازمان هواشناسي مبني بر بارندگي در روزهاي آينده در شهر تهران انتظار مي‌رود آلودگي هواي تهران تا روز سه‌شنبه ادامه داشته باشد.  وي از گروه‌هاي حساس جامعه يعني سالمندان، كودكان و بيماران قلبي و ريوي، زنان باردار و جانبازان شيميايي خواست در اين روزهاي آلوده رفت و آمد و فعاليت بدني كمتري در فضاي باز داشته باشند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن