تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815358864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت نفت نخستين و مهم‌ترين صنعتي است که تحت تأثير اجراي برجام قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۷:۲۵ب.ظ)
عراقچي: صنعت نفت نخستين و مهم‌ترين صنعتي است که تحت تأثير اجراي برجام قرار دارد موج-معاون حقوقي و امور بين الملل وزير امور خارجه، صنعت نفت را مهم‌ترين صنعتي دانست که متأثر از برجام شرايط جديدي مي‌يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد عباس عراقچي در همايش مديران کل حراست وزارت نفت با تبيين شرايط کشور در دوره پسابرجام افزود: اکنون در فرصتي هستيم که مراحل قانوني برجام در کشورها طي شده است.
وي ادامه داد: دولت آمريکا توانست با هر مشکلي که بود برجام را از سد کنگره بگذراند و اجرايي کند و مراحل قانوني آن در کشورمان نيز در شوراي عالي امنيت ملي و مجلس شوراي اسلامي طي شد و در نهايت نامه تاريخي رهبر معظم انقلاب نيز مهر تاييدي بر آن بود.
عراقچي اضافه کرد: در عين حال رهبر معظم انقلاب، الزامات، تکاليف و شروطي را نيز مقرر کرده‌اند که دولت بايد در حين اجراي برجام به آن ملزم باشد که ما به آن مقيد خواهيم بود.
وي با بيان اينکه در شرايط کنوني که اجراي برجام آغاز شده است، دو طرف تعهداتي دارند که بايد انجام دهند، اظهار داشت: طرف مقابل بايد تحريم‌هايش را لغو يا متوقف مي‌کرد اما اجرايش را به روز اجراي برجام موکول مي‌کردند که اين کار انجام شد.
عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي افزود: در 18 اکتبر (26 مهر) به عنوان روز تصويب برجام رئيس جمهور آمريکا دستوري به نهادهاي داخلي اين کشور صادر کرد که بر اساس آن تحريم‌ها لغو يا متوقف مي‌شود اما اجرايش به پس از اجراي تعهدات ايران موکول شد.
عراقچي اضافه کرد: شوراي وزيران اتحاديه اروپا نيز مصوبه اي را تصويب و تحريم‌هايش را لغو کرد اما اجرايش را به پس از انجام تعهدات کشورمان موکول کرده است.
وي خاطرنشان کرد: ما نيز بايد تعهداتمان را آغاز مي‌کرديم و به همين علت است که روند اجراي برجام و تعهداتمان آغاز شده است گرچه اجراي برخي تعهدات ما به پس از بسته شدن پرونده PMD موکول شده است.
معاون وزير امور خارجه افزود: فعلاً در مسير اجراي برجام هستيم و با مشکل پيچيده و حادي مواجه نيستيم و اگر روال به همين شکل طي شود تا دو ماه آينده به نقطه اي مي‌رسيم که روز اجراي برجام است و تحريم‌ها عملاً تا اواخر دسامبر و يا اوايل ژانويه برداشته خواهد شد.
عراقچي گفت: مسلماً نخستين و مهم‌ترين صنعتي که تحت تأثير اجراي برجام قرار دارد صنعت نفت، گاز و پتروشيمي است که متأثر از شرايط کاملاً جديدي است.
وي افزود: نشانه‌هاي اين شرايط جديد از حضور انبوه شرکت‌هاي نفتي، گازي و پتروشيمي در کشورمان مشخص است که البته فعلاً درمرحله آَشنايي با واقعيات جديد و مذاکرات اوليه هستند.
عراقچي اضافه کرد: برخي از اين شرکت‌ها قدم‌هاي بيشتري برداشته و جلوتر هم رفته‌اند و زمينه امضاي قراردادهاي متعدد فراهم شده است که امضاي نهايي آن به پس از اجراي برجام و برداشته شدن تحريم‌ها موکول مي‌شود.
عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي گفت: در اين فضاي جديد مسلماً همه بايد آماده باشيم تا در عين استفاده از فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي متعددي که ايجاد شده است، مراقب تهديدها نيز باشيم.
عراقچي گفت: اين موضوع نيز مثل هر پديده ديگري داراي فرصت و تهديد است گرچه فرصت‌هاي بشماري در همه عرصه‌هاي اقتصادي، سياسي و حتي امنيتي براي کشورمان ايجاد مي‌کند اما در عين حال بايد مراقب تهديدهايش هم باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن