تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819250646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست کمیسیون‌ مشترک ایران-روسیه


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نشست کمیسیون‌ مشترک ایران-روسیه
در نشست دو روزه کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور که قرار است سه شنبه (19 آبان) برگزار شود، هیات های ایرانی و روسی بسته های جامع گسترش همکاری ها در بخش های مختلف را بررسی و درباره آن تصمیم گیری خواهند کرد.
به گزارش نامه نیوز، حوزه های صنعتی و نفتی، بازرگانی، نیرو و نیروگاهی، هوایی و بخش های دیگر روابط دو کشور می تواند زمینه ساز عملی شدن نقشه راه توسعه همکاری های ایران و روسیه شود تا براساس آن حجم ارزش اقتصادی سالانه دو میلیارد دلار کنونی در چند سال آینده به 10 میلیارد دلار برسد.

همچنین برنامه ریزی برای عملی شدن نتایج مذاکرات انجام شده در سفر اخیر هیات اقتصادی و نفتی 40 نفره روسیه به تهران با هدف افزایش همکاری ها، بخش دیگری از برنامه دو کشور برای افزایش حجم مبادلات بازرگانی به شمار می رود.

دو کشور براساس راهبرد اتکا به یکدیگر برای تامین نیاز بازارهای داخلی، درصدد استفاده از مزیت ها و تولیدات در ایران و روسیه هستند تا همزمان با کاهش هزینه تمام شده به دلیل هم مرز بودن دو کشور، زمینه ارتباط بیشتر بخش های خصوصی نیز فراهم شود.

با وجود اینکه ایران و روسیه دارای بالاترین و نزدیک ترین روابط سیاسی و همکاری های فرهنگی هستند، نبود شناخت متقابل از توانمندی ها اقتصادی و صنعتی و نیازهای بازار هر کشور، سبب شده است فقط بخش کوچکی از قابلیت های بازرگانی و روابط تجاری دو کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.

ایران و روسیه پایین ترین سطح روابط تجاری را در سال 1392 و با سقوط از چهار میلیارد دلار به کمی بیش از یک میلیارد دلار تجربه کردند.

«مهدی سنایی» سفیر ایران در روسیه از روند رو به رشد مبادلات بازرگانی ایران و روسیه و قابلیت رسیدن به سطح 10 میلیارد دلار در سال خبر داده است.

به گفته وی، ارزش مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال 2014 با پنج درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به رقم یک میلیارد و 700 میلیون دلار نزدیک شد.

سفیر ایران در روسیه افزود: ظرفیت مبادلات تجاری دو کشور بسیار بیش از این است و همچنان که «ویکتور میلینیکوف» رئیس شورای تجاری روسیه - ایران اعلام کرد، اجرایی شدن توافق های یک سال گذشته با توجه به رفع تحریم های ایران، به راحتی می تواند رقم مبادلات را در سال های آینده به 10 میلیارد دلار افزایش دهد.

از سوی دیگر، گسترش هدفمند روابط اقتصادی ایران و روسیه با توجه به جایگاه ویژه این کشور در جامعه همسود متشکل از 11 جمهوری شوروی سابق، می تواند دروازه ورود جمهوری اسلامی ایران به بازارهای منطقه و شکل دهنده روابط اقتصادی قوی و پایدار با همه کشورهای همسود باشد.





منبع: فارس


۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن