تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819512888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در 7 ماهه سال جاری صورت گرفت بهره‌مندی بیش‌از 1.5 میلیون نفرساعت از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان جنوبی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در 7 ماهه سال جاری صورت گرفت
بهره‌مندی بیش‌از 1.5 میلیون نفرساعت از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان جنوبی
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در 7 ماهه سال جاری یک‌میلیون و 558 هزار نفرساعت در رشته‌های مختلف از خدمات آموزشی فنی و حرفه‌ای استان بهره‌مند شده‌اند.

خبرگزاری فارس: بهره‌مندی بیش‌از 1.5 میلیون نفرساعت از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوش‌آیند صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی اظهار داشت: برنامه بازدید از کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به مناسبت هفته ملی بازدید از این مراکز در سطح کشور صورت گرفته است. وی تصریح کرد: برای بازدید عموم مردم از مراکز و کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای از روز گذشته درب این مراکز بر روی عموم مردم باز است. مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی مهم‌ترین نیاز جامعه را اشتغال دانست و افزود: همچنین مهم‌ترین مولفه برای رسیدن به اشتغال مهارت‌آموزی است. خوش‌آیند ادامه داد: بیکاری یکی از معضلات جامعه است و عدم آگاهی مردم به ویژه جویندگان کار از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از ضعف‌هایی است که در جامعه وجود دارد و این بازدیدها به همین سبب برنامه‌ریزی شده است. وی با بیان اینکه کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای با تجهیزات به روز در بخش دولتی به صورت رایگان به کارآموزان و افراد علاقمند به رشته‌های فنی و حرفه‌ای خدمات ارائه می‌کند، یادآور شد: ارائه آموزش، مشاوره و وجود خوابگاه و سلف سرویس در برخی از مراکز دولتی فنی‌ و حرفه‌ای استان از جمله این خدمات است. مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارآموزان فنی و حرفه‌ای با کسب مهارت می‌توانند وارد بازار کار شوند، اضافه کرد: در بخش خصوصی به طور معمول آموزش‌ها کوتاه مدت است. خوش‌آیند به حیطه فعالیت فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: مناطق ثابت شهری، روستایی، جوار پادگان‌ها، زندان‌ها، دانشگاه‌ها، مناطق عشایری و جوار صنایع از حیطه‌های فعالیت فنی و حرفه‌ای است. وی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای آمادگی دارد در نقطه‌ای که 12 نفر اعلام حضور در یک رشته ویژه را داشته باشند به آنها خدمات ارائه کند، یادآور شد: در 7 ماهه سال جاری یک‌میلیون و 558 هزار نفرساعت در رشته‌های مختلف از خدمات آموزشی فنی و حرفه‌ای استان بهره‌مند شده‌اند. مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه بازدید امروز که پیش‌بینی شده با حضور 22 نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی است، تصریح کرد: این بازدیدها می‌تواند عاملی برای آگاهی دستگاه‌های اجرایی و مردم با ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای باشد. خوش‌آیند با اشاره به اینکه گروه کارآموزان فنی و حرفه‌ای استان از 15 تا 65 سال هستند، افزود: در حال حاضر حدود 22 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در استان وجود دارد. وی با بیان اینکه حدود 400 رشته و حرفه در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان آموزش داده می‌شود، یادآور شد: براساس نیاز بازار کار و علاقه کارآموزان رشته‌هایی که در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود تغییر می‎کند. مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی با آگاهی از فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند مبلغان گسترش فرهنگ کارآموزی در جامعه باشند تا از ظرفیت‌های موجود در راستای کاهش بیکاری و رفع مشکل اشتغال گام بردارند. انتهای پیام/69027/ت با کلیک اینجا هم‌اکنون عضو شبکه «فارس خراسان جنوبی در تلگرام شوید».



94/08/17 - 11:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن