تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805571629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ ايران به نقض توافقات هسته اي بسيار صريح خواهد بود/ سانتريفيوژهاي در حال چرخش جمع نشده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۱۳ق.ظ)
شمخاني: پاسخ ايران به نقض توافقات هسته اي بسيار صريح خواهد بود/ سانتريفيوژهاي در حال چرخش جمع نشده‌اند موج-دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: پاسخ ايران به نقض توافقات هسته اي غربي‌ها بسيار صريح خواهد بود زيرا ايران مي‌تواند به سرعت به سمت نقطه مورد نظر خود برگردد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي شمخاني شنبه شب در برنامه نگاه شبکه يک سيما با بيان اين مطلب، افزود: البته طرف اروپايي هم توافق نکرده که آن را نقض کند و در اينجا تنها بايد از آمريکايي‌ها انتظار نقض توافق را داشت.
وي افزود: در ايران ديدباني وجود دارد که نگاهش به هارتوپورت غربي‌ها نيست بلکه به آسمان و نگاه خداست که ببيند خدا راضي است يا ناراضي.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينکه سانتريفيوژهاي در حال چرخش جمع نشده‌اند گفت: اجراي برجام از زمان بندي مشخصي تبعيت مي‌کند و در حال حاضر تمهيدات لازم براي پاکسازي ضايعات نطنز و فردو مهيا شده است اما هنوز هيچ سانتريفيوژي جمع نشده است.
شمخاني افزود: براي اجراي برجام منتظر اعلام نظر رسمي شوراي حکام مبني بر بسته شدن پرونده هسته اي ايران هستيم و اعلام اين حکم اجراي برجام را روان‌تر مي‌کند.
وي با تأکيد بر اينکه بايد گذشته را کنار گذاشت و به چگونگي اجراي برجام پرداخت به گونه اي که به انسجام ملي بينجامد افزود: ايران به سمت داشتن توان هسته اي قابل قبول و صلح آميز حرکت خواهد کرد و نبايد بعد از توافق و اجراي برجام نگاهي سهل انگارانه و يا مبتني بر عدم اجراي برجام داشت بلکه بايد راهکاريي براي اجراي هوشمندانه برجام در نظر گرفت.
شمخاني گفت: ايران هميشه به دنبال توافق متعادل بوده و نمي‌خواسته زياده خواهي ها يا برداشت غلط طرف مقابل راهي به پيش ببرد به اين خاطر بوده که رهبر معظم انقلاب هم در پيامي به غربي‌ها فرمودند که اين شما بوديد که به بن بست رسيديد نه ما و بايد بدانيد که توقف فعاليت هسته اي توقف توانايي هسته اي ايران نيست.
وي از تشکيل نشدن هيات نظارت بر اجراي برجام در کشور خبر داد و گفت: از آنجا که نظارت و اجرا بر قيود احکام شوراي عالي امنيت ملي بسيار سخت و مستلزم ذکاوت بالايي است هنوز مشغول گزينش و انتخاب افراد هوشمندي براي اين هيات هستيم.
شمخاني با بيان اينکه جمهوري اسلامي عين انقلاب اسلامي است و به اين خاطر حضرت امام خميني (ره) فرمودند دين مي‌تواند اداره کننده جامعه باشد افزود: اين رسالتي است که هيچ کس نمي‌تواند آن را کنار بگذارد و رابطه تاريخي و ديني ما دلالت بر آن دارد که ما همواره به اصول خود راسخ بوده و هستيم و اين گونه است که ايران قدرت منطقه بوده و هست و به پشتوانه اين قدرت توانسته با شش کشور قدرتمند و بزرگ دنيا وارد مذاکره شود و در نهايت به پيروزي برسد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي تغيير رويه آمريکا و فاصله گرفتن از گرگ صفتي‌اش را غيرممکن اعلام کرد و افزود: آنچه بعد از برجام تغيير خواهد کرد چهره کاذبي است که غربي‌ها از ايران ساخته‌اند.
وي ادامه داد: تصوير ايران در حال دفاع از فلسطين و مظلومان يمن و سوريه تغيير نخواهد کرد، اتکا به ملت و مقابله هوشمندانه با استعمارگيري هاي آمريکا تغيير نخواهد کرد.

بدترين راه مقابله با نفوذ، جناحي کردن آن است
از شمخاني درباره هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به نفوذ در ابعاد مختلف سؤال شد وي با طرح اين سؤال که آيا نفوذ موضوع جديدي است؟ گفت: وظيفه اي که امروز در مقابل ما قرار دارد وظيفه اي تاريخي است. انقلاب اسلامي به عنوان عرصه مقابله با سياست‌هاي ظالمانه استکباري به شکل دائم به اين مقابله ادامه مي‌دهد. در طول تاريخ جمهوري اسلامي ايران، براندازي اين نظام به مفهوم حمله نظامي، استحاله و نقد و استفاده از تجربيات در ساير کشورها هميشه در دستور کار دشمنان بوده است اما آيا هر تماسي با بيرون به مفهوم نفوذ است؟ ما بايد هوشيار باشيم. بدترين راه مقابله با نفوذ، تنزل موضوع نفوذ به يک مساله جناحي براي حذف رقيب است، چيزي که در اين ايام برخي اوقات رخ داده است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي درباره دستگيري چند نفر از فعالان رسانه اي به اتهام نفوذ و جريان سازي يا ادارک سازي افکارعمومي و اين نظر که عنوان مي‌شود پس از برجام اين دستگيري‌ها با قصد تسويه حساب سياسي بوده است و بزرگ نمايي صورت گرفته است، در کلام مجري وارد شد و گفت: من با اين نظر موافقم.
وي ادامه داد: بحث نفوذ مهم است. اگر از شبيخون فرهنگي با وسعت فکري که ايجاد مي‌کند فقط مبارزه با بدحجابي را بيرون بياوريم، اين تنزل دادن نظر رهبري است. نفوذ و اختلاف دو بحثي است که رهبري بعد از برجام به اشکال مختلف بيان کردند و درست هم هست. شرايط تاريخي در وضعيتي است که ايجاد اختلاف و نفوذ مبتني بر تضعيف را دنبال مي‌کنند. اينکه از رسانه نفوذ صورت مي‌گيرد وجود دارد و يک اصل است، اما نبايد آن‌ها را در خدمت و اختيار مقابله جناحي قرار دهيم. نبايد کسي را فراتر از آنچه انجام داده متهم کنيم.
شمخاني گفت: مي گويند خوش و بش پسرخاله فلاني با عروس فلاني يا نقشه صبحانه فلاني، اين‌ها نفوذ نيست، اين‌ها در حقيقت دق و دلي شخصي خالي کردن است و درست نيست. من اين‌ها را مي گويم که اشتباه است.
وي تاکيد کرد: سدهاي نفوذ در حوزه‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي وجود دارد و دشمن با استفاده از يک نارضايتي کوچک، استفاده از خشکسالي و سيل حتي به دنبال نفوذ است و بايد مراقبت را بيشتر کنيم. رهبري در ۱۳ آبان در ديدار با جوانان گفتند که نبايد انتقاد، ما را از توجه به دشمن اصلي باز دارد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: انتقاد و منتقد محترم است، به شرطي که از نيکويي‌هاي يک پديده هم بگويد، اما خيلي جاها اين نيست.
شمخاني ادامه داد: همان طور که رهبري گفتند ما در درون خودمان مشکلات ساختاري سياستي و ناشي از تحريم داريم که بايد کمک کنيم اين مشکلات را حل کنيم. اينکه انرژي مان را براي زدن همديگر استفاده کنيم، ديني و انقلابي و در خط رهبري نيست.

در ايران گسست نسلي مصداقي ندارد
شمخاني در ادامه با بيان اينکه با همبرگر و مرغ سوخاري مخالف نيستيم اما با تابوشکني مخالفيم افزود: ورود کي اف سي و مک دونالد مي‌تواند منجر به شکل گيري ديپلماسي سياه باشد.
وي با بيان اينکه ملت ايران ملت عاشورايي و ممکن است در ايران جوانان جين بپوشند و با دولت مخالف باشند اما در هيات‌ها حاضر مي‌شوند و در ماه رمضان روزه مي‌گيرند ادامه داد: در ايران گسست نسلي مصداقي ندارد.

در سوريه در نقش مشاور هستيم
شمخاني در بخش ديگري از سخنان خود دليل حضور ايران در دمشق را مشاوره عنوان کرد و گفت: حضور جمهوري اسلامي ايارن در سوريه مشاوره اي و با هدف شرکت در جنگ نيست.
وي افزود: اگر عراق و يمن و ديگر کشورهاي همسايه از هم بپاشند بر سر مرزهاي ايران چه خواهد آمد اينجاست که حضور ايران به منظور مشاوره در کشورهايي همچون سوريه و عراق لازم و ضروري است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: به طور قطع داعش ابزار غرب براي پيشبرد سياست‌هاي منطقه اي‌اش است.
وي افزود: چگونه است که ايران با کمک نيروهاي بومي و مردمي داعش را از بغداد، اربيل و دمشق دور کرد اما امريکايي‌ها مدت‌ها پس از ائتلاف ضربات چنداني به داعش وارد نکردند بنا بر اين داعش با پول و تجهيزات غرب حمايت مي‌شود.
وي اضافه کرد: آمريکا با امکانات پهپادي و ماهواره اي مي‌تواند به داعش ضربه وارد کند اما از 130 سورتي پرواز در روز تنها 12 هدف را مي‌زنند و در هدف قرار دادن نيز از ستاد فرماندهي دستور مي‌گيرند که کجا را بزنند و کجا را نزنند بنا بر اين مي‌توان به راحتي پي برد که تشکيل ائتلاف ضد داعش نيز نوعي وابسته سازي دولت‌ها به غرب است.
شمخاني افزود: آمريکا تانکر سوخت حمل و فروش نفت را که گاهي اوقات به 100 تانکر نيز مي‌رسد مي‌بيند که چگونه به فروش مي‌رسد چرا که مي‌داند منابع مالي داعش بايد از اين طريق تأمين شود بنا بر اين آن را هدف قرار نمي‌دهد.
وي تصريح کرد: ما اقدامات عملياتي آمريکا و نحوه رفتار آن‌ها با داعش را مي‌بينيم و مي‌شنويم که آن‌ها کار چنداني با داعش ندارند و اتفاقاً به قول خودشان به معارضان معتدل سلاح مي‌دهند که اين سلاح به دست گروه‌هاي تکفيري نيز مي‌رسد اما زماني که روس‌ها با حملات هوايي از ارتش سوريه حمايت کردند آمريکايي‌ها به تکاپو افتادند که از قافله عقب نمانند.

سياست ايران و آمريکا در مبارزه با تروريسم يکسان نيست
وي با تأکيد بر اينکه سياست جمهوري اسلامي ايران با آمريکا به ويژه در مبارزه با تروريسم يکسان نيست، گفت: ما رفتار آمريکا همچون اشغال و باقي ماندن در کشوري و مستعمره سازي آنرا هرگز دنبال نمي‌کنيم و در مواجهه با حاکميت سوريه نيز آن‌ها با داعش نمي‌جنگند اما از طرف ديگر خواهان تغيير حکومت بشار اسد هستند و اين نشان از سياست‌هاي يک بام و دو هواست.
وي افزود: در زمينه حقوق بشر نيز شاهد سياست‌هاي يک بام و دو هواي آمريکا هستيم؛ چراکه متحدترين کشورهاي حامي آمريکا در منطقه ظالم‌ترين آن‌ها نسبت به موضوع حقوق بشر هستند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه اشاره اي به حملات چند ماهه و مستمر دولت سعودي عليه مردم يمن کرد و گفت: عربستان رکورد تاريخي تلخي براي خودش ثبت کرد و اين جنايت‌هايش در ذهن جهان اسلام به عنوان رکورد مفتضح باقي مي‌ماند.
وي افزود: سعودي‌ها ماهانه با ده تا دوازده ميليارد دلار از هر طرف به يمن حمله مي‌کنند و اين کشور را در ظالمانه‌ترين محاصره اقتصادي قرار مي‌دهند اما به چه نتايجي دست يافته‌اند.
در يابان شمخاني با اشاره به فاجعه تلخ منا و مسوول دانستن دولت سعودي در اين زمينه گفت: فاجعه منا مي‌شد رخ ندهد و اگر رخ داد از تلفات بيشتر جلوگيري مي‌کردند بنا بر اين آن‌ها بايد تضمين دهند که ديگر چنين حادثه اي تکرار نمي‌شود و درباره علت‌هاي حادثه نيز کميته حقيقت يابي بايد تشکيل شود.
وي درباره آخرين وضعيت رکن آبادي نيز افزود: وزارت خارجه در مورد رکن آبادي بيشتر انگيزه پيگيري دارد و البته موضوع آقاي رکن آبادي موضوعي مبهم است و خبر جديدي در دست نيست.
اقاي شمخاني همچنين همکاري و تعامل بيشتر با همسايگان و دوستان منطقه اي را از اولويت‌هاي سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: انتظار داريم اين همکاري‌ها در فضاي دوره برجام به آن سرعت داده شود.
آقاي شمخاني درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در اسفند امسال نيز افزود: ان شاء الله اين دو انتخابات آشکارسازي اقتدار جمهوري اسلامي ايران و مأيوس سازي دشمنان آن در فضايي رقابتي، سالم و مشارکتي همراه با امنيت خواهد بود.
وي با يادآوري دشمني آمريکا در برابر ايران گفت: دشمني دشمن هرگز کم نمي‌شود و براي مقابله با دشمن نيز وحدت و انسجام حول محور مقام معظم رهبري، تحمل همديگر، سعه صدر و رعايت قوانين بر اساس دين يک اصل ضروري است تا با بسترسازي دشمني دشمنان نيز مقابله شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن