تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816468712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توقف طرح تشکیل صف برای زیارت ضریح رضوی


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: عاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي از توقف طرح «زيارت منظم‌­تر» زائران در روضه منوره رضوي به سبب تشکیل صف‌های طولانی در حرم امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش تراز ،معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي با بیان این مطلب افزود : با وجود رضایت بیش از 90 درصد زائران از این طرح که باعث نظم بیشتر در زیارت به خصوص در بخش خواهران شده بود اما متاسفانه صف‌های طولانی که نشان از اشتیاق زائران برای استلام ضریح و تبرک آن بود باعث شد فعلا این طرح که به صورت آزمایشی بود متوقف شود.
 
«سيدخليل منبتي» اظهار كرد: با توجه به افزايش روزافزون جمعيت و اینکه بیشتر زائران عزیز مشتاق تشرف به روضه منوره حضرت علي بن موسي الرضا(ع)هستند، ازدحام جمعيت در اين مكان مقدس مشكلاتي را بوجورد آورده بود و گروه قابل توجهي از زائران مانند بيماران، سالمندان، كودكان و زنان باردار براي تشرف به روضه منوره با مشكلاتي روبه رو بودند که این طرح آغاز شد و بنابرنظرسنجی های روابط عمومی و ارزیابی های میدانی تا 90 درصد زائران از اجرای آن رضایت داشتند.

وي تصريح كرد: در طرح جديد، تشرف به روضه منوره از دو مكان در اطراف ضريح مطهر و در قالب صفهايي منظم صورت مي‌گرفت و زائران و مجاوران گرامي از بالاسر حضرت و پايين پاي مبارك به كنار مضجع نوراني مشرف شده و كسب فيض مي‌کردند.

منبتی افزود : این شیوه منظم نمودن و هدایت زائران در صفوف منظم همچنان در دارالاجابه اجرا می شود اما متاسفانه به علت ایجاد صف‌های طولانی و نیز عدم همکاری و تاخیر برخی زائران فعلا این طرح در در بخش روضه منوره - ضریح اصلی - متوقف شد.

به گفته معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي تکریم زائران به صورت عملی می بایست صورت پذیرد و بنابراین در این راستا از طرح ها و ایده های خوب استفاده می کنیم تا بنا بر تدبیری شایسته تر این نظم و آرامش اخیر در محدوده روضه منوره و حرم مطهر همیشگی باشد.

منبتي در پايان گفت: شايسته است زائران عزيز، همواره ه هنگام زيارت، آداب عملي زيارت را رعايت کنند تا با رعايت آداب زيارت و شئونات بارگاه ملكوتي حضرت علي بن موسي الرضا(ع) مشمول عنايات ويژه آن امام همام قرار گيرند.

در این طرح ارزشمند که نظم و آرامش خوبی را به ارمغان آورده بود صف هایی طویل اما پر از امید و نشاط، از صحن جمهوری تا دارالشرف و دارالشکر و سمت بالاسرِ آقا و از آن سو از صحن آزادی تا دارالسعاده و تا پایین پای حضرت... تشکیل می‌شد.

شایان ذکر است، برخی از بانوان مسن که توانایی ایستادن در صف را نداشتند می‌نشستند و خیلی زود خسته می شدند و نشست و برخاست‌های مدام آنها زمانبر و طاقت فرسا شده بود و ناخودآگاه صف‌ها طولانی تر می‌شد ؛ ضمن اینکه برخی معتقد بودند حواس ها را از حقیقت زیارت و زیارت عارفانه به سوی خود معطوف کرده بود.


منبع: تابناک



زمانبندی انتشار: 16 آبان 1394 - 23:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن