تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805548926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۲ هزار نفر در استان قزوین با مهارتهای فنی و حرفه ای آشنا شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرکل فنی و حرفه ای استان قزوین:
۱۲ هزار نفر در استان قزوین با مهارتهای فنی و حرفه ای آشنا شدند

فنی حرفه ای


شناسهٔ خبر: 2960185 - شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
استانها > قزوین

قزوین- مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان قزوین گفت: از ابتدای امسال هفت هزار و ۸۸۴ نفر در مراکز دولتی و چهار هزار و ۱۸۱ نفر در آموزشگاه های خصوصی در دوره های آموزش مهارت های فنی و حرفه ای شرکت کردند. به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی عصر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با تشریح طرح های جدید برای توسعه فعالیت های مهارتی اظهارداشت: از ۱۶ آبان ماه تا ۲۱ آبان ماه برای بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه ای کشور پیش بینی شده که در استان قزوین هم این طرح اجرا می شود. وی افزود: بازدید از این مراکز می تواند زمینه آشنایی هرچه بیشتر گروه های مختلف را با مراکز مهارت آموزی فراهم کند تا دید روشنی به فعالیت های این مراکز داشت. فعالیت ۱۲ مرکز ثابت مهارت آموزی در استان حسینی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ مرکز ثابت مهارت آموزی دولتی و ۱۸۹ آموزشگاه آزاد در استان فعالیت می کند که آموزش ها در واحدهای ثابت و سیار به علاقمندان ارائه می شود.

وی بیان کرد: در مراکز ثابت آموزش های سنگین و تخصصی به گروه های مختلف داده می شود و در مراکز سیار آموزش های مختلف در شعب شهری، پادگان ها، زندان، روستاها، صنایع، بنگاههای اقتصادی، صنوف، جوار دانشگاه، بافت های فرسوده، سکونت گاههای غیررسمی، کمپ های معتادان، ویژه کارگران ساحتمانی و نانوایان هم داده می شود. حسینی تصریح کرد: در بخش دولتی همه آموزشها رایگان است و آموزشگاه های آزاد هم بر اساس مصوبه هیئت نظارت استانی هزینه های آموزشی را دریافت می کنند. اجرای طرح ارتقاء شایستگی های دانشجویان و دانش آموختگان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین اظهارداشت: برای رفع نیاز بازارکار به نیروی متخصص و استفاده از دانشجویان در مراکز کار، طرح ارتقای شایستگی های دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی اجرا می شود زیرا در شرایط کنونی بیش از ۲۰ درصد دانشجویان جویای کار هستند و فرصت شغلی ندارند. وی یادآورشد: دانشجویان در دوران تحصیل فرصت خوبی برای مهارت آموزی در کنار علم آموزی دارند که از این شرایط برای اجرای طرح استفاده می کنیم. حسینی اظهارداشت: در محور اول کار ،طرح کارآموزی دانشجویان در حال تحصیل رشته های فنی و مهندسی و خدماتی اجرا میشود.

وی بیان کرد: در بخش دوم مهارت های تکمیلی بین سطوح تحصیلی در ۲۰ رشته برای دانشگاه جامع علمی کاربردی آماده شده است که دروس عملی دانشجویان در مراکز فنی و حرفه ای گذرانده می شود که این طرح برای دانش آموزان به طور مشترک پیش می رود. تعریف ۶۵۰۰ استاندارد در مشاغل مختلف مدیرکل فنی حرفه ای استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر ۶۵۰۰ استاندارد در مشاغل مختلف تعریف شده که یک تعداد مهارت استخراج شده تا دانشجویان در حال تحصیل در رشته فنی و مهندسی بتوانند مهارت آموزی کنند. وی بیان کرد: کارورزی شامل کسانی است که در رشته های مختلف دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و به سربازی هم رفته اند و بنگاه های اقتصادی میتوانند از این افراد استفاده کنند و هدف ما این است تا این افراد وارد صنعت شده و به پویایی صنعت هم کمک کنند که در این طرح بخشی از هزینه ها توسط دولت پرداخت می شود. حسینی گفت: استانهای قزوین و گلستان به عنوان پایلوت طرح انتخاب شده که سهمیه کارورزی در استان یک هزار دانشجوست و اگر استقبال شود می توان این سهیمه را افزایش داد و به همه نیازهای صنایع پاسخ داد. طرح« انفال» در قزوین اجرا می شود وی از اجرای طرح «انفال» در استان قزوین هم خبرداد و اظهارداشت: در حال حاضر سه مرکز ویژه بانوان و ۹ مرکز ویژه برادران است که با اجرای طرح انفال امکان استفاده بانوان از مراکز آقایان هم فراهم می شود که این طرح در قزوین آغاز می شود.

حسینی گفت: در این طرح بانوان می توانند در زمینه سرویس و نگهداری خودرو، تعمیر خودرو، تون آپ، بستن زنجیر در زمستان، رشته های سی ان جی، تراش فلزات با کامپیوتر، آشنا شوند. مدیریت مهارت و دانش رفتاری وی بیان کرد: طرح دیگری با همکاری دادگستری اجرا شده که آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم است که در طرح دیگر مدیریت مهارت و دانش رفتاری با آموزش سبک زندگی برای زنان بدسرپرست و بی سرپرست، معتادان بهبود یافته، آموزش در کمپ های ترک اعتیاد و آموزش های عملی است که در آموزشگاههای آزاد بیش از ۲۰۰ روز آموزش پیش بینی شده است. استانداردسازی مراکز آموزشی دولتی و خصوصی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان قزوین یادآورشد: طرح دیگر استانداردسازی مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاههای آزاد با طرح اعتبارسنجی است که در حال حاضر مراکز دولتی اعتبارسنجی شده و ۵۰ درصد آموزشگاه ها نیز در این طرح مشارکت کرده اند و اعتبارسنجی آنها صورت گرفته است. صدور ۲۳۹۳ مجوز مشاغل خانگی وی افزود: از سال ۹۰ تاکنون بیش از دو هزار و ۳۹۳ فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده است که یک هزار و ۴۰۲ نفر به بانک ها معرفی شدند که می توانند تسهیلات سه تا ۱۰ میلیون تومانی دریافت کنند. حسینی اظهارداشت: در صنعت ساختمان با اجرای ۸۸ طرح تعداد ۴۶ هزار و ۸۲۳ نفر آموزش دیدند و گواهینامه مهارت دریافت کردند که می توانند از خدمات بیمه ای استفاده کنند. وی گفت: ارائه مشاوره و هدایت آموزشی و شغلی از دیگر خدماتی است که در دوره ها پیش بینی شده و مشاوران با حضور در مدارس، راهنمایی لازم را انجام می دهند که در این راستا مشاوره غیر حضوری هم پیش بینی شده است.

       آزمون های فنی حرفه ای الکترونیکی می شود حسینی در ادامه این نشست خبری در خصوص الکترونیکی شدن آزمونها نیز گفت: به منظور صرفه جویی در مصرف کاغذ از این پس آزمون های دوره ای فنی و حرفه ای به صورت الکترونیکی برگزار می شود که تاکنون ۷۲۷ نفر در این نوع آزمون شرکت کرده داند. حسینی یادآورشد: امسال شش هزار گواهینامه در ۱۵۰ رشته صادر شده که همه آنها به صورت الکترونیک بوده است و به جای گواهینامه قبلی از این پس کارتهای جدید الکترونیکی در ابعاد کارت ملی صادر می شود که مزایای زیادی دارد. وی گفت: با توسعه دولت الکترونیک از مراجعه حضوری افراد کاسته خواهد شد وهمه خدمات از جمله دریافت مجوز، گواهینامه، آزمون با ورود به سایت انجام می شود. حسینی یادآورشد: سالانه پنج نوبت آزمون کاغذی برگزار و حدود ۲۰۰ هزار برگ کاغذ برای هر آزمون استفاده می شود که با طرح الکترونیکی شدن آزمون صرفه جویی قابل توجهی در این بخش صورت گرفته و مسیر مدیریت سبز محقق می شود.

۸۵ مربی جدید استخدام می شوند مدیرکل فنی و حرفه ای استان قزوین اظهارداشت: در حال حاضر ۲۵ مربی رسمی و پیمانی داریم و ۸۹ مربی حق التدریسی واجد شرایط استخدام هستند که چهار نفر مشکل سربازی داشتند که ۸۵ نفر امسال استخدام می شوند که با این وضعیت تعداد مربیان به ۱۱۰ نفر خواهد رسید. آموزش ۷۸۸۴ نفر در استان قزوین حسینی در ادامه گفت: در سال جاری در بخش دولتی دو هزار و ۵۸۲ نفر از بانوان و پنج هزار و ۳۰۲ نفر از آقایان و در مجموع  هفت هزار و ۸۸۴ نفر تحت پوشش آموزش های مهارتی قرار گرفتند. وی اضافه کرد: در آموزشگاههای آزاد هم جمعا چهار هزار و ۱۸۱ نفر شامل سه هزار و ۵۶۳ نفر زن و ۶۱۸ مرد آموزش مهارتی دیدند. حسینی اضافه کرد: اداره کل آموزش فنی وحرفه ای قزوین در بین دستگاههای اداری استان در ارزیابی استانداری میان ۵۳ دستگاه اجرایی در ردیف پنجم قرار گرفت.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن