تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821202527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خاموشي ها برنامه ريزي شده نيست


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: خاموشي ها برنامه ريزي شده نيست
وزير نيرو با بيان اين كه در صورتي كه مصرف برق بيش از توليد باشد كليدهاي خاموشي به صورت خوكار فعال مي شود گفت: نيازي به برنامه ريزي وزارت نيرو براي انجام خاموشي در مناطق پرمصرف نيست


به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا، "پرويز فتاح" امروز درحاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران درمورد خاموشي هاي مداوم برق طي روزهاي اخير گفت: دوشنبه و سه شنبه هفته جاري گرماي هوا در برخي از مناطق كشور به ويژه خوزستان و جنوب غرب كشور به 45 درجه و در تهران به 35 درجه رسيد.

وي با اشاره به بالا بودن ميزان مصرف برق طبق سالهاي گذشته، افزود: اين درحالي است كه پروژه هاي برق آبي كشور دچار محدوديتهايي است به نحوي كه از6 هزار و 500 مگاوات برق آبي تنها 1500 مگاوات قابل بهره برداري است.

وزير نيرو ادامه داد: به اين ترتيب 5 هزار مگاوات ظرفيت نيروگاهي را از دست مي دهيم؛ اين در حالي است كه هنوز واحدهاي حرارتي نمي توانند وارد شبكه شوند چرا كه بايد 3 تا 4 بار در سال تعمير شوند.

فتاح ادامه داد: با توجه به اين كه طي دو روز گذشته مصرف برق كشور افزايش يافت هم اكنون تا 2500 مگاوات برق كمبود داريم.

وزير نيرو در خصوص چگونگي قطعي برق در مناطق مختلف افزود: در حال حاضر شبكه هاي برقي كشور به صورت خودكار و هوشمند عمل مي كنند به نحوي كه اگر مصرف برق بيش از توليد باشد كليدهاي خاموشي به صورت خودكار عمل كرده و خاموشي ها صورت مي گيرد؛ بنابراين نيازي به برنامه ريزي توسط وزارت نيرو نيست.

وزير نيرو گفت: هر جا كه مصرف محله اي برق بالا رود، پستها و فيوزهاي برق به صورت خودكار عمل كرده و خاموشي اتفاق مي افتد.

وي خاطرنشان كرد: اطمينان مي دهم كه تمام صنعت برق براي توليد برق بسيج شده و قصوري در اين امر نيست .

فتاح با اشاره به 2 راهكار براي اين موضوع كه در دولت و مجلس مطرح شده است، گفت: راهكار اول اين است كه پيش بيني كمبود برق را برآورد كنيم كه اين مساله راحت ترين روش بوده و بار را از دوش وزارت نيرو بر مي دارد اما اجازه ندادم شركت توانير سراغ اين روش برود.

وي ادامه داد: اما راهكار مطلوب از نظر ما صرفه جويي است كه در صورت اجراي منطقي آن ديگر شاهد جيره بندي برق نخواهيم بود.

وزير نيرو از كاهش مصرف برق تا پايان امروز خبرداد و گفت: امروز 400 كيلوولت برق وارد مدار مي شود كه براين اساس ظرفيت توليد برق امشب بهتر از شب هاي ديگر خواهد بود.

فتاح با بيان اينكه تلاش مي كنيم تا برنامه اي براي خاموشي برق ارائه نكنيم اظهارداشت: اميدوارم امسال به خاطر محدوديت در توليد نيروگاه هاي برق آبي دچار مشكل زمانبندي خاموشي ها نشويم.

وي با بيان اينكه تراز واردات برق از هفته گذشته مثبت است، افزود: طي اين مدت 2500 مگاوات برق وارد كرده ايم ضمن اين كه پيش بيني مي شود در اوج مصرف برق در تابستان بين 500 تا 600 مگاوات برق وارد كنيم.

وزير نيرو ادامه داد: با توجه به اين كه در تابستان برق وارد كرده و در زمستان نيز به صادرات آن مي پردازيم بنابراين اميدواريم كه اين تراز صفر شود.

وي ميزان هدررفت برق را 5/19 درصد اعلام كرد و گفت: سال گذشته با برنامه ريزي صورت گرفته هدر روي برق با يك درصد كاهش به 7/18 درصد رسيد.

فتاح گفت: در مرداد ماه سال جاري 34 تا 35 هزار مگاوات برق وارد مدار مي شود اين در حالي است كه مصرف در اين زمان به 37 تا 38 هزار مگاوات افزايش مي يابد.

وي افوزد: اگر نتوانيم اين ميزان برق را تامين كنيم ، خاموشي هاي ناخواسته اي صورت مي گيرد، بنابراين اين كار نياز به تمهيدات و درك بالاي مردم و همكاري همه سازمانها و نهادها دارد.

فتاح از مجلس هشتم نيز درخواست كرد كه لايحه خشكسالي را به تصويب برساند تا پول مورد نياز براي اين منظور اختصاص يابد و جلوي خسارت بيشتر گرفته شود.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن