تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813281031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قيمت نفت ايران در بازار جهاني پايين‌تر از ۵۰ دلار معامله مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۰ق.ظ)
قيمت نفت ايران در بازار جهاني پايين‌تر از ۵۰ دلار معامله مي‌شود موج - قيمت نفت ايران در هفته منتهي به ۳۰ اکتبر (جمعه، هشتم آبان) براي سومين هفته متوالي در بازارهاي جهاني کاهش يافت و همچنان هر بشکه نفت خام ايران پايين‌تر از ۵۰ دلار معامله مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، قيمت نفت سبک ايران در هفته منتهي به ۳۰ اکتبر، ۹۲ سنت براي هر بشکه کاهش يافت و به ۴۴ دلار و ۲ سنت رسيد؛ متوسط قيمت نفت سبک ايران، از ابتداي امسال تاکنون ۵۲ دلار و ۷۲ سنت بوده است.
قيمت نفت سنگين ايران نيز با يک دلار و ۶ سنت کاهش به ۴۱ دلار و ۷۳ سنت براي هر بشکه رسيد؛ متوسط قيمت نفت سنگين ايران نيز از ابتداي امسال تاکنون ۵۰ دلار و ۷۸ سنت بوده است.
قيمت سبد نفتي اوپک نيز در هفته مورد بررسي، به ۴۳ دلار و ۳۵ سنت براي هر بشکه رسيد که نسبت به هفته گذشته ۵۲ سنت کاهش يافت؛ متوسط قيمت سبد نفتي اوپک، امسال تاکنون ۵۱ دلار و ۹۹ سنت بوده است.
هر بشکه نفت خام دبليو.تي.آي نيز در هفته منتهي به ۳۰ اکتبر با ۹ سنت کاهش، ۴۵ دلار براي هر بشکه معامله شد.
قيمت نفت برنت نيز با ۵۸ سنت کاهش به ۴۷ دلار و ۵۳ سنت براي هر بشکه رسيد؛ متوسط قيمت نفت برنت امسال تاکنون ۵۴ دلار و ۶۶ سنت بوده است.
قيمت نفت خام‌هاي دوبي و عمان نيز با يک دلار و ۲ سنت و يک دلار و ۱۷ سنت کاهش به ترتيب به ۴۳ دلار و ۶۱ سنت و ۴۳ دلار و ۸۰ سنت رسيد که بيشترين کاهش را در ميان نفت خام‌هاي شاخص به خود اختصاص دادند.
قيمت‌هاي نفت خام در اين هفته نيز دچار ضعف بودند. در واقع نگراني از اشباع بازار نفت همچنان بازار را تحت‌فشار قرار داده است. افزايش ذخيره‌سازي‌هاي نفت خام در آمريکا نيز روند نزولي قيمت‌ها را تشديد کرد. در اين شرايط توليد نفت خام روسيه به بالاترين سطح خود بعد از فروپاشي شوروي رسيده است. در اين هفته، اوضاع اقتصادي چين نيز به روند نزولي قيمت‌ها کمک کرد. در اين ميان تعدادي از شرکت‌هاي نفتي اعلام کردند که در سه ماهه سوم با زيان روبرو شده‌اند. اين وضع سبب شد برخي تحليلگران اعلام کنند قيمت‌هاي فعلي دوام نخواهد داشت، زيرا؛ سال آينده تقاضا براي نفت افزايش پيدا خواهد کرد. به عنوان مثال موسسه PIRA پيش‌بيني کرد که ممکن است قيمت نفت خام برنت تا پايان سال ۲۰۱۶ به ۷۰ دلار براي هر بشکه افزايش يابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن