تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803977966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد دردسرهای تازه؛ ارمغان مسئولان برای مردم بومهن + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
دردسرهای تازه؛ ارمغان مسئولان برای مردم بومهن + تصاویر
دردسرهای تازه در حوزه ترافیک و حمل و نقل، ارمغان مسئولان برای مردم بومهن محسوب می‌شود؛ عطیه‌ای که گفته می‌شود برای سهولت در تردد مسافران به مردم هدیه شده است.

خبرگزاری فارس: دردسرهای تازه؛ ارمغان مسئولان برای مردم بومهن + تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، بیش از چهار هفته است که دوربرگردان اصلی شهر بومهن مسدود شده و خبرگزاری فارس نیز پیش‌تر در گزارشی که از این اقدام تهیه کرد و پربحث‌ترین خبر روز خبرگزاری فارس شد، زوایای مختلف این امر را در گفت‌وگو با معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس بررسی کرد. گزارشی که به پر بحث‌ترین و پربازدیدترین خبر فارس در روز پنجشنبه هفته گذشته تبدیل شد و ساکنان بومهن نظرات خود را در ده‌ها پیام در این خصوص زیر خبر نگاشتند. با این وجود، مسئولان تاکنون هیچ اقدامی برای بهبود اوضاع تردد شهروندان جنوبی شهر بومهن مانند آسفالت خیابان سنگ‌فروشان یا احداث دوربرگردان استاندارد نکرده‌اند. برخی از مسئولان، این اقدام را مسکنی برای ترافیک شهر می‌دانند؛ اما باید به فکر تردد راحت ساکنان جنوبی شهر بومهن که بخش عمده‌ای از مردم نیز در این بخش ساکن هستند، هم بود. اقدام دیگر شورای ترافیک بومهن، انسداد میدان ورودی و اصلی شهر بود، به اضافه بستن خیابان بخشداری که باعث دردسرهای زیادی شده است.

ما فقط یک نماینده در شورای ترافیک داریم! شهردار بومهن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در خصوص انسداد دوربرگردان اصلی شهر اظهار داشت: این اقدام طبق مصوبه شورای ترافیک شهرستان پردیس صورت گرفته است؛ شهرداری بومهن در این شورا یک نماینده دارد که در کنار دیگر مسئولان حوزه ترافیک تصمیم جمعی گرفته می‌شود. حجت‌الله تاج‌محمدی، وجود بریدگی‌های غیراصولی را باعث ترافیک دانست و افزود: بعد از تکمیل بلوار امام رضا (ع) بخش شمالی شهر ترددها سرعت گرفته است و مشکلی در این بخش از شهر وجود ندارد. تاج‌محمدی ادامه داد: اگرچه نماینده ما در شورای ترافیک خواستار مهلت دادن برای تأمین مسیرهای جایگزین شد؛ اما این طرح با آرای بالا مصوب شد و ما این مصوبه را پذیرفتیم و اجرایی می‌کنیم. شهردار بومهن تصریح کرد: این اقدام در بلندمدت تسهیل عبور و مرور را دربرخواهد داشت و کاربرد جاده اصلی به لحاظ عبوری بودن مورد توجه قرار خواهد گرفت. وی افزود: در ضلع جنوبی شهر، اگر شهروندان در خیابان‌ها و بلوارهای محراب، قریبی، بیات و ... همکاری کنند و بتوانیم جدول‌گذاری و آسفالت معبر دسترسی و جایگزین به آزادراه تهران- پردیس را انجام دهیم تا حدود زیادی دغدغه‌های بسیاری از شهروندان رفع می‌شود.

مالکان کار را متوقف کردند شهردار بومهن در خصوص احداث راه‌های جایگزین قبل از انسداد این دوربرگردان اظهار کرد: شهرداری در این خصوص اقداماتی را انجام داده که رفع ناهمواری‌های خیابان خاکی انتهایی بلوار محراب را انجام دادیم و آماده جدول‌گذاری و آسفالت این معبر بودیم؛ اما مالکان آن خیابان با مراجعه به شهرداری، کار را متوقف کردند. تاج‌محمدی تصریح کرد: آن‌ها این موضوع که این معبر هشت متری است، را بیان کردند که برای شهرداری احداث معبری هشت متری توجیه ندارد؛ اما وضع موجود 10 متری است و از نظر ما باید این معبر حداقل 12 متر باشد. وی ادامه داد: اگر همکاری اهالی آن خیابان وجود داشت؛ امروز ما معبر را برای تردد آماده کرده بودیم؛ اگر این اقدام تصمیم شهرداری بود تا احداث مسیرهای جایگزین صبر و بعد به انسداد دوربرگردان اصلی شهر اقدام می‌کردیم؛ ما فقط مصوبه شورای ترافیک را اجرایی کرده‌ایم و به مصوبه این شورا احترام می‌گذاریم. تاج‌محمدی افزود: شهروندان مسیرهای جایگزین را باید بشناسند و ما نیز در آینده نزدیک و کوتاه‌مدت نصب تابلوهای راهنمایی را در دست داریم؛ همچنین آسفالت خیابان انتهای محراب در بلندمدت کار بسیار مفیدی خواهد بود. شهردار بومهن اضافه کرد: متأسفانه زیرساخت‌ها در شهر بومهن به صورت یکجا فراهم نیست؛ اگر یک دوگذر یا زیرگذر اصولی ساخته شود، خیلی بهتر از این تصمیم بود؛ اما اجرای این موارد حداقل سه سال زمان می‌برد و در این طرح در کوتاه‌مدت ترافیک سطح شهر کاهش یافته است. وی وجود راه‌بست در دوربرگردان را عامل ترافیک دانست و اظهار داشت: انسداد این بریدگی با بلوک‌های سیمانی بهترین راهکار برای رفع ترافیک است؛ چون رانندگان قبل از این اقدام اطمینانی برای بسته بودن یا باز بودن این مسیر نداشتند و همین باعث ترافیک شده و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با مشکلاتی مواجه می‌شد؛ ولی در حال حاضر همه می‌دانند راهی برای عبور نیست و ترافیکی ایجاد نمی‌شود.



مشکلی را حل نکردیم! رئیس شورای اسلامی شهر بومهن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در خصوص انسداد این محور اظهار داشت: این اقدام فقط برای سهولت تردد خودروهای عبوری نبود، بلکه دوربرگردان تبدیل به یک چهارراه شده و خودروها از خیابان‌های فرعی برای دور زدن، جاده را مسدود می‌کردند و از لحاظ فیزیکی مشکل داشت. محمد رستمی‌نیا افزود: این مشکل را حل نکردیم و فقط مشکل از میان شهر به آن سوی شهر منتقل شد؛ اما بریدگی آن سوی پل نسبت به این دوربرگردان وضع بهتری دارد و تردد بهتری صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: مشکل دوربرگردان با توجه به احداث میدان دو هکتاری ابتدای بومهن که ما در طرح تفصیلی دیده‌ایم، رفع و تمام دوربرگردان‌ها بسته خواهد شد.



انسداد؛ مسکنی برای ترافیک شهر رئیس شورای اسلامی شهر بومهن افزود: این انسداد فعلاً مسکنی برای ترافیک شهر که به مرز بحران رسیده بود، محسوب می‌شود؛ اقداماتی را شورای شهر بومهن در طرح تفصیلی گنجانده بود تا بتواند این مشکل را حل کند. وی ادامه داد: در طرح به اتمام رسیده تفصیلی، موارد به نظر شورا می‌رسد و سپس شورا مصوب می‌کند، در ادامه کمیته انطباق فرمانداری آن را تأیید خواهد کرد و در کمیسیون ماده پنج استانداری بررسی می‌شود و در پایان به نظر وزارت راه و شهرسازی می‌رسد. رئیس شورای اسلامی شهر بومهن افزود: امیدوارم طرح تفصیلی شهر تا یک ماه دیگر در شورای شهر رأی‌گیری و تا پایان سال مصوب شود و اولین اقدام، ساخت میدان ورودی شهر خواهد بود و با این کار، تا 70 درصد مشکل ترافیکی حل می‌شود. رستمی‌نیا اظهار کرد: افتتاح پل سیاه‌بند در بهمن‌ماه نیز در کاهش ترافیک مثمر خواهد بود و بخشی از شهروندانی که قصد رفتن به سیاه‌بند را دارند، از آن پل عبور خواهند کرد. وی افزود: این دوربرگردان و طرح مسدود کردن بریدگی توسط راه‌بند را برای 6 ماه اجرایی و در ساعات پیک ترافیک مسدود کردیم؛ اما این طرح جواب نداد، چون ترافیک را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. رئیس شورای اسلامی شهر بومهن تصریح کرد: در این طرح، باید یک سرباز صبح تا شب در آن محل حضور داشته باشد تا در صورت شلوغی مسیر را مسدود و در زمان خلوت بودن جاده راه‌بند را باز کند که این باعث دردسر بیشتر شده بود؛ مردم نیز باید سه تا چهار ماه این انسداد را تحمل کنند تا مشکل رفع شود.



راهنمایی و رانندگی به تنهایی تصمیم نمی‌گیرد رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در خصوص انسداد این محور اظهار داشت: تقاطع دوربرگردان روبه‌روی مسجد جامع اهل‌بیت (ع) شهر بومهن از دو سوی دو خیابان پرتردد صنعتگران و شهید حیدری وجود داشت که به این بلوار ختم می‌شد. روح‌الله روزبه گفت: تردد این خودروها برای عبور از بریدگی کاملاً بلوار اصلی را قطع می‌کردند و باعث ترافیک‌های کشنده با ساعت‌های زیادی برای تخلیه بار و تصادفات زیادی در دو سمت شرقی و غربی محور اصلی می‌شد. وی افزود: این طرح در شورای ترافیک که در فرمانداری تشکیل می‌شود، مطرح شد؛ این‌گونه نیست که راهنمایی و رانندگی به تنهایی تصمیم بگیرد و نمایندگان تمام دستگاه‌های این حوزه در این تصمیم دخیل هستند. روزبه ادامه داد: طی این نشست، اعضا به اجماع نظر رسیدند که این دوربرگردان مسدود شود؛ اما این طرح هنوز تکمیل نشده است. حال که این بریدگی مسدود شده، طرح بعدی پیشنهاد و مصوب شد که کنارگذرهای کنار پارک شقایق و شهرداری بومهن جمع‌آوری و دوربرگردان استانداردی برای ساکنان ضلع جنوبی بومهن طراحی و احداث شود. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس افزود: این اقدام برای شهروندان ضلع جنوبی شهر باید توسط شهرداری بومهن انجام شود تا مردم با حضور در بلوار محراب به این دوربرگردان رسیده و تردد کنند. روزبه افزود: همچنین پیرو آن، شهرداری آسفالت خیابان سنگ‌بران این بلوار و در کنار آن عریض کردن کوچه آشتیانی در خیابان شهید حق‌وردیان را در کوتاه‌مدت در دستور کار خود قرار داده است. وی ادامه داد: از تصویب این طرح زمان زیادی می‌گذرد؛ اما اجرایی نشده بود و دلیل این تأخیر، افتتاح نشدن بلوار امام رضا (ع) بود که ساکنان شمال شهر دسترسی آسانی به جاده خواهند داشت؛ اما نارضایتی زیادی بین ساکنان جنوب بومهن وجود دارد.



احترام به نظرات شهروندان بومهنی اولویت باشد به گزارش فارس؛ به هر تقدیر، با توجه به نظرات خاص شهروندان بومهنی در تماس‌های تلفنی با خبرنگاران فارس و نیز پیام‌هایی که ذیل گزارش قبلی منتشر شده بود، لازم است در خصوص این بریدگی به سرعت تصمیمی همه‌سونگر گرفته شود. اخیراً نیز شاهد مسدود شدن میدان اصلی شهر بومهن با نیوجرسی بودیم که این خود باعث اتلاف وقت شهروندان خواهد شد و باید در این ارتباط نیز فکری شود. ==================== گزارش و عکس: میلاد بیانی‌نیک ==================== انتهای پیام/67016/ذ40



94/08/16 - 00:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن