تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806686563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پول يارانه‌ها جاي ديگري مي‌رود!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پول يارانه‌ها جاي ديگري مي‌رود!
«مصيبت عظمي» و «شب عزاي هيئت دولت» تعابير بيژن زنگنه و علي طيب‌نياست كه نگاه دولتمردان از بازتوزيع منابع حاصل از هدفمندي يارانه‌ها در ميان مردم را نشان مي‌دهد. مسئولان دولت مي‌گويند براي پرداخت يارانه 44 هزار و 500 توماني با مشكلات بسيار زيادي روبه‌رو هستند. اين در حالي است كه دولت يازدهم طي دو سال گذشته در چندين مرحله اقدام به افزايش شديد قيمت حامل‌هاي انرژي كرده و درآمدهاي دولت از اين محل افزايش قابل توجهي يافته است.  سؤال اين است كه مشكل دولت يازدهم در پرداخت يارانه به مردم از كجا ناشي مي‌شود؟
دكتر علي ذبيحي، قائم مقام وزير اسبق نيرو و مشاور رئيس‌جمهور سابق در گفت‌و‌گویی در اين باره گفت: شركت‌هاي فروشنده حامل‌هاي انرژي مثل شركت‌هاي برق و آب منطقه‌اي، شركت‌هاي مربوط به توزيع بنزين و گازوئيل و... موظف شده بودند كه مبلغ حاصل از فروش انرژي را به خزانه دولت واريز كنند و دولت پس از كسر مبالغ حاصل از افزايش قيمت حامل‌ها را كسر و مابقي را به شركت‌ها برگرداند و اين كاري بود كه ظرف دو سالي كه دولت دهم هدفمندي را اجرا مي‌كرد، انجام شده بود، البته در ابتداي پذيرش اين مسئله براي شركت‌ها مقداري سخت بود كه اين مبالغ به خزانه برود و پس از كسر افزايش قيمت‌ها مابقي به حساب شركت‌ها برگردد، البته اين امر مشكلاتي را هم براي شركت‌ها ايجاد مي‌كرد كه در مقابل اهميت طرح ناچيز بود كه برخي از شركت‌ها ناراضي بودند.
استاد دانشگاه شهيد بهشتي خاطرنشان كرد: دولت فعلي با اقدامات نسنجيده مصوب كرد كه شركت‌هاي مربوط به وزارتخانه‌هاي نفت و نيرو مبلغي به خزانه نريزند و مستقيماً مبالغ فروش حامل‌هاي انرژي را دريافت نمايند. در واقع دولت بين مشكلات مردم و شركت‌هاي مربوطه شركت‌ها را اولويت داد، لذا طبيعي است كه دولت در پرداخت يارانه‌ها با مشكل مواجه مي‌شود و اين مشكلي بود كه ابتدا خود دولت براي خودش درست كرد تا دليلي باشد براي اينكه دولت جوابگوي پرداخت يارانه به همه نمي‌باشد.
وي ادامه داد: ساختار هدفمندي يارانه‌ها فرو ريخته و هم اكنون واقعيتي به نام هدفمندي يارانه‌ها وجود ندارد.  وي اظهار كرد: لازم است گفته شود مشكل شركت‌ها را دولت مي‌بايست با درآمدهاي ديگر خود مثل مشكلات بقيه دستگاه‌ها حل نمايد نه از محل مبلغي كه مردم بر اساس يك تفاهم دوطرفه بين دولت و ملت براي يك امر مهم ديگر كه اتفاقاً موفق بوده و مردم هم به طرق مختلف رضايت خود را در باره آن اعلان نموده‌اند صورت پذيرد. از سوي ديگر در دو سال گذشته به اسم هدفمند نمودن يارانه‌ها چندين مرحله قيمت حامل‌هاي انرژي افزايش يافته بدون اينكه ريالي به مردم پرداخت شده باشد.  ذبيحي تأكيد كرد: ‌سيستم‌هاي نظارتي بايد كند و كاو كنند كه اين پول‌ها چگونه در اين شركت‌ها هزينه مي‌شود. بنده مطمئن هستم كه وضعيت مالي شركت‌هاي دريافت كننده اين مبالغ نسبت به گذشته خيلي بهتر شده است.





تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن