تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821097996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهي اجمالي به رويدادهاي مهم کشاورزي هفته گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۷:۰ب.ظ)
نگاهي اجمالي به رويدادهاي مهم کشاورزي هفته گذشته موج - در اواخر هفته دوم آبان اتفاق‌هايي در حوزه کشاورزي رخ داد که مي‌توان به توليد 90 درصدي زعفران جهان در ايران، رشد اقتصادي 5.7 درصدي بخش کشاورزي و خريد تضميني 3 هزار و 400 تن دانه روغني در شش استان کشور اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج،معاون امور باغباني وزارت جهاد کشاورزي اظهار داشت: سالانه 300 تن زعفران در دنيا توليد مي‌شود که بيش از 90 درصد آن مربوط به ايران است.
محمد علي طهماسبي با بيان اينکه کشورهايي مانند چين، افغانستان و هندوستان هم به توليد زعفران روي آورده‌اند عنوان کرد: از سال 1380 تا 1393 سطح زير کشت زعفران در ايران 46 هزار هکتار بوده که الان به 88 هزار هکتار رسيده و طي اين مدت توليد آن از 152 تن در سال به 280 تن رسيده است.
وي دليل افزايش کشت زعفران را خشک‌سالي‌هاي منطقه‌اي دانست که موجب شده کشاورزان از کشت محصولي که نياز به آب فراوان دارد به کشت زعفران که نياز به آب کمتري دارد روي آوردند.
طهماسبي همچنين گفت: ارزش ريالي صادرات زعفران از حدود 56 ميليون دلار به 227 ميليون دلار رسيده که نشان مي‌دهد زعفران، فله فروشي و خام فروشي مي‌شود.
در هفته گذشته؛ سخنگوي دولت در جلسه شوراي اقتصاد گفت: قيمت تضميني خريد گندم در سال آينده براي هر کيلو 1270 تومان هست.
محمدباقر نوبخت افزود: در سال گذشته قيمت تضميني خريد گندم 1050 تومان بود؛ در سال 92 نيز قيمت 800 تومان و در سال 91 به قيمت 420 تومان خريداري مي‌شد که رقم جديد تصويبي عامل انگيزاننده براي افزايش توليد گندم بوده است.
سخنگوي دولت بيان کرد: اين قيمت‌گذاري براي دولت بار مالي به همراه خواهد داشت و دولت قيمت خريد تضميني را باقيمت 650 تومان به فروش مي‌رساند که اين فاصله خريد تا فروش نشانگر آن است که قيمت نان با افزايش کم در اختيار مردم قرارگيرد.
نوبخت در پايان گفت: در بخش کشاورزي 5.7 درصد رشد مثبت و در بخش صنعت 1.1 درصد رشد منفي و در بخش خدمات 9 دهم درصد رشد نشان مي‌دهد که نشانگر آن است که افزايش توليد و رشد اقتصادي در بخش کشاورزي وجود دارد.
اين هفته همچنين مدير عامل شرکت بازرگاني دولتي ايران از خريد تضميني 3 هزار و 421 تن دانه روغني در شش استان کشور خبر داد.
علي قنبري بيان کرد: خريد تضميني دانه‌هاي روغني از 15 مهر ماه امسال در کشور شروع شده و هم اکنون 6 استان کشور، مقدار 3421 تن دانه روغني از نوع سويا و آفتابگردان را از کشاورزان خريداري کرده‌اند. و ارزش ريالي اين مقدار دانه روغني خريداري شده را حدود 68 ميليارد و 980 ميليون ريال اعلام کرد.
مدير عامل شرکت بازرگاني دولتي ايران تصريح کرد: خريد تضميني دانه‌هاي روغني آفتابگردان و سويا در سال 1394 طي دستور وزير جهاد کشاورزي با اولويت خريد کارخانجات روغن‌کشي، به شرکت بازرگاني دولتي ايران واگذار شده است و مراکز خريد اين شرکت آن مقدار از توليدات کشاورزان را که بخش خصوصي خريداري نکند، باقيمت تضميني تحويل خواهند گرفت.
معاون توليدات دامي وزارت جهاد کشاورزي حسن رکني در اين هفته اظهار داشت: در توليد گوشت مرغ، ايران جزء 10 کشور اول دنيا هست.
حسن رکني بيان کرد: 150 هزار تن مرغ و تخم‌مرغ در سال گذشته توسط بخش خصوصي صادر شد و اين نشان مي‌دهد که نگاه دولت صادرات محور است.
رکني با اشاره به اين که سرانه توليد و مصرف گوشت مرغ در کشور حدود 25 تا 26 کيلوگرم است، تصريح کرد: اين سرانه توليد نزديک به دو برابر سرانه توليد جهاني مرغ است و مزيت خوبي براي کشور محسوب مي‌شود.
وي افزود: سال گذشته از 150 هزار تن صادرات توليدات طيور 50 درصد مربوط به تخم‌مرغ و 50 درصد مربوط به گوشت مرغ بوده است.
معاون توليدات دامي وزارت جهاد کشاورزي در پايان گفت: در 6 ماه اول امسال 30 درصد افزايش صادرات در بخش طيور نسبت به سال گذشته داشته‌ايم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن