تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819451604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت بالغ بر يک ميليون نفر در برگزاري انتخابات هفتم اسفند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۱۴ب.ظ)
مقيمي خبر داد: مشارکت بالغ بر يک ميليون نفر در برگزاري انتخابات هفتم اسفند موج - رئيس ستاد انتخابات کشور در مشهد اظهار داشت: اکثر فرمانداران و بخشداران کشور به ۸۰ درصد سوالات مطرح شده در مورد امر انتخابات پاسخ درست داده‌اند و بايد ۲۰ درصد باقيمانده تا قبل از برگزاري انتخابات تکميل شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدحسين مقيمي در همايش توجيحي و آموزشي ستاد انتخابات کشور ويژه استان‌هاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي که به ميزباني استانداري خراسان رضوي برگزار شد، اظهار داشت: در هفتم اسفند 94، دو انتخابات مهم دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري برگزار مي‌شود و اساس نظام ما مبتني بر رأي مردم است.
رئيس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اينکه از آغاز انقلاب تاکنون به طور متوسط هر سال يک انتخابات برگزار شده، خاطرنشان کرد: امورات کشور با حضور مردم رقم مي‌خورد و سرنوشت کشور در رأي مردم مشخص شده و بسيار تأثيرگذار است و اهميت انتخابات بر هيچکس پوشيده نبوده و نيست، دولت نيز به دنبال برگزاري انتخاباتي با شکوه در پايان امسال است.
مقيمي تصريح کرد: مقام معظم رهبري فرمودند که رأي حق‌الناس است و بايد از آن صيانت کنيم و مبناي انتخابات در حضور پر رنگ، برگزاري قانوني و رقابت سالم است و براي حضور حداکثري مردم تنها بايد احساس کنند که رأي تک‌تکشان مؤثر است تا با علاقه‌مندي بيشتر پاي صندوق‌هاي رأي حاضر شوند.
وي تأکيد کرد: اگر سلايق مختلف اين احساس را داشته باشند که همه قانون اساسي و ولايت‌فقيه را قبول دارند و مي‌خواهند در انتخابات حاضر شوند رقابت سالم شکل مي‌گيرد.
مقيمي گفت: جايگاه‌ها بايد درست تبيين شود و اگر اينگونه باشد حضور افراد مفيد را در صحنه خواهيم داشت و با اين اقدام حضور مردم هم چشمگيرتر خواهد بود و رعايت حقوق انتخاب کنندگان بايد به گونه‌اي باشد که مردم به راحتي و در کوتاه‌ترين فاصله رأي خود را به صندوق بيندازند.
وي تأکيد کرد: در قانون اساسي و قوانين جاري از حد و حدود وظايف و اختيارات مشخص شده و مجريان و ناظران انتخابات بايد طبق اين چارچوب تعريف شده حرکت کنند و مجلس اعلام کرده که هيئت‌هاي اجرايي و نظارتي حق تحميل صلاحيت شخصي خود را ندارند و قانون نيز بر بي‌طرفي تأکيد کرده و اين مهم را بايد در صحنه اجرايي و رقابتي انتخابات نشان دهيم تا مردم احساس کنند که اين 2 گروه کاملاً بي‌طرف هستند.
رئيس ستاد انتخابات کشور افزود: ستاد انتخابات وزارت کشور و استانداري‌ها و فرمانداري‌ها جهت برگزاري باشکوه انتخابات هفتم اسفند تشکيل شده و در اين راستا جلساتي برگزار شده تا شاهد ضعف و خللي در برگزاري امر انتخابات نباشد.
مقيمي با بيان اينکه از برگزاري اولين تا آخرين انتخابات در کشور مشکلات وجود داشته است، گفت: در تلاش هستيم اين موضوعات در انتخابات هفتم اسفند نباشد و با شناسايي مشکلات پيشين امنيت انتخابات را تأمين کنيم و شوراي تأمين استان، شهرستان و کشور تمهيدات لازم را در حفاظت از صندوق‌ها انديشيده‌اند تا انتخابات در امنيت کامل برگزار شود.
وي عنوان کرد: نسبت به مسائل حقوقي انتخابات بايد اطلاعات لازم را کسب کرده و از مشورت با مشاوران حقوقي غافل نشويم زيرا يک اظهارنظرمان ممکن است بعدها با مشکل روبه‌رو شود و هدفمان اين است که حقي از مردم و داوطلبان تضييع نشود.
رئيس ستاد انتخابات کشور بيان کرد: آموزش‌ها در امر برگزاري انتخابات بسيار تأثيرگذار بوده و يک ميليون نفر در امر برگزاري انتخابات در سطح کشور نفش‌آفرين هستند.
مقيمي گفت: اکثر فرمانداران و بخشداران کشور به 80 درصد سوالات مطرح شده در مورد امر انتخابات پاسخ درست داده‌اند و بايد 20 درصد باقيمانده تا قبل از برگزاري انتخابات تکميل شود و در همين راستا 11 دوره آموزشي در 18 مرکز استان برگزار مي‌شود که تاکنون 5 دوره آن برگزار شده و خراسان رضوي ميزبان ششمين دوره بود و 5 دوره ديگر هم تا قبل از انتخابات هفتم اسفند برگزار مي‌شود.
وي گفت: مسوولان حراست انتخابات نسبت به عدم تضييع حق و حقوق مردم و کانديداها بايد توجه لازم را داشته باشند و شناسايي تخلفات انتخاباتي، تشکيل دادگاه‌هاي ويژه انتخابات هم بر عهده قوه قضائيه بوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن