تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813319111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح جامع ، اسیر سيلاب بی‌خیالی‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طرح جامع ، اسیر سيلاب بی‌خیالی‌ها
نویسنده : محمد‌رضا هاديلو 
«تهران، باران، سيل» اين سه واژه چنان با يكديگر عجين شده‌اند كه ديگر براي هر پايتخت‌نشيني مثل روز روشن است كه اگر حتي براي چند دقيقه باراني ببارد بايد منتظر سيلاب‌هايي باشد كه در كوچه و خيابان راه مي‌افتد و بعضاً در حاشيه شهر و مسير رودخانه‌ها حوادثي را به همراه دارد.
البته بعد از انتشار خبر پديده «ال نينو» و پاييز و زمستان سختي كه هواشناسي امريكا براي كشورهاي خاورميانه و به خصوص ايران پيش‌بيني كرده بود، بارش باران‌هاي پيوسته و برف روزهاي اخير نيز چنين وانمود مي‌كرد كه آنها درست گفته‌اند اما همگان خوب مي‌دانستند مهم بارش‌ها نيست بلكه تبعاتي است كه هر باران و برفي براي كشور به همراه دارد. همانطور كه يك باران هفت‌دقيقه‌اي حاشيه‌هاي پايتخت را به همراه دهها كشته ويران و بارشي چند ساعته هزاران خانه در ايلام را تخريب كرد و ميلياردها تومان خسارت برجاي گذاشت.
با اين تفاسير روز گذشته رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران اعلام كرد مردم نگران وقوع سيل در تهران با وجود بارندگي‌هاي شديد و مكرر نباشند.
حرف‌هاي رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در شرايطي مطرح مي‌شد كه حدود پنج روزي بود موجي از بارش‌ها كشور را فرا گرفته بود و اين بارش‌ها در بسياري از استان‌ها موجب جاري شدن سيل و سيلاب شده و حتي ترافيك و رفت و آمد در تهران را نزديك به 24ساعت مختل كرده بود.
به هرحال اين «نگران نباشيد»ها بيانگر اين موضوع بود كه گويي مسئولان امر از تجربيات سال‌ها مشكل بارش‌ها در تهران درس گرفته و حالا براي آسايش شهروندان، طرح جامع سيلاب را ارائه كرده‌اند. در همين راستا ديروز اعلام شد طرح جامع سيلاب تهران يا همان طرح جامع كاهش خطرپذيري سيلاب در تهران نهايي شده است و طي يك ماه آينده آخرين جمع‌بندي‌ها درباره آن انجام مي‌شود و پس از آن اين طرح كه با همكاري شهرداري تهران، وزارت نيرو و شوراي شهر تهران تهيه شده است، براي تصويب به شوراي شهر مي‌رود.
نكته جالب طرح فوق اين است كه اگر طي يك ماه آينده آخرين جمع‌بندي‌هاي آن را انجام شود، در اواخر آذرماه به شوراي شهر مي‌رود.
بعد از آن، بازي شورا شروع مي‌شود و بايد نشست و ديد بالا و پايين كردن‌هاي آنها چقدر طول مي‌كشد كه اگر در خوشبينانه‌ترين حالت، آنها هم فقط يك ماه وقت صرف كنند، به اوايل بهمن ماه مي‌رسيم.
نبايد آنقدر ساده‌لوح بود و باور كرد كه بعد از تصويب طرح از طرف شوراي شهر، همه مشكلات تهران در زمينه سيلاب‌ها رفع مي‌شود زيرا اين بار بحث ابلاغ و پذيرفتن مسئوليت‌ها از طرف سازمان‌ها و نهادها و از همه مهم‌تر، موضوع بودجه و ميزان آن به ميان مي‌آيد؛ مباحثي كه براي به نتيجه رسيدن آنها نه چندماه كه چند سال وقت نياز است.
با اين اوصاف تهران مانده و بارش‌هايي كه شايد تحت تأثير «ال‌نينو» سخت باشند و طرحي كه كوچه و پس‌كوچه‌هاي نهايي شده را طي مي‌كند. هرچند تا قبل از اين كمترين بارش‌ها هم توانسته بود زندگي پايتخت‌نشينان را برهم بزند، اما مردم در اين فكرند كه اگر «ال نينو» صحت داشته باشد و پيش بيني هواشناسي امريكايي‌ها درست از آب در بيايد و طرح جامع كاهش خطرپذيري سيلاب در تهران به موقع آماده و اجرا نشود، آن وقت چه كار بايد بكنند؟

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن