تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820219511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین درنای سیبری وارد ایران شد +عکس


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
آخرین درنای سیبری وارد ایران شد +عکس




آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری، نیمه شب دیروز (سه شنبه ۱۳۹۴/۸/۱۲) در دامگاه فریدونکنار فرود آمد.





وبسایت دیده بان محیط زیست: آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری، نیمه شب دیروز (سه شنبه ۱۳۹۴/۸/۱۲) در دامگاه فریدونکنار فرود آمد.

این هشتمین سال متوالی است که این درنای سیبری که جنسیت آن نر می باشد، مهاجرت زمستانه خود را به تنهایی انجام می دهد و وارد ایران می شود.

در زمستان سال ۱۳۸۶ سه درنای سیبری وارد تالاب های منطقه فریدونکنار شدند که متاسفانه یکی از درناها بر اثر شلیک گلوله از بین رفت.


امید، آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری بامداد امروز در فریدونکنار فرود آمد


امید در فریدونکنار / عکس از مسعود محمدی


یک سال بعد در زمستان سال ۱۳۸۷ دو درنای سیبری باقیمانده که یکی از آنها امید و دیگری یک درنای ماده بود مجددا به فریدونکنار مهاجرت نمودند که در آن سال نیز درنای سیبری ماده در نزدیکی دامگاه ازباران بر اثر شلیک گلوله از بین رفت.

البته مسئولان محلی محیط زیست هرگز مرگ درنای ماده بر اثر شلیک گلوله را تایید نکرده و اعلام نمودند که درنای ماده ناپدید شده است.

جمعیت شرقی و غربی درنای سیبری سالهاست که از یکدیگر جدا شده و مسیرهای مهاجرت کاملا متفاوتی را انتخاب نموده اند. جمعیت شرقی درنای سیبری در فصل زمستان به شرق آسیا مهاجرت می کنند و جمعیت غربی درنای سیبری در گذشته وارد ایران می شده اند.

این درنای نر (امید) در واقع آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری به شمار می رود که پس از مرگ درنای ماده از زمستان سال ۱۳۸۷ هشت سال پیاپی است که به تنهایی مهاجرت زمستانه خود را انجام داده و وارد تالاب های فریدونکنار می شود.






تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن