تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803492514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ویژگی‌های خاص پرونده دستگیری عوامل نفوذ از زبان کارشناس اطلاعات سپاه/ نفوذ مربوط به یک طیف خاص سیاسی در رسانه‌ها نیست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ویژگی‌های خاص پرونده دستگیری عوامل نفوذ از زبان کارشناس اطلاعات سپاه/ نفوذ مربوط به یک طیف خاص سیاسی در رسانه‌ها نیست
دستگیری برخی از عوامل نفوذ در رسانه‌ها در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با حضور حمیدرضا مقدم‌فر، کارشناس مسائل فرهنگی و رسانه‌ای و عاصف، کارشناس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بررسی شد.
به گزارش نامه نیوز، "عاصف" کارشناس سازمان اطلاعات سپاه و "حمیدرضا مقدم‌فر" کارشناس مسائل فرهنگی رسانه‌ای شی گذشته 12 آبان ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی دستگیری عوامل نفوذ در رسانه‌ها پرداختند.


عاصف کارشناس سازمان اطلاعات سپاه در ابتدا در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه پیرامون دستگیری برخی از عوامل نفوذ در رسانه‌ها گفت: در این پرونده تلاش می‌شد تا از طریق اجرایی سازی و اولویت سازی در افکار عمومی داخل کشور نفوذ پیدا کنند.


کارشناس سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به این که مجموعه روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای را آن‌ها جذب می‌کردند افزود: این عوامل تلاش می‌کردند تا نام‌های مستعار متعددی را برای خود ایجاد کنند و یا این که پوشش‌های مختلفی را برای خود به وجود می‌آوردند.


 عوامل نفوذ تلاش می‌کردند از طریق تشکیل شبکه‌های سازمان‌دهی شده در داخل کشور نفوذ پیدا کنند


وی با اشاره به این که حتی نوع دریافت مبالغ از طریق صرافی‌ها و عناصر محدود و برخی افراد صورت می‌گرفت بیان کرد: آن‌ها تلاش می‌کردند توسط تئوریسین‌های امنیتی سرویس‌های اطلاعاتی غرب این شبکه را برای ادراک سازی افکار عمومی و تشکیل شبکه‌های سازمان‌دهی شده در داخل کشور ایجاد کنند.



عاصف با بیان این که این فرآیند با طراحی و بودجه‌ریزی پنهان از طریق سرویس‌های جاسوسی آمریکا و هدایت دیپلماتیک انگلستان انجام می‌شد تصریح کرد: آن‌ها تبحر بالا در کار رسانه‌ای، تمرکز، هماهنگی و پشتیبانی اطلاعاتی به اهدافشان دست می‌یافتند گفت: این عناصر با محوریت دیپلماتیک کشورهای اروپایی از جمله هلند از طریق بنیادهای وابسته به وزارت‌های امور خارجه هلند، انگلستان و سوئد تلاش می‌کردند تا در داخل ایران شبکه‌سازی و اقدام به جذب نخبگان رسانه‌ای کنند.



کارشناس سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به این که جوانان جویای نام و برخی از عناصر رسانه‌ای با فرآیند بسیار پیچیده‌ای به خدمت گرفته شدند اظهار داشت: آن‌ها با صرف هزینه هنگفت نیروهای متخصصی را که در داخل کشور فعالیت می‌کردند را با هماهنگی سیاسی سنگین و سازمان‌دهی اپوزوسیون رسانه‌ای که در داخل کشور فعال بودند علیه جمهوری اسلامی ایران آن‌ها را به فعالیت وادارند.


مقدم فر در ادامه برنامه در پاسخ به سؤال اول مجری پیرامون جنبه‌های مختلف نفوذ گفت: با رویکرد تاریخی و نگاه به عقب نفوذی که داشته‌ایم عموماً شکل امنیتی داشته است اما امروز با اشکال جدیدی از نفوذ در عرصه‌های مختلف مواجه هستیم.


کارشناس مسائل فرهنگی رسانه‌ای با اشاره به حوزه‌های نفوذ به عنوان تهدید اظهار داشت: نفوذ شکل‌های متعددی دارد که می‌توان به نفوذهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی اشاره کرد.


 مهم‌ترین عرصه نفوذ سیاسی و فرهنگی است



وی مهم‌ترین عرصه نفوذ را سیاسی و فرهنگی دانست و عنوان کرد: نفوذ امنیتی بسیار حائز اهمیت است.



مقدم فر با بیان این که بخشی از وضعیت نفوذ با عوامل انسانی کار دارد گفت: برخی از این نفوذ به این صورت است که کانون ذهن را تغییر می‌دهد که می‌تواند ذهن‌های مردم، نخبگان و مسئولان را درگیر سازد.


کارشناس مسائل فرهنگی رسانه‌ای با اشاره به این که عناصری وجود دارد که غرب گرایانه دارند گفت: این عناصر آمریکا را نمایندگی می‌کنند بدون این که اتصال و وابستگی داشته باشند.



مقدمفر اظهار داشت: عرصه نفوذ، عرصه پنهان است و دشمن سعی دارد عواملی را در این عرصه یارگیری کند البته نقش سازمان‌های هوشمندی مانند سازمان اطلاعات سپاه بر این حوزه مشهود است که آن‌ها می‌توانند این سرشاخه‌ها را کشف کنند.


 نفوذ یک موضوع ملی است


وی با بیان این که عرصه نفوذ تنها مربوط به یک طیف خاص در رسانه‌ها نیست گفت: نفوذ یک موضوع ملی است و راهبرد جدیدی است که آمریکایی‌ها آن را دنبال می‌کنند.


این کارشناس مسئول فرهنگی اضافه کرد: در ادبیات سیاسی و بین‌المللی قدرت به معنای تحمیل اراده به یک کشور از طریق خشونت تعریف می‌شود که ما این وضعیت را در گذشته داشته‌ایم ولی هم اکنون دشمن یک رویکرد جدیدی را تحت عنوان نفوذ در پیش‌گرفته که در ادبیات سیاسی نفوذ به معنای تحمیل اراده به نقطه هدف از طریق غیر اجبارآمیز یعنی از طریق دیپلماسی عمومی، رسانه‌ها و عرصه های فرهنگی تعریف می‌شود که ما بعد از مذاکرات هسته‌ای با این موضوع مواجه هستیم.


مقدم فر تصریح کرد: امروز دشمن ما همان آمریکا است ولی تنها رویکرد دشمنی او با ما تغییر پیدا کرده است.


وی با بیان این که مخاطب بخش نفوذ مردم، مسئولین و نخبگان هستند گفت: در مردم باید تصویری ایجاد شود که معادلات و نظامات دشمنی و دوستی را به گونه دیگری تعریف کند به این معنا که دشمن باید دوست معرفی شود که در این جا اگر مردم درست تشخیص دهند نفوذ خنثی می‌شود.


وی ادامه داد: در بحث نفوذ در مسئولان نیز نظام و دستگاه‌های محاسباتی مسئولین باید تغییر کند و در نخبگان نیز نظام فکری و اندیشه نخبگان باید تغییر کند.


این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان این که دشمن امروز سعی دارد این تفکر را القا کند که زمانی که بخش هسته‌ای را می‌شود با مذاکرات حل کرد پس این مذاکرات باید تعمیم پیدا کند اظهار داشت: آن‌ها سعی دارند یک رخداد و رویداد را تبدیل به یک روند کنند که در این میدان بیش‌ترین نقش را رسانه‌ها دارند.


 پس از برجام یک فرصت جدیدی برای دشمن در رسانه‌ها ایجاد شده است


مقدم فر با بیان این که بعد برجام یک فرصت جدیدی برای دشمن در رسانه‌ها ایجاد شده است گفت: آن‌ها به دنبال این هستند که از این فرصت استفاده کنند و مدیر رسانه‌ها و خبرنگاران را به اشکال مختلف به خود وصل کرده تا از این طریق اراده آن‌ها برای تغییر افکار در عموم در رسانه حاکم شود.


در بخش دیگری از این برنامه آصف از کارشناسان سازمان اطلاعات سپاه نیز در تشریح سرشاخه‌ها و ویژگی‌های اصلی نفرات دستگیرشده گفت: این شبکه عمدتاً به صورت هرمی فعالیت می‌کرد و عناصر این شبکه به یک سرشبکه متصل بودند و از ارتباط یکدیگر هیچ اطلاعی نداشتند اما نقطه قابل‌توجه در این عناصر قلم فروشی یا مزدوری بود به این معنی که این عناصر با تجمیع و دریافت مبالغ هنگفت قلم خود را فروخته و علیه منافع ملی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و با هدایت و دستور سرویس‌های خارجی مطلب منتشر می‌کردند.


این کارشناس سازمان اطلاعات سپاه ادامه داد: یکی از کارهایی که این شبکه در داخل کشور انجام می‌داد آلوده کردن برخی نشریات داخلی بود که تلاش می‌کردند که برخی خبرنگاران و مسئولین روزنامه‌های داخلی را به صورت هوشمند در اختیار بگیرند.


وی یادآور شد: این شبکه، شبکه گسترده‌ای است که دو سال به صورت مستقیم روی آن کارکردیم ضمن این که باید گفته شود هدایت افکار عمومی و تغییر سبک زندگی در دستور کار این شبکه قرار داشت و آن‌ها این محورها را در نشریات خانوادگی دنبال می‌کردند که با تلاش شبانه روزی همکاران توانستیم شبکه گسترده‌ای از این‌ها را کشف و شناسایی کنیم.


مقدم فر در ادامه این بحث با تاکید بر این که نفوذ یک موضوع ملی است گفت: نفوذ مثل این است که باخبر شویم امروز یگان‌های نظامی آمریکا وارد کشور ما شوند و در حوزه ملی نیز نفوذ باید این‌گونه تلقی گردد.


 عرصه نفوذ، عرصه پیچیده و پنهانی است


وی با بیان این که عرصه نفوذ پیچیده و پنهان است گفت: سهم نفوذ دشوار است و به بصیرت نیاز دارد و این تهدید است و باید سهم این تهدید وجود داشته باشد.


این کارشناس فرهنگی ادامه داد: هر چیزی از نمادهای فرهنگی دشمن تا رفتار دیپلماتیک ما می‌تواند عرصه نفوذ را تداعی کند که در این رابطه می‌توانیم به قدم زدن وزیر خارجه ما با وزیر خارجه آمریکا اشاره کنیم که دشمن در صدد است این ذهنیت را القا کند که کشوری که 35، 36 سال در مقابل دشمن ایستاده بود امروز وزیر خارجه‌اش با وزیر خارجه ما قدم می زند.


مقدم فر اضافه کرد: در این رابطه همچنین می‌توان به دیدار غیر عامدانه وزیر خارجه ما با رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد که این موضوع از پیش طراحی شده بود و آن‌ها در صدد بودند با این طراحی از آن برای خود بهره بگیرند.


منبع: تسنیم


۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن