تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815464560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه اعتراضات مال باختگان تعاوني مسکن هواپيمايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۱۶ب.ظ)
ميلياردها پول هزينه براي نساختن؛ ادامه اعتراضات مال باختگان تعاوني مسکن هواپيمايي موج - بيش از 10 سال از آغاز پروژه اي که قرار بود به خانه دار شدن تعداد زيادي از کارکنان صنعت حمل و نقل هوايي کشور بيانجامد مي گذرد، اما؛ تا امروز هيچ يک از متقاضيان اين خانه ها نتوانستند مسکن خود را دريافت کنند.
ماجرا از اين قرار است که پس از آنکه سازمان هواپيمايي کشوري تجربه تحويل 310 واحد مسکوني به کارمندانش را پيدا کرد، تصميم مي‌گيرد براي دومين بار نيز طي فراخواني 1100 واحد مسکوني در شهر پرند براي کارمندانش بسازد.
در سال 1384 بسياري از کارمندان شرکت هواپيمايي به اميد خانه‌دار شدن مبالغي را به حساب تعاوني سازنده واريز کردند اما پس از گذشت بيش از 7 سال هنوز هيچ يک از اين واحدها به به کارمندان هواپيمايي کشوري و ايرلاين ها تحويل داده نشده است.
اما مشکلات اين پروژه‌ها تنها به تعويق افتادن تحويل آن‌ها نيست. شرکت شيده که همان تعاوني سازنده اين پروژه‌هاست پس از مدتي که ساخت اين خانه ها را به عهده مي گيرد از سازمان هواپيمايي کشوري جدا شده و به‌ عنوان يک شرکت خصوصي اعلام موجوديت مي کند و همين باعث مي‌شود که متقاضيان دريافت اين خانه‌ها در مراجعه براي اعتراض به عملکرد اين شرکت در ساخت و تحويل اين واحدها به شرکت هواپيمايي کشوري دچار مشکل شوند؛ زيرا اين شرکت ديگر يک شرکت خصوصي محسوب مي‌شد.
حال پس از گذشت بيش از ده سال که از کلنگ زني اين پروژه‌ها مي‌گذرد نه تنها هنوز واحدي تحويل داده نشده، بلکه تکليف پول‌هاي واريزي متقاضيان نيز مشخص نيست.
موضوع به جايي رسيد که متقاضيان مجبور شدند تا براي اعلام اعتراض خود براي اولين در شانزدهم تيرماه سال جاري در خيابان بهشت که محل سکونت بسياري از مسوولان دولتي و روساي شهري است، تجمع کنند.
اين معترضان پس از آن نيز در بيست و دوم تير نيز براي بار دوم در مقابل ساختمان هواپيمايي کشوري به تحصن پرداختند.
بسياري از اين معترضان مي گويند که پس از گذشت ده سال نه‌ تنها تکليف خانه‌هايشان مشخص نيست، بلکه نمي‌دانند پول‌هايشان کجا و چگونه هزينه شده است.
اين معترضان براي بار سوم صبح امروز در مقابل هواپيمايي کشوري تجمع کردند تا بتوانند صداي اعتراضشان را به گوش مسوولان برسانند.
معترضاني که در جلوي سازمان هواپيمايي کشوري تحصن کردند و علت اصلي اين تحصن از دست دادن پول‌هايشان در طي اين سال‌ها به علت اعتماد به سازمان هواپيمايي براي دريافت خانه‌هايشان پرداخت کرده بودند.
آن‌ها مي‌گويند اينکه ما پول بدهيم و خانه‌اي هم تحويل نگيريم و ندانيم که تکليف پول‌هاي ما چيست تمام دليل تجمع هاي اعتراضي ماست و اگر پاسخي دريافت نکنيم از شرکت شيده به قوه قضائيه شکايت خواهيم کرد.

اين معترضان مي‌گويند قرار بود اين 1100 واحدي را که پول آن را سال 84 پرداخت کرده بوديم سال 87 به مردم که عمده آن‌ها کارمندان شرکت فرودگاه‌ها، سازمان هواپيمايي کشور و ايرلاين‌هايي چون ايران اير، ماهان و کاسپين بودند تحويل داده شود که تا به امروز که نزديک به 8 سال است هنوز به ما تحويل نداده‌اند اما ماجرا به اينجا ختم نشد و قرار شد يک پروژه 4000 واحدي هم ساخته شود، در حالي که هنوز پروژه‌هاي ما تحويل داده نشد.»
در اين ميان براي اين‌که شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپيمايي کشور عهده‌دار اين مسئوليت نشوند از بخش خصوصي خواستند تا بقيه کارهاي پروژه ما را تکميل کنند اما اين شرکت خصوصي نه تنها پروژه‌هاي ما را پيگيري نکرد، بلکه برخلاف آنچه در قرارداد ما که قرار بود 10 ميليون تومان وام گرفته شود، بدون آن‌که مالکين خبر داشته باشند 25 ميليون وام از بانک مسکن گرفته شده است.
بايد منتظر ماند و ديد که در نهايت شرکت تعاوني سازنده و در رأس آن شرکت هواپيمايي کشوري آيا موضوع را براي احقاق حقوق مردم پيگيري خواهند کرد يا خير.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن