تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819443885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصل حسابرسي فرصتي خوب براي شورا و شهرداري تهران در مديريت شهر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۲۴ب.ظ)
اصل حسابرسي فرصتي خوب براي شورا و شهرداري تهران در مديريت شهر است موج - عضو شوراي اسلامي شهر تهران با تاکيد بر اين که اصل حسابرسي فرصت بسيار خوبي براي شورا و شهرداري تهران در عرصه مديريت شهر است، تاکيد کرد: صحيح نيست که هر گونه عملي از سوي شهرداري، پيش چشم شهروندان به عنوان جرم تصور شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مجتبي شاکري تاکيد کرد: حسابرسي فرصتي است تا مجموعه مديريت شهري از نظر کارشناسي و علمي مورد ارزيابي قرار گيرد تا هم شوراي شهر به عنوان ناظر، هادي و حمايت کننده و هم شهرداري به عنوان مجري و پيگيري کننده مطالبات شهروندان، در جهت توليد خدمت مورد ارزيابي دقيق قرار بگيرند.
عضو کميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينکه حسابرسي فرصتي است تا بيشترين فوايد و مهم‌ترين آسيب‌ها شناسايي شوند، خاطرنشان کرد: نکته‌اي که بايد در جريان حسابرسي مورد توجه قرار داد آن است که هر نوع خطاي شناسايي شده از جنس اختلاس نيست، بلکه گاهي جابه‌جايي مديريتي است و اين موضوعي است که در دولت هم وجود دارد. به طوري که ممکن است يک پروژه به دليل مهيا نشدن فضاي جغرافيايي و يا حتي تجهيزات مورد نياز امکان اجرا نداشته باشد، اما؛ بودجه اين پروژه را نمي‌توان خواباند، بلکه بايد به پروژه ديگر منتقل شود، اما؛ اين موضوع در حسابرسي به عنوان يک خلاف شناسايي مي‌شود حال آنکه يک تدبير مديريتي است.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با تاکيد بر اين‌که هر گونه اختلاف بين مصوبه و اجرا، جرم نيست، تصريح کرد: عده‌اي داراي تصورات خاص هستند و به دلايلي به موضوع حسابرسي، سياسي نگاه مي‌کنند، اما؛ اين کار درستي نيست؛ چرا که وظيفه شوراي شهر آن است که در جريان حسابرسي با نگاه مديريتي بررسي کند که چه ميزان از برنامه ابلاغ شده بر اساس بودجه به اجرا درآمده است و اگر لازم است تذکر بدهند، حتي جابه‌جايي مديريتي صورت بگيرد و در نهايت اگر در حدي است که بايد به دادگاه معرفي شوند، اين کار صورت پذيرد، چرا که؛ ما در نظام با کسي برادر خواندگي خارج از قانون نداريم.
وي با تاکيد بر اين‌که ارتباطات در شوراي شهر و شهرداري تهران بر اساس تدين، انقلابي بودن و قانون است، افزود: اگر خلافي اتفاق افتاده و توجيه مديريتي ندارد بايد به مراجع خاص برود و اين موضوعي است که هم بدنه شهرداري و هم شورا بر آن تاکيد دارند، اما؛ در اين روند بايد از سياسي شدن حسابرسي جلوگيري شود.
به گفته عضو کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران، حسابرسي کار علمي است که با حضور کارشناسان خبره صورت پذيرفته است و نتايج حسابرسي بدنه مديريت شهري و کارشناسان حسابرس شورا، فاصله چنداني از يکديگر ندارد و مؤيد هم است و حتي در مواردي که فاصله هست هم راه‌حل وجود دارد به طوري که مجمع حسابرسان در اين باره نظر کارشناسي مي‌دهد.
شاکري اظهار کرد: در مساله حسابرسي بن‌بست وجود ندارد بلکه عده‌اي تلاش مي‌کنند حسابرسي را به سمت‌وسوي ديگري ببرند که به اين افراد بايد هشدار داد که بايد از حسابرسي مواظبت کرد چرا که اين رفتارها به نفع مجموعه مديريت شهري نيست و نبايد اجازه داد به‌جاي طي شدن مسير متعادل، حسابرسي به سمت ناصحيح جريان پيدا کند.
وي تاکيد کرد: بسياري از اختلافات در خصوص حسابرسي بررسي شده و ميزان اختلافات به حداقل رسيده است و اين در حالي است که اين گزارش متعلق به سال 92 است، پس نبايد برخي مديران را که مسووليت نداشتند متهم کرد بلکه بايد با بررسي دقيق اشکالات را حل کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن