تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815490937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت برق تبریز مصمم به حفظ ارتباط علمی و پژوهشی با دانشگاه هاست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در بازدید مسوولان شرکت برق تبریز از دانشگاه سهند عنوان شد:
شرکت برق تبریز مصمم به حفظ ارتباط علمی و پژوهشی با دانشگاه هاست

 بازدید مسوولان شرکت برق تبریز از دانشگاه صنعتی سهند


شناسهٔ خبر: 2957074 - سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
استانها > آذربایجان شرقی

تبریز - قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق تبریز از تصمیم جدی این شرکت برای حفظ ارتباط علمی با دانشگاه ها خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه به اذعان همه کارشناسلان و مسوولان به عنوان یکی از حلقه های مفقوده توسعه کشور محسوب می شود که با وجود تلاش های صورت گرفته در برهه های مختلف تا کنون به جایگاه واقعی خود دست نیافته و اهداف آن محقق نشده است. در این میان حوزه انرژی بدلیل برخورداری کشورمان از ظرفیت های بالقوه در این زمینه یکی از بخش های مهمی محسوب می شود که با کوچکترین حرکت عملی در آن می توان شاهد تحولات چشمگیر در عرصه های مختلف بود و صنعت برق نیز با توجه به گره خوردن آن با زندگی روزمره مردم عادی و تمام بخش های کشور، در این عرصه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به اهمیت این موضوع مسوولان شرکت توزیع نیروی برق تبریز و اعضای کمیته تحقیقات این شرکت در راستای تفاهمنامه همکاری پژوهشی مبادله شده در سال ۹۲ از توانمندی ها و قابلیت های تحقیقاتی دانشگاه صنعتی سهند بازدید و  نشست مشترکی با معاونت پژوهش و فناوری، اساتید و  مسوولان ارتباط با صنعت این دانشگاه برگزار کردند. شرکت برق تبریز مصمم به حفظ ارتباط علمی و پژوهشی با دانشگاه هاست قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق تبریز ظهر سه شنبه در حاشیه این بازدید به پتانسیل بالای علمی این شرکت در میان شرکت های توزیع برق کشور اشاره کرد و گفت: وجود طرح های جدید فنی و تخصصی سطح بالا در شرکت توزیع نیروی برق تبریز نشان از ارزش گذاری مدیریت سازمانی به مقوله دانش و پژوهش است. حبیب الله نهال پروری در ادامه اظهار داشت: این شرکت تصمیم دارد ارتباط خود را با دانشگاه ها، در قالب فعالیت های پژوهشی کاربردی مورد نیاز صنعت توزیع برق حفظ و نسبت به توسعه و گسترش آنها اقدام کند. قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان تصریح کرد: ورود دانشگاه ها در عرصه اجرای پروژه های تحقیقاتی به ویژه در پژوهش های منجر به کاهش هزینه های صنعت برق را، راهکار عملی در ایجاد سیاست های حمایت مالی صنعت از دانشگاه هاست.

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق تبریز نیز در حاشیه این بازدید با تشریح عناوین اولویت های تحقیقاتی این شرکت در سال جاری اظهار داشت: آنچه پیوند دانشگاه و شرکت توزیع نیروی برق را محکم می کند، انجام پروژه های تحقیقاتی مورد نظر شرکت است.  میر حمید سید طاهری ادامه داد: ما با رصد مسائل خود و امکانات دانشگاه ها، اولویتهای تحقیقاتی خود را تعیین و تبیین می کنیم و برای بهبود و ارتقای هر چه بیشترسطح علمی و دانش پژوهی شرکت نیازمند حضور اساتید در اجرا و نظارت پروژه های تحقیقاتی خود هستیم. ارتقاء رتبه علمی چشم انداز آینده دانشگاه صنعتی سهند تبریز معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند تبریز نیز در دیدار با مسوولان شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: این دانشگاه در واقع مکمل سایر دانشگاه های منطقه است. سیامک حسین نژاد در ادامه خاطر نشان شد: دانشگاه صنعتی سهند تبریز عضو شورای عالی عتف (علوم، تحقیقات و فناوری) بوده و ارتقاء رتبه علمی در بین دانشگاه های صنعتی کشور  را به عنوان چشم انداز آینده خود تعیین کرده ایم و در این راستا بدنبال همکاری و مشارکت در طرح ها و پروژه های صنعتی هستیم. محمد پورگل محمد مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی سهند نیز در این بازدید به وجود پژوهشکده های مجهز و معتبر در رشته های مختلف علمی در این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: وجود ساختارهای منعطف نظیر مراکز رشد، امکان تأسیس شرکت های دانش بنیان را زیر نظر این دانشگاه فراهم کرده است. گفتنی است در این دیدار از آزمایشگاه الکترونیک قدرت، پژوهشکده مواد، پژوهشکده نفت و گاز، آزمایشگاه فیزیک الکترونیک حالت جامد و مواد پلاسما، کاربرد نیمه هادی های جدید به عنوان مواد حافظه دار مورد استفاده در پدیده سوئیچینگ و نیز آزمایشگاه تحقیقاتی مواد نانو ساختار بازدید و در خصوص توانمندی ها و اقدامات صورت گرفته در این مراکز بحث و گفتگو شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن