تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804414331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کریمی قدوسی: 200 سانتریفیوژ فردو جمع‌آوری شده/ توقف جمع‌آوری دستگاه‌ها از دیروز


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: کریمی قدوسی: 200 سانتریفیوژ فردو جمع‌آوری شده/ توقف جمع‌آوری دستگاه‌ها از دیروز
عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: بالغ بر 200 سانتریفیوژ با زیرساخت‌های آن تا این لحظه در فردو جمع‌آوری شده است.
به گزارش نامه نیوز،  جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اقدامات صورت گرفته در سایت‌های هسته‌ای نطنز و فردو برای جمع‌آوری سانتریفیوژ‌ها اظهار داشت: آقای عراقچی و کمالوندی روز یکشنبه در کمیسیون امنیت ملی اعلام کردند که سانتریفیوژی در سایت‌های هسته‌ای جمع نکردیم و در حال آماده‌سازی مقدمات آن هستیم.

وی ادامه داد: بنابراین برداشت ما این بود که تهیه مقدمات یعنی اینکه پرسنل این سایت‌ها توجیه شوند، پیمانکار انتخاب شود و برای نحوه نگهداری سانتریفیوژها پس از جمع‌آوری در حال برنامه‌ریزی هستند اما یک روز پس از این جلسه، با پیگیری‌های صورت گرفته متوجه شدیم که زیرساخت‌ها را در فرود و نطنز در حال جمع‌آوری هستند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با تحقیقات صورت گرفته، خبر موثق داریم که زیرساخت‌ها و سانتریفیوژها در سایت‌های هسته‌ای فردو و نطنز در حال جمع‌آوری هستند؛ یعنی جمع‌آوری لوله‌ها، سنسورها، رادارها، شیرآلات و سیستم‌های برق و اتوماسیون هوشمند را شروع کردند و در حال جمع‌آوری دستگاه‌های سانتریفیوژ هستند لذا با پیگیری‌های صورت گرفته متوجه شدیم همه این کارها صورت گرفته است.

کریمی قدوسی با بیان اینکه در سایت فردو دو یال شمالی و جنوبی داریم، گفت: در یال شمالی مجموعه‌ای از سانتریفیوژ‌ها و زنجیره‌هایی است که در حال غنی‌سازی هستند و در یال جنوبی همه این ماشین‌ها وجود دارد اما گاز به ماشین‌ها تزریق نشده است.

وی در تصریح نحوه جمع‌آوری سانتریفیوژها گفت: اینها جمع‌آوری سانتریفیوژها و دستگاه‌ها را از یال جنوبی شروع کردند و اخباری که امروز به دست آوردیم، نشان می‌دهد که در این یال زیرساخت‌ها و ماشین‌های یک آبشار را به طور صددرصد جمع‌آوری کرده‌اند و در یک آبشار دیگر نیز 50 درصد ماشین‌ها و زیرساخت‌ها را جمع کردند و پیچ‌ها و شیرهای 50 درصد دیگر را هم باز کرده‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بر همین اساس تاکید کرد: بنابراین بالغ بر 200 دستگاه سانتریفیوژ با زیرساخت‌های آن تا این لحظه در فردو جمع‌آوری شده است و اتصالات و پیچ‌های مابقی سانتریفیوژها باز شده البته از دیروز که آن تذکر داده شد، دستوری از یک جایی برای توقف این اقدامات صادر شده است بنابراین فعلا این اقدامات متوقف شده است.

کریمی قدوسی افزود: در یال شمالی هم که ماشین‌ها در حال غنی‌سازی بودند، از روز عاشورا تزریق گاز به این سانتریفیوژ‌ها و زنجیره‌ها را قطع کرده‌اند یعنی بر اساس برجام که باید در فردو هزار سانتریفیوژ باشد اما خالی بچرخد و گاز به آنها تزریق نشود، این اقدام را از روز عاشورا آغاز کردند و تزریق گاز را به سانتریفیوژها قطع کردند.

وی در مورد سایت نطنز نیز گفت: در نطنز وضعیت از فردو گسترده‌تر و وسیع‌تر است و در حال کسب اطلاع در مورد آمار دقیق آن هستیم بنابراین مواضع آقای عراقچی و کمالوندی را به شدت رد می‌کنیم چراکه آقای عراقچی شب گذشته هم اعلام کرد که سانتریفیوژی جمع نکردیم و تنها مقدمات جمع‌آوری آنها صورت گرفته که این کذب است.

"علت اصلی این اقدام پیش‌دستانه و توام با تعجیل سازمان انرژی اتمی فشار شخص آقای روحانی به سازمان انرژی اتمی است و اخبار موثق داریم که ایشان بیش از همه فشار می‌آورد. در حالی که نامه مقام معظم رهبری خطاب به ایشان نوشته شده است".

این نماینده مجلس براین اساس تصریح کرد: سمت دیگر آقای روحانی ریاست شورای عالی امنیت ملی است لذا بلافاصله پس از نامه مقام معظم رهبری، ایشان موظف بود جلسه‌ای در شورای عالی امنیت ملی برگزار کند و برای اجرای این نامه تصمیم بگیرد به خصوص در مورد اجرای بند 9 این نامه که مقام معظم رهبری در آن تاکید کردند رصد، نظارت، تدبیر و تحقق برجام به دست یک هیئتی که شورای عالی امنیت ملی آن را مصوب کند، سپرده شود.

کریمی قدوسی گفت: بر اساس تصریح مقام معظم رهبری، آقای روحانی،‌ آقای صالحی، آقای کمالوندی و آقای عراقچی هیچ‌کدام به تنهایی حق هیچ‌گونه اجرا و تصمیم‌گیری در مورد برجام را ندارند و تنها می‌توانند گزارشات خود را به آن کمیته بفرستند لذا آن کمیته جزو ضروری‌ترین اقداماتی بوده که رئیس جمهور باید انجام می‌داد اما تا جایی که ما اطلاع داریم، هنوز این کمیته تشکیل نشده است.

وی اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته در نطنز و فردو بر خلاف نظر بسیاری از کارشناسان سازمان انرژی اتمی به سرعت در حال انجام است و دقت لازم هم در جمع‌آوری سانتریفیوژها صورت نمی‌گیرد تا از لحاظ فنی آسیبی نبینند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان گفت: ما در کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال تشکیل یک کمیته خاص برای این موضوع هستیم چراکه طبق قانون کمیسیون امنیت ملی باید هر سه ماه یک بار به صحن گزارش دهد لذا ما در حال تشکیل این کمیته هستیم تا هم نظارتی بر اقدامات صورت گرفته انجام شود و هم با کمیته‌ای که قرار است، در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شود، مرتبط باشد.



منبع: تسنیم


۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن