تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802236802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

المانیتور: پیروزی در سوریه به تقویت جایگاه ایران و مشروعیت بین‌المللی حزب‌الله منجر می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: المانیتور: پیروزی در سوریه به تقویت جایگاه ایران و مشروعیت بین‌المللی حزب‌الله منجر می‌شود
پیروزی «محور روسیه-ایران-حزب‌الله» در سوریه می‌تواند جایگاه ایران را تقویت کند و مشروعیت بین‌المللی را برای حزب‌الله به ارمغان بیاورد.
به گزارش نامه نیوز، وبگاه المانیتور در مطلبی به تحلیل اقدامات نظامی سه‌جانبه ایران، روسیه و حزب‌الله در سوریه پرداخته است. در این یادداشت آمده است: وقایع اخیر که ناشی از آغاز اقدامات نظامی روسیه در سوریه است، می تواند به این منجر شود که حزب‌الله نقشی پیشرو و تعیین‌کننده در منطقه داشته باشد. وضعیتی که می‌تواند به تولد یک «خاورمیانه نوین» منتهی شود، البته متفاوت از آنچه که کاندولیزا رایس، وزیر خارجه پیشین آمریکا پس از آغاز حملات اسرائیل علیه حزب الله در تابستان سال 2006 از آن سخن گفت.
 
مهمترین نشانه چنین وضعیتی در این است که به نظر نمی‌رسد روسیه جای «محور ایران - حزب‌الله» را در سوریه بگیرد، بلکه بیشتر در حال تکمیل و تقویت آن است. به گفته سرگئی استروکن، تحلیلگر نشریه کامرسانت روسیه، هم‌اکنون یک محور دیگر تحت عنوان «مثلث نظامی روسیه، ایران و حزب‌الله» شکل گرفته است.
 
به گفته استروکن، با وجود «بحث‌های داغی که در روسیه بر سر اعزام نیروهای زمینی روسی به سوریه در جریان است، حزب‌الله می‌تواند کاری را انجام دهد که روسیه خود نمی‌توانست انجام دهد».
 
وی افزود: «عامه مردم روسیه نگران این هستند که ممکن است چیزی مانند افغانستان رخ دهد».
 
از روزی که حملات هوایی روسیه آغاز شد، حزب‌الله به نظر شادمان به نظر می‌رسد. تنها ساعاتی پس از آغاز حملات روس‌ها در 30 سپتامبر بود که یک مقام حزب‌الله به المانیتور گفت که مسکو «شرکای خود را شامل ارتش سوریه و متحدان آن را روی زمین در کنار خود دارد».
 
یک مقام دیگر حزب‌الله نیز اخیرا به المانیتور درباره تأسیس اتاق عملیات‌های مشترکی در دمشق برای هماهنگی تلاش‌ها بین روس‌ها، ارتش سوریه، ایران و حزب‌الله سخن گفت. این مقام که خواست نامش فاش نشود تأکید کرد که حزب‌الله - و متحدان آن در سوریه - «حمایتی را از یک ابرقدرت دریافت نکرده و حزب‌الله (همراه با ارتش سوریه) اطلاعات لازم را برای مسکو به منظور هدایت حملات هوایی تأمین می‌کنند».
 
یک منبع ایرانی نیز که تماس‌های نزدیکی با طرف‌های روسی و چینی نیز دارد در این باره توضیحات بیشتری دارد و گفت که ایران «روسیه را به سوریه آورد». این سناریو توسط برخی گزارش‌های دیگر تأیید شده است، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دخالت نظامی روسیه به فرمان رئیس جمهوری ولادیمیر پوتین طی دیدار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ایران از مسکو که در اواخر جولای برگزار شد، برنامه‌ریزی شده است.
 
در این چارچوب است که خبرنگار نشریه الرأی کویت از یک تقسیم کار سخن گفت است، جایی که در تلاش برای بازپس‌گیری سرزمین‌های سوریه، جنگنده‌های روسی از مبارزان ایرانی و حزب‌الله (در کنار جنگجویان افغان و عراق) بر روی زمین پشتیبانی هوایی می‌کنند.
 
در همین ارتباط، مایکل آیزنشتاد، مدیر بخش مطالعات نظامی و امنیتی اندیشکده خاور نزدیک واشنگتن و عاموس یادلین، رئیس پیشین سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل به این نکته اشاره کرده‌اند که مداخله روسیه تنها موضع حزب‌الله - و ایران - را در این کشور تقویت می‌کند.
 
کارشناسان روسی نیز به این نکته اشاره می‌کنند که مداخله روسیه در سوریه بخشی از راهبردی گسترده‌تر در خاورمیانه است، بر این اساس که موفقیت در سوریه می‌تواند زمینه‌ساز طرح پوتین برای به دست گرفتن نقش رهبری در خاورمیانه است.
 
اگر واقعا چنین سناریویی در حال اجرا باشد و «مثلث روسیه، ایران و حزب‌الله» در سوریه به پیروزی برسد، حزب‌الله دیگر تنها یکی از بازیگران عمده در منطقه نخواهد بود که توانسته‌ است ژئوپولتیک خاورمیانه را تغییر دهد، بلکه خود را به عنوان یک شریک راهبردی در این «خاورمیانه جدید» مطرح کرده است.
 
در این صورت، حزب الله که از سوی برخی کشورها به عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شود به سازمانی تبدیل می‌شود که از نظر جامعه بین‌الملل یک نیروی ضدتروریست به رسمیت شناخته می‌شود - هرچند دستیابی به چنین وضعیتی چندان تضمین شده نیست.


منبع: تسنیم


۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن