تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819003358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت براي بهبود فضاي سياسي کشور از هيچ کوششي دريغ نمي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آبان ۱۳۹۴ (۹:۵۰ق.ظ)
ابتکار: دولت براي بهبود فضاي سياسي کشور از هيچ کوششي دريغ نمي‌کند موج - رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با تاکيد بر به حق بودن خواسته مردم از دولت مبني بر اصلاح فضاي سياسي کشور گفت: دولت تدبير و اميد براي بهبود فضاي سياسي کشور از هيچ کوششي دريغ نمي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار عصر دوشنبه در جمع دانشجويان دانشگاه صنعتي قم در سالن اجتماعات اين دانشگاه با بيان اينکه ايجاد فضاي سالم سياسي به منظور فعاليت گروه‌هاي مختلف سياسي براي دولت اهميت فراواني دارد، اظهار داشت: انصافاً در اين دولت فضاي سياسي کشور بسيار تغيير کرده است و برگزاري چنين نشست‌هايي در دانشگاه‌ها در دولت گذشته تقريباً غير ممکن بود.
وي با بيان اينکه مطالبه بهبود فضاي سياسي از دولت مطالبه گري درستي است و منجر به پيگيري‌هاي بيشتر دولت مي‌شود، تصريح کرد: دولت قدرت مداخله در قواي ديگر مانند قوه قضائيه را ندارد، و برخي از امور در اختيار شخص رئيس جمهوري نيست، ولي؛ رئيس جمهوري تمامي تلاش خود را از زواياي مختلف براي بهبود و اصلاح بيش از پيش فضاي سياسي و رفع مشکلات موجود انجام مي‌دهد، لذا ما نيز اميدواريم که اين مشکلات حل شود، ولي؛ به مقداري زمان نياز دارد.
وي با بيان اينکه سياست کلي دولت حمايت از فضاي آزاد در دانشگاه‌ها است، تصريح کرد: دولت تلاش دارد، تا جريان‌هاي متنوع دانشجويي در چهارچوب قانون اساسي در يک فضاي با نشاط سياسي به فعاليت بپردازند.
معاون رئيس جمهوري در ادامه با بيان اينکه جنبش دانشجويي براي ادامه فعاليت خود نيازمند کسب شناخت و آگاهي کافي از تاريخ کشور؛ به‌ويژه موضوع تسخير لانه جاسوسي است، تصريح کرد: بدون شک توجيه اين مساله در شرايط کنوني امکان پذير نيست.

ابتکار با بيان اينکه تسخير لانه جاسوسي فقط در همان شرايط خاص و حساسي که کشور در سال 58 با آن مواجه بود، قابل توجيه است، تصريح کرد: بدون شک جلوگيري از تکرار کودتاي 28 مرداد مهم‌ترين هدف دانشجويان پيرو خط امام از تسخير لانه جاسوسي آمريکا در سال 58 بود و همين مساله مي‌تواند دليل قانع کننده اي براي نسل امروز باشد.
ابتکار تصريح کرد: فارغ از گروگان‌گيري 44 روزه ديپلمات‌هاي آمريکايي به قول رئيس جمهوري موضوع تسخير طي سال‌هاي متمادي به يک دکان براي برخي‌ها تبديل شد.
وي با بيان اينکه دکان‌هاي مختلف از جمله دکان تحريم و فتنه به واسطه موضوع استکبار ستيزي براي برخي‌ها تأسيس شد، تصريح کرد: متاسفانه اين قبيل اقدامات روح قضيه استکبار ستيزي را از واقعه تسخير لانه جاسوسي گرفت.
وي با اذعان به اينکه نقدهاي زيادي در خصوص مساله تسخير وجود دارد، و خيلي‌ها بر اين باورند که اين حادثه و پيامدهاي پس از آن قابل پيشگيري و اصلاح بود، تصريح کرد: يکي از دلايلي که مردم در انتخابات سال 92 به دکتر روحاني رأي دادند و از او خواستند که مساله تحريم‌هاي ظالمانه را حل بکند و مناسباتي منطقي با حفظ عزت و استقلال در پيش بگيرد، نشأت گرفته از اين ديدگاه است.

وي با اشاره به تمجيد رهبر معظم انقلاب از وزير امور خارجه به خاطر تلاش‌هاي تيم مذاکره کننده، در ديدار اخيرشان با کارکنان اين وزارتخانه، تصريح کرد: بدون شک مجموعه سياست‌هاي خارجي در پيش گرفته شده، از سوي دولت يازدهم راه حل منطقي و متعادلي براي اين مساله محسوب مي‌شود و به نقش آفريني کشور در سطوح مختلف براي بهبود شرايط کمک زيادي مي‌کند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برخي از عملکردهاي دولت تدبير و اميد طي دو سال گذشته در حوزه محيط زيست احياي شوراي عالي محيط زيست را از جمله آن بر شمرد و تصريح کرد: اين شورا که در دولت گذشته به دلايل نامشخص و نا معلوم تعطيل شده بود، در اين دولت مجدداً احيا شد.
ابتکار همچنين با اشاره به تعطيلي شوراي عالي آب کشور در دولت گذشته، احياي مجدد آن را از اقدامات دولت فعلي عنوان کرد، و افزود: موضوع آب به عنوان مهم‌ترين عامل فعاليت بشري در دولت نهم و دهم به شکلي ناديده گرفته شده بود، که سفره‌هاي آب گيلان در يک دوره طولاني خالي شد، ولي؛ دولت يازدهم در بدو روي کار آمدن توجه به آن را در اولويت‌هاي اقدامات زيست محيطي خود قرار داد.
وي همچنين با اشاره به اصلاح نگرش و اقداماتي که در راستاي بهبود وضعيت آب در دولت تدبير و اميد صورت گرفته است، به احياي درياچه اروميه اشاره و تصريح کرد: دولت يازدهم در شرايطي که برخي از انديشمندان کار اين درياچه را تمام شده مي‌دانستند، اين درياچه را دوباره احيا کرد.
وي با بيان اينکه سياست‌هاي دولت يازدهم مبتني بر ارزيابي ظرفيت زيستي کشور بوده است، تصريح کرد: احياي تالاب‌ها از مهم‌ترين اين سياست‌ها بوده و دولت براي احياي تالاب‌ها از جمله هور العظيم، گاوخوني و هامون سرمايه گذاري‌هاي خوبي را انجام داده، و برنامه‌هاي خود در اين زمينه را نيز ادامه خواهد داد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با جدي توصيف کردن بحث بنزين، تصريح کرد: يکي از دستاوردهاي بزرگ دولت يازدهم که بايد به آن مباهات شود، حذف بنزين حاوي ترکيبات شيميايي و سرطان زا از چرخه بنزين مصرفي کشور است.
ابتکار تصريح کرد: شعاري که از سال 89 در دولت قبل مبني بر خودکفايي در بنزين مطرح مي‌شود، تهديدات زيست محيطي بسياري را متوجه کشور کرد.
وي با تاکيد بر اينکه دولت يازدهم تمامي اين اقدامات را در شرايط تحريم انجام داده و در شرايط فعلي که هنوز تحريم‌ها بر نداشته شده، بر تداوم فعاليت‌هاي خود به شدت مصمم است، تصريح کرد: بدون شک اين موفقيت‌هاي دولت حاصل همدلي و زباني و همچنين تخصص و توانمندي‌هاي متخصصان داخلي است.
وي با اشاره به اقدام دولت تدبير و اميد مبني بر حذف بنزين پتروشيمي از چرخه توليد و جايگاه‌هاي عرضه بنزين از ارديبهشت سال 93، تصريح کرد: به دنبال اين بيشتر شهرهاي کشور از جمله مشهد، اصفهان، اراک و اصفهان يکي پس از ديگري از بنزين يورو 4 در شرايط بسيار سخت و دشوار برخوردار شدند.
معاون رئيس جمهوري با بيان اينکه اصفهان در هفت ماهه سال 92 تنها حدود 50 روز هواي سالم داشت، تصريح کرد: در سال 93 به دليل بنزين يورو 4 و همچنين حذف مازوت از نيروگاه‌هاي اطراف شهر و همچنين ارتقا استانداردهاي خودروها تعداد روزهاي هواي سالم در اين شهر در همين مدت زمان به 100 روز افزايش پيدا کرد.
ابتکار همچنين تعداد روزهاي داراي هواي سالم اصفهان در 7 ماهه سال 94 را 150 روز دانست و افزود: همين اتفاق براي تهران نيز رخ داده، و دولت با افتخار اعلام مي‌کند، که ارائه بنزين يورو 4 از ديروز در شهر اهواز نيز آغاز شده، و تا پايان آبان ماه در همه جايگاه‌هاي عرضه بنزين اين شهر بنزين يورو 4 عرضه خواهد شد.
وي با بيان اينکه هواي تمامي شهرهاي کشور به تدريجاً از آلاينده‌هاي زيست محيطي ناشي از بنزين پتروشيمي پاک خواهند شد، تصريح کرد: پس از کلان‌شهرهاي بزرگ هواي ديگر شهرهاي کشور از جمله قم نيز با عرضه بنزين يورو 4 به هوايي پاک و سالم تبديل خواهد شد.
معاون رئيس جمهوري همچنين ضمن انتقاد از سياست‌هاي دولت گذشته و به تعطيلي کشيده شدن برنامه‌هاي توسعه کشور در طول 8 سال زمامداري اين دولت، تصريح کرد: بدون شک اگر به خاطر سياست‌هاي دولت گذشته نبود، عرضه بنزين سالم و داراي استاندارد يورو 4 در سال 85 يا سال 86 در کشور صورت مي‌گرفت.
رئيس حفاظت محيط زيست کشور با اذعان به اينکه دولت يازدهم به شدت از انجام کارهاي شعاري و عوام فريبانه پرهيز مي‌کند، تصريح کرد: دولت يازدهم در بدترين شرايط کار خود را آغاز کرد، ولي در اين مدت با وجود مشکلات زياد مسير پيشرفت کشور را به خوبي طي نموده است.
وي با اشاره به معضل گرد و غبار در کشور و برنامه‌هاي خوبي که در دولت يازدهم براي برون رفت از آن اجرايي شده است، تصريح کرد: احياي تالاب‌ها تنها بخشي از اقدامات دولت در اين زمينه بوده است.
اين مقام کشوري همچنين با اشاره به فعاليت مجدد تشکل‌هاي زيست محيطي در دوره دولت يازدهم، تصريح کرد: در حالي که دولت گذشته اجازه فعاليت به اين تشکل‌ها را نمي‌داد، در دولت يازدهم به لطف همت و تلاش رئيس جمهوري و انگيزه و علاقه مردم تعداد آن‌ها به 2.5 برابر افزايش پيدا کرده است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اذعان به اينکه تشکل‌هاي ياد شده، با حمايت‌هاي حقوقي دولت يازدهم اقدام به تشکيل شبکه‌هاي استاني نمودند، تصريح کرد: اين تشکل‌ها در حال حاضر در کارگروه آمايش سرزمين شوراي برنامه ريزي استانداري‌ها داراي حق رأي هستند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حضور 770 نيرو در سازمان مرکزي حفاظت محيط زيست کشور، تصريح کرد: در اين سازمان نشست‌ها و گفت و گوهاي نزديک و مستقيم با کارکنان برگزار مي‌شود.
وي با بيان اينکه چنين اقدامي به گفته کارکنان محيط زيست از زمان دولت اصلاحات تاکنون بي سابقه بوده است، تصريح کرد: اين سازمان تا آنجا که قانون اجازه مي‌دهد، در جهت حل مشکلات پرسنل خود از هيچ تلاشي دريغ نمي‌کند.
وي با بيان اينکه محدوديت‌هاي بودجه اي سازمان حفاظت محيط زيست به خاطر بودجه مصوب شده نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است، تصريح کرد: اين سازمان به هيچ وجه نمي‌تواند، بيشتر از آن چيزي که مجلس تصويب کرده، به کارکنان خود به عنوان حقوق و مزايا پرداخت کند.
ابتکار همچنين با اذعان به اينکه سازمان متبوعش علاقه زيادي به استخدام نيرو دارد، تصريح کرد: بر خلاف ميل باطني به خاطر محدوديت‌هاي قانوني چنين کاري امکان پذير نيست.
وي همچنين با زشت توصيف کردن سوء استفاده برخي رسانه‌ها و جريانات سياسي از جمله صدا و سيما از اعتراض صنفي کارکنان حفاظت محيط زيست، تصريح کرد: به دنبال اشتباه صدا و سيما در نحوه پوشش خبري اين اتفاق يک گروه سياسي خاص که دنبال بهره برداري جناحي بود، از آن به سود خود بهره برداري کرد.
وي همچنين ضمن انتقاد از روزنامه وطن امروز در اين خصوص، تصريح کرد: اين رسانه‌ها از تجمع يک اقليت کوچک بهره برداري‌هاي زيادي به نفع خود کردند.
وي با بيان اينکه قطعاً اجازه تداوم چنين روندي که بخواهد در روند خدمت گزاري سازمان به مردم اختلال ايجاد کند، را نخواهيم داد، تصريح کرد: ما هرگز اجازه امنيتي شدن فضا را نيز نخواهيم داد؛ چرا که هيچ اعتقادي به آن نداريم.
ابتکار در تبيين علت شنيده شدن صداهاي اعتراضي در دولت يازدهم نسبت به دولت گذشته، تصريح کرد: بدون شک پس از يک دوره بسته بودن فضا و عدم وجود امکان بيان اعتراض، در حال حاضر اين اعتراضات بر سر اين دولت خالي مي‌شود، ولي؛ دولت با توجه به روحيه مدارايي که دارد، تمام آن‌ها را تحمل مي‌کند.
وي با بيان اينکه اين روحيه بايد همواره در نزد مسوولان نظام وجود داشته باشد، تصريح کرد: فضاي کشور بايد هميشه مانند شرايط کنوني باشد، و به هيچ وجه فضايي که در آن براي جوانان و دانشجويان مشکلاتي ايجاد شود، به وجود نيايد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن