تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819496966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد 11 ميليون جلد كتاب در موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: توليد 11 ميليون جلد كتاب در موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي
مدير عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي گفت: طي سه سال گذشته 11 ميليون جلد كتاب شامل جلد سخت و نرم در اين موسسه توليد و در بازار نشر عرضه شده است.
نویسنده : علیرضا واحدیان 


فرزانه» در نشست خبري كه با حضور اصحاب قلم و رسانه، در هفدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب ناشران ايران در مشهد برگزار شد، به تشريح خدمات و دستاوردهاي موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي پرداخت و عنوان كرد: اين موسسه مرکز تخصصی و روزآمد طبع و نشر مصحف شریف است و باز نشر نفایس قرآنی موجود در گنجینه های آستان قدس رضوی را از اهم وظایف خود می داند.
وي بيان كرد: در حال حاضر انجام كليه خدمات پيش از چاپ، چاپ، پس از چاپ و ساير امور تكميلي آن در حوزه چاپ و افست، صنعتي و ديجيتال براي چاپ انواع قرآن كريم، كتب دعا، متون ديني، باز نشر نفايس و ساير سفارشات ارائه شده در اين مركز فراهم  شده است.
فرزانه به بيان برخي از اهداف اين موسسه پرداخت و اظهار كرد: هدف موسسه چاپ و انتشارات داشتن مركزي تخصصي و مجهز براي طبع و نشر فرهنگ و معارف اسلامي و تامين جامع نيازهاي آستان قدس رضوي و موسسات فرهنگي، هنري و اقتصادي وابسته به آن و ساير سفارش دهندگان در گستره منطقه‌اي، ملي و بين المللي در جذب، آماده سازي و توليد است.
وي وجود دستگاه‌هاي پيشرفته، توانمندي در زمينه چاپ نفيس، برخورداري از بالاترين سطح كارآيي در چاپ ورق‌هاي بسيار نازك، تجهيز به سخت افزارهاي كنترلي به منظور كنترل كيفيت و امكان گزارش دهي و ثبت نتايج كيفي، دارا بودن بالاترين سطح اتوماسيون به منظور آماده سازي و توليد كار چاپي در حداقل زمان، تجهيز به سيستم نرم افزاري تخصصي صفحه بندي و فرم بندي و برخورداري از فناوري پيشرفته صحافي جلد سخت و نرم را از جمله امتيازات اين مركز دانست.
مدير عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي، با بيان اينكه رويكرد كيفي گرايي در نوع فرايندها، تجهيزات و دستگاه هاي اين موسسه همواره حكم فرماست، افزود: يكي از محورهاي فعاليت موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي، توجه به بسترها و زير ساخت‌هاي لازم براي منابع انساني و كاركنان اين موسسه، به منظور افزايش كارآيي است.
فرزانه با اشاره به تمايزات اين موسسه در مقايسه با ساير موسسات افزود: امكان چاپ سفارشات كلان  انبوه در شمارگان ميليوني با توجه به خطوط  توليدي موجود در اين موسسه از ديگر امتيازات اين موسسه است.


* ظرفيت توليد سالانه 5 ميليون نسخه قرآن 


مهندس مسعود فرزانه در ادامه اين نشست به فعاليت هاي اين موسسه در حوزه قرآن اشاره و عنوان كرد: در حال حاضر، اصلي‌ترين رسالت و ماموريت اين مركز انجام تمامي خدمات پيش از چاپ، چاپ و پس از چاپ قرآن كريم، كتاب هاي ادعيه، متون ديني و همچنين باز نشر نفايس آستان قدس رضوي در گستره منطقه‌اي، ملي و بين المللي است.
وي بيان كرد: مركز بين المللي چاپ و نشر قرآن كريم، توانسته با استفاده از امكانات پيشرفته، امكان توليد سالانه 5 ميليون نسخه قرآن و انواع كتاب ها با جلدهاي سخت،‌ نرم و انواع ديگر سفارشات را در سال فراهم كند.
مدير عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي ابراز كرد: 33 نوع قرآن نفيس در خط، قطع، ترجه، كاغذ، نوع تذهيب و سايزهاي مختلف توليد شده است.
مدير عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي، همچنين از بازنشر قرآن هاي نفيس در اين موسسه خبر داد و تصريح كرد: منتخب نفیس قرآن کریم به خط ابراهیم سلطان یکی از شاهکارهای هنر کتابت و تذهیب دوره تیموریان در قرن نهم محسوب می‌شود كه در چاپخانه مجهز این آستان مقدس، با استفاده از پیشرفته‌ترین ابزار به گونه‌ای بدیع و نفیس به شيوه 10 رنگ به چاپ رسیده و در فرآیند چاپ متناسب با تاریخ و دوره کتابت آن طراحی شده که تقریبا منحصر به فرد است.
وي با اشاره به اينكه آستان قدس رضوی در راستای شناسایی رموز و ایجاد فرصت احیای خطوط ماندگار استادان برجسته ادوار گوناگون تاریخ، ایفای نقش داشته است، اضافه كرد: قرآن نفیس به خط بایسنقر میرزا، شاهزاده تیموری بزرگترین قرآن نفیس موجود در جهان است که بیش از ۱۴۰ صفحه آن در گنجینه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود که نسخه باز تولید شده این قرآن نفیس پس از طی مراحل چاپ، جلدسازی و صحافی، رونمايي شد.
فرزانه ادامه داد: درموسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي، 6 ترجمه مختلف از جمله انگليسي، فارسي، اردو، تركي و... با خط استاداني همچون عثمان طه، نيريزي، مكارم شيرازي، رسولي محلاتي، الهي قمشه اي و حداد عادل را از قرآن كريم ارائه داده ايم.
برگزاري تورهاي آموزشي 
وي به فعاليت هاي اين موسسه در زمينه ارائه خدمات آموزشي به دانشجويان و فعالان در حوزه چاپ  اشاره و عنوان كرد: برگزاري تورها و ارائه خدمات آموزشي ويژه دانشجويان مرتبط با صنعت چاپ به منظور آشنايي با فعاليت‌ها و فرآيند‌هاي حوزه چاپ و امكان بازديد دانشجويان مرتبط با صنعت چاپ از تجهيزات و فضاي حرفه اي مركز بين المللي چاپ و نشر قرآن از ديگر اقدامات و دستاوردهاي اين موسسه است.
فرزانه همچنين  به برگزاري نخستين دوره تخصصي آموزشي پيش از چاپ از سوي اين موسسه اشاره و تصريح كرد: اين كلاس هاي آموزشي با حضور موسسات فرهنگي آستان قدس رضوي و مراكز خصوصي و دولتي مرتبط با صنعت چاپ كشور در مركز بين المللي چاپ و نشر قرآن كريم آستان قدس رضوي برگزار شد.


*ارائه خدمات در حوزه بين الملل


وي در ادامه ابراز كرد: موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي، بر اساس درخواست چاپخانه هاي عتبات عاليات مبني بر اعزام كارشناسان مهندسي و مشاوره فني و مهندسي با اعزام مهندسان  و كارشناسان به چاپخانه عتبات عاليات همكاري ها و خدماتي را در حوزه بين الملل ارائه داده است.
فرزانه ابراز كرد: مشاوره هاي لازم به مراكز چاپي عتبات عاليات در خصوص انتخاب تجهيزات، ماشين آلات و استراتژي و نحوه توزيع فضاهاي چاپ از ديگر خدمات اين موسسه در حوزه بين الملل است.
مدير عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي، گفت: در سال گذشته با شناخت ظرفیت های استانی و ملی در حوزه بسته بندی، اقدامات مربوط به تهیه طرح توجیهی و تصویب آن، شناسایی بازار، انتخاب و خرید ماشین آلات و ... انجام شد از اين رو با توجه به ارتقای تجهيزات چاپي، پروژه تكميل خط توليد بسته بندي در اين موسسه آغاز شده است.
وي ابراز كرد: توانمندي موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي با بيش از 3 دهه قدمت و تجربه و تخصص كافي، توام با شناخت نياز بازار به واسطه حضور مداوم و پیگير در عرصه هاي گوناگون صنعت چاپ موجب شده تا در راستاي گسترش فعاليت ها و ارائه خدمات پس از چاپ، به مشتريان و صنايع ديگر اقدام به تاسيس واحد بسته بندي كند.
 فرزانه گفت: در اين مجموعه با استفاده از مرغوبترين مواد اوليه و جديدترين ماشين آلات پس از چاپ علاوه بر ارائه خدمات پوشش دهي متنوع، يكي از مجهزترين خطوط بسته بندي شامل دستگاه‌هاي دايكات، طلاكوب، جعبه چسبان و ...راه اندازي شده است.
گفتني است؛ هفدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب ناشران ايراني از 5 تا 12مهرماه سال جاري از ساعت 15 تا 22 در محل دائمي نمايشگاه بين المللي مشهد، همه روزه میزبان بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به کتاب است و7 موسسه فرهنگی آستان قدس رضوی همچون بنیاد پژوهش های اسلامی، بنیاد فرهنگی رضوی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، انتشارات به نشر، موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اسلامی و موسسه چاپ و انتشارات در آن حضور یافته اند.







تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن