تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804332683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداری یک پارک در شمال غرب تهران را فروخت تا برج ساخته شود


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



شهرداری یک پارک در شمال غرب تهران را فروخت تا برج ساخته شود
شهرداری تهران این روزها در کش و قوس مالی شدیدی به سر می برد. قبلا دعوا بر سر این بود که چرا تراکم می فروشد، کم کم ماجرا به تخریب باغات و واگذاری پروانه ساخت آنها به قیمتهای نجومی رسید و اکنون ظاهرا فروش پارک ها و بوستانها در دستور کار قرار گرفته.
روز نو : دیواره هایی از جنس آهن، نارنجی و آبی، بخشی از بوستان شقایق، پارکی بزرگ و زیبا در شمال تهران را محصور کرده. دیواره هایی که قبلا نبود و حالا ساکنان این محله در تماس هایی با خبرآنلاین می پرسند شهرداری چرا این بخش از پارک را فروخته است.


 




آنها می پرسند: کجای دنیا شهرداری، پارک را برای ساخت و ساز می فروشد؟ برخی با تاسف از اینکه تنها مکان عمومی این محله از تهران که در آن می شود نفس کشید و قدم زد، قطعه قطعه مانند کیکی که در جشن تولد مسئولان شهرداری بریده می شود، به کام برجسازان می رود.


مشاهدات عینی و تصاویری که به دست ما رسیده نشان می دهد این بخش از بوستان شقایق سعادت آباد، توسط شرکتی خصوصی که بیشتر سهامداران آن از یک خانواده هستند، تصرف شده و قرار است در آن ساختمانی ۱۳ طبقه ساخته شود.


تصاویری به روشنی نشان می دهد علاوه بر آنکه درختان این بخش از پارک با سایر درختان دارای مشابهت در گونه هستند، زمین این بخش از بوستان شقایق نیز، هنوز حال و هوای پارک بودن خود را حفظ کرده و حتی نیمکهای پارک نیز در آن وجود دارد.


استعلام از شهرداری منطقه ۲ تهران نشان می دهد این نهاد نه تنها با غیرقانونی بودن این واگذاری مشکل ندارد، بلکه به صراحت اعلام کرده که هیچ گونه تخلفی در این ساخت و ساز صورت نگرفته است.


جوابیه شهرداری: ملک فاقد تخلف است


مدیرمسئول محترم خبرگزاری خبرآنلاین


با سلام


احتراماً، بازگشت به مطلب مندرج درخبرگزاري خبرآنلاين مورخ 09/08/94 بدينوسيله پاسخ اين منطقه كه براساس جوابيه ناحيه 1 منطقه دو تهيه شده ، به شرح ذيل اعلام مي گردد.


متن جوابيه:


احتراماً، با عنايت به درخواست شهروند محترم در خبرگزاري خبرآنلاين مورخ 09/08/94


برخي از ساكنان محله سعادت آباد در تماس با سرويس مشكلات مردم خبرگزاري خبرآنلاين درباره واگذاري بخشي از پارك شقايق به يك مجتمع مسكوني و به شركتي خصوصی جهت ساخت يك واحد مسكوني ۱۳ طبقه و تبديل عرصه با كاربري g به ساير كاربري ها اعتراض كرده اند، لطفا پاسخ دهيد.


درخصوص پاسخ به پيام شهروند " پارك شقايق" به استحضار مي رساند:


مورد نظر شهروند محترم ملك مجاور پارك شقايق به مالكيت یک شركت سهامي خاص و داراي پروانه تخريب و نوسازي به شماره 20029031 مورخ 06/12/93 شامل 13 طبقه (سه طبقه زيرزمين + همكف + 9 طبقه مسكوني) و در حال حاضر در مرحله شروع گودبرداري و فاقد تخلف مي باشد.


مراتب جهت هرگونه بهره برداري به حضورتان ايفاد مي گردد.


پارک فروشی در روز روشن


اینطور که پیداست، باغ فروشی، تراکم فروشی، واگذاری ملک موقوفه برای فعالیتهای فرهنگی (ساختمان فرهنگسرای دکتر عظیمی به شرکت آهاب)، تپه خواری و اخیرا نیز حرف و نقل هایی که در حسابرسی شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران پیش آمده، بخشهایی از عملکرد پرسش برانگیز این نهاد در سالهای گذشته است.


مشخص نیست چرا شهرداری تهران به خود اجازه می دهد بخشهایی از فضای سبز عمومی را برای مصارفی که مشخص نیست، به بخش خصوصی واگذار کند تا در این پارک ها، ساختمان ساخته شود.


نیاز نیست برای محاسبه سودی که بابت این ساخت و ساز نصیب این شرکتها می شود به ماشین حساب و کامپیوتر مراجعه کنید، چرتکه اندازی سر دستی به هر شهروندی گوشزد می کند ساختمانی که با چشم انداز پارک شقایق سعادت آباد و کوه های پربرف البرز مرکزی بالا بیاید، هر طبقه اش چقدر قیمت می خورد. قیمتی به بهای از دست رفتن پارک محل زندگی و تفریح شهروندان مظلوم تهرانی.




تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن