تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821367867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفتگوی عالمی با جعفری جوزانی در دهه 60 در «آن روی سکه» شبکه مستند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: گفتگوی عالمی با جعفری جوزانی در دهه 60 در «آن روی سکه» شبکه مستند
شبکه مستند سیما در روز سه شنبه 12 آبان مستندهای جذابی همچون «هزارتو» شامل بازسازی تاریخ ایران با حضور 200 بازیگر، «اینجا آفریقاست» با روایت رویا نونهالی از آفریقا، «ردپای فرشته» با مرور فعالیت های مهندس حسام در سوریه و «آن روی سکه» با پخش گفتگوی اکبر عالمی با مسعود جعفری جوزانی در دهه 60 را برای پخش در نظر گرفته است.




به گزارش«جوان» به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، مجموعه مستند «افسانه زدایان» ساعت 16 روز سه شنبه 12 آبان برای پخش در نظر گرفته شده است.

آزمایش افسانه ها با روش علمی!
در این مجموعه مستند که سه شنبه قسمت هشتم آن در 30 دقیقه روی آنتن می رود، با استفاده از روش های علمی صحت باورهای عامه، افسانه ها، شایعات و صحنه های فیلم ها توسط آدام و جیمی مورد آزمایش قرار می گیرد.
بازسازی تاریخ ایران با حضور 200 بازیگر
قسمت سوم از مستند «هزار تو» ساعت 17 در جدول پخش شبکه مستند قرار دارد.
در این مستند تاریخچه‌ روابط ایران از زمان فتحعلی شاه تا زمان معاصر به تصویر کشیده می‌شود و موضوعات مختلفی از رویدادهای تاریخی ایران و نقش انگلیس در آن بررسی شده است که قطحی بزرگ، طلای سیاه، سیستان و بلوچستان و نخبه کشی از عناوین اشاره شده در این مستند است.
از نکات جذاب این مستند می‌توان به بخش‌های بازسازی آن اشاره کرد که حدود 200 خرده بازیگر و هنرور در آن ایفای نقش کرده اند.
روایت رویا نونهالی از آفریقا در شبکه مستند
قسمت سوم از مجموعه مستند «اینجا آفریقاست» ساعت 17:30 روی آنتن می رود.
این مستند آسیب شناسی توسعه در کشورهایی آفریقایی و تفاوت چهره واقعی قاره ای بزرگ و متشکل از 52 کشور با آنچه پیوسته در قالب فقر و جنگ به وسیله رسانه های غربی انتشار می یابد را در مرکز توجه خود قرار داده است.
این مستند نقش اطلاعات، برنامه ریزی و مدیریت در توسعه و رابطه متقابل سیاست، اقتصاد و فرهنگ در تحقق توسعه را نیز در دیگر جوانب تمرکز خود، بررسی کرده است.
«اینجا آفریقاست» به کارگردانی رامین حیدری فاروقی و با حضور و روایت رویا نونهالی بازیگر سینما و تلویزیون در آفریقای جنوبی، زیمبابوه، تانزانیا و اتیوپی تولید شده است.
مستندی برای مجموعه‌ داران خصوصی و کلکسیونرهای ایرانی
قسمت هفتم «کلکسیونرهای ایرانی» ساعت 18 در جدول پخش قرار دارد. این مستند آثار ارزشمندی همچون قرآن های قدیمی، کتابهای قدیمی، نسخ خطی، فسیل های نقاشی، قفل و در، مهر و تمبر و پاکت، لباس، ادوات جنگی و… را که به شکلهای مختلف جمع آوری و حفظ و نگهداری شده و متعلق به مجموعه‌ داران خصوصی و کلکسیونرهای ایرانی هستند به تصویر می کشد.
مرور فعالیت های مهندس حسام در سوریه در «ردپای فرشته»
مستند «ردپای فرشته» ساعت 18:30 برای پخش در نظر گرفته شده است. این اثر روایتی از اوضاع اوایل بحران در منطقه اطراف حرم حضرت زینب (س) و داستان چهارشنبه سیاه و همچنین حضور شهید مهندس حسن شاطری معروف به حسام خوشنویس و فعالیت هایی که برای منطقه سیده زینب(س) انجام داده است.
بررسی چگونگی تداوم حیات حیوانات در فصلها در یک مستند
قسمت دوم «زاگ و رودهای آسمان» ساعت 19 در جدول پخش روز سه شنبه 12 آبان قرار گرفته است.
در این اثر به زندگی حیواناتی همچون میمون ها در جنگل، پرندگان گوناگون و خزندگان پرداخته می شود؛ اینکه در هر فصل این جانوران چگونه خود را با طبیعت و شرایط موجود وفق می دهند و زندگی شان تداوم دارد.
بررسی دخالت های کشورهای استعمارگر در ایران
قسمت چهارم «انقلاب اسلامی و غرب» ساعت 19:30 با موضوع تاریخ انقلاب و دخالت هایی که کشورهای استعمارگر غربی در برهه های مختلف تاریخی در ایران انجام داده اند، روی آنتن می رود.
روایتی از دخالت آمریکا در امور داخلی سه کشور
قسمت دوم مستند «حیاط خلوت آمریکا» ساعت 20 روی آنتن شبکه مستند سیما می رود. موضوع این اثر سه کشور پاناما، کلمبیا و پورتوریکو است که تحت استعمار آمریکا هستند و هر قسمت از آن به دخالت ایالات متحده آمریکا در امور داخلی یکی از این کشورها می پردازد.
گفتگو با همسران شهدای خلبان ارتش در «بعد از تو»
ششمین قسمت از مجموعه «بعد از تو» ساعت 20:30 روی آنتن می رود. در این مجموعه به کارگردانی فاطمه سادات محمود پور با همسران شهدای خلبان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفتگو می شود.
معمولا در آثاری این گونه این زنان صرفا به بیان خاطرات از همسران خود می پردازند اما در واقع محور و سوژه اصلی شهید است اما در این مجموعه با رویکردی متفاوت به این افراد پرداخته شده؛ به این معنی که عمده روایت از زمان شهادت تا به امروز است و افراد مصاحبه شونده از ازدواج، چگونگی اداره زندگی بعد از شهادت همسر، نحوه تربیت فرزندان، مشکلات موجود در این مسیر و.. سخن می گویند.
در این مستند در سفرهایی جداگانه این زنان موفق در سفرهایی به محل زادگاه خود، پایگاه هایی که در آنها زندگی کرده اند، محل کار همسران و مکان های مختلفی که مدنظرخودآنها بوده است توسط تیم مستندساز همراهی شده اند و روایت های آنان در این لوکیشن ها شکل گرفته است.
تمام پایگاه های نظامی کشور اعم از تهران ، اصفهان ، بوشهر ، دزفول و... از لوکیشن های اصلی این مجموعه بوده اند.
معرفی مردان و زنان نخبه کشور در «سرزمین نخبگان»
هشتمین قسمت از مستند «سرزمین نخبگان» نیز ساعت 21 پخش می شود. این مستند به تهیه کنندگی محمدعلی فارسی و کارگردانی فاطمه سادات محمودپور به کارها و فعالیت های مردان و زنان نخبه این مرز و بوم می پردازد.
برنامه «ایران» ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما بازپخش می شود.
این برنامه این هفته به معرفی نمایشگاه «رنگ، بوم، معماری»، رصد ستارگان در کاروانسرای قصر بهرام گرمسار و روستای ماسوله می پردازد.
افرادی که از شرایط خطرناک جان سالم به در برده اند
شانزدهمین قسمت از مستند «من نباید زنده باشم» ساعت 22 در جدول پخش شبکه مستند سیما قرار گرفته است. مستندی جذاب درباره افرادی که از شرایط دشوار و خطرناک جان سالم به در برده و از حوادث طبیعی به طرز معجزه آسایی نجات یافته‌اند.
گفتگوی اکبر عالمی با مسعود جعفری جوزانی در دهه 60
«آن روی سکه» مجموعه مستندی است که 42 قسمت دارد و مربوط به آموزش سینما توسط استاد اکبر عالمی است. این مجموعه در دهه 60 تولید شده و الهام بخش بسیاری از هنرمندان فعلی برای ورود به عرصه هنر سینما بوده است.
نهمین قسمت این مجموعه به نمایش انیمیشن «چشم تنگ دنیادار» ساخته نورالدین زرین کلک و سپس بررسی
آن می پردازد. مهمان این قسمت از برنامه نیز مسعود جعفری جوزانی است.
«آن روی سکه» ساعت 23 روز سه شنبه 12 آبان از شبکه مستند سیما پخش می شود.


منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن