تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819444622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاونت های پژوهشی حلقه واسط بین ستاد آموزش و پرورش و مدارس هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وزیر آموزش و پرورش: معاونت های پژوهشی حلقه واسط بین ستاد آموزش و پرورش و مدارس هستند وزیر آموزش و پرورش گفت: معاونت های پژوهشی در استان ها می توانند در اعتباربخشی و کیفیت بخشیده عنوان حلقه واسط به ما کمک کنند.
۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ آبان ساعت 15:38

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ علی اصغر فانی در هفتمین نشست معاونین پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی، روسای گروه محتوا و تحقیق و پژوهش استانها که امروز دوشنبه 11 آبان ماه در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزان شهید که در آستانه 13 آبان به شهادت رسیدند گفت:معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با چندین بخش آموزش و پرورش در ستاد در ارتباط هستند و نقش مهمی در فرایند تعلیم و تربیت دارند.
وی در خصوص راهبرد اصلی آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش در دولت یازدهم راهبرد ارتقای کیفیت را دنبال می کند اگر بخواهیم از فرصتی که در اختیار داریم حداکثر استفاده را ببریم باید کیفیت را ارتقا دهیم.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: باید ارتقای آموزشی سرلوحه کار راهبردی و استراتژی اصلی آموزش و پرورش باشد پیام سندتحول بنیادین نیز ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است و نقش معاونت های پژوهشی استان ها در ارتقا کیفیت بسیار مهم است.
فانی با اشاره به 6 زیرنظام در سندتحول بنیادین گفت: زیرنظام های پژوهش و ارزیابی، نیروی انسانی، مدیریت و رهبری، برنامه درسی، منابع مالی و فضا و تجهیزات 6 زیرنظام سندتحول بنیادین هستند.
وی با تاکید بر اینکه زیرنظام های سندتحول بنیادین از ارکان های مدیریتی آموزش و پرورش هستند افزود: معاونت های پژوهشی در استان ها با 4 زیرنظام از این 6 زیرنظام فعالیت می کنند. نیروی انسانی و بهسازی نیرو در حوزه کاری معاونت پژوهشی استان ها است.
فانی با اشاره به تحول در نظام آموزش و پرورش بیان کرد: تحول در سازمان پژوهش با تحول در منابع انسانی اتفاق می افتد. سرمایه انسانی کلید اصلی تحول در نظام آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر افزایش توانمندیهای معلمان گفت: معلمان باید اطلاعاتشان به روز شده و توانمند شوند.
فانی اشاره کرد: یکی از زیرنظام هایی که در سند تحول بنیادین پیش بینی شده نیروی انسانی است که تامین آن توسط دانشگاه فرهنگیان صورت می گیرد.
وی در رابطه با مدیریت و رهبری افزود: بیشترین فراوانی در سندتحول بنیادین زیرنظام مدیریت و رهبری است که در هر سازمانی برای ارتقای فعالیت ها این بحث موثر خواهد بود.
فانی گفت: در طرح تعالی مدیریت مدرسه و اجرای آن در 5900 مدرسه به تدریج آثار مثبتی در فرایند تعلیم و تربیت می بینیم.
وی تصریح کرد: بحث مدیریت در آموزش و پرورش اعم از تمرکز و عدم تمرکز، نحوه انتساب مدیران مدارس، ارزیابی از عملکرد آنها و ارتقای آموزش مدیران در حوزه کاری معاونت پژوهشی بسیار مهم است.
وی خاطرنشان کرد: تمرکززدایی باعث رکود نیروی انسانی در بعد خلاقیت می شود آموزش و پرورش متمرکز زمانی می تواند فعالیت کند که خلاقیت و نوآوری در نیروی انسانی رشد پیدا کند.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در بحث برنامه درسی تامین محتوا و اعتبارسنجی کتب درسی بسیار مهم است. لذا باید به سمتی برویم که محتوا از لحاظ تمرکز خارج شود و نقش معلمان از محتوای تولید شده ارزیابی پررنگ تر داشته باشد.
فانی در خصوص زیرنظام پژوهش و ارزشیابی افزود: باید تصمیم گیری آموزش و پرورش بر اساس تحقیقات و مطالعات میدانی باشد و تلاش شود تا در حوزه پژوهش شاهد رشد بیشتری باشیم.
فانی خاطرنشان کرد: معاونت های پژوهشی در استان ها حلقه واسط بین ستاد آموزش و پرورش، مدارس و معلمان اموزش و پرورش هستند که می توانند در اعتباربخشی و کیفیت بخشی به اجرا شدن برنامه ها کمک کنند.
وزیر آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: مهر 94 مهر سختی بود که با تلاش و آینده نگری مجموعه مدیریت آموزش و پرورش و مشکلات بازگشایی باکیفیت را داشتیم.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن