تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820497522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غذاي سالم، مانع آسيب هاي پوستي در فصل سرما است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۱۹ب.ظ)
غذاي سالم، مانع آسيب هاي پوستي در فصل سرما است موج - مدير نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي دانشگاه گفت: با مصرف غذاي سالم مانع از آسيب‌هاي پوستي ناشي از سرما شويد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد کاظم زاده، سرماي فصل زمستان، تابش محدود نور خورشيد و استفاده از وسايل گرمايشي در منزل را در آسيب پذيري پوست مؤثر دانست و گفت: با خوردن مواد غذايي سالم مي‌توان مانع از اين آسيب‌ها شد و در کمتر از 3 هفته، تأثير مثبت آن را روي پوست مشاهده کرد.
وي کاهش مصرف فست فودها، نمک و استفاده از لبنيات بسته بندي شده که در کارخانه‌هاي صنايع غذايي و تحت نظارت معاونت‌هاي غذا و داروي کشور عمل مي‌کنند مي‌توانند به حفظ سلامت پوست کمک کند.

کاظم زاده براي انواع پوست‌ها توصيه‌هاي غذايي را ضروري خواند که در زير به بعضي از آنها اشاره مي کنيم:
پوست‌هاي خشک و مستعد به اگزما: براي حفظ رطوبت پوست، ماهي‌هاي سرشار از اسيد چرب مصرف کنيد. اين امر پوست صورت را از هواي سرد و خشکي محافظت مي‌کند. ماهي سالمون و ماکارو نيز خاصيت ضدالتهابي دارد. اگر پوست شما مستعد به اگزماست، پيشنهاد مي کنيم از اين مواد غذايي استفاده کنيد. براي به دست آوردن نتيجه مطلوب مصرف هفته اي سه بار ماهي توصيه مي‌شود.
پوست کدر: ويتامين E مهم‌ترين مادهٔ استفاده شده در ساخت کرم‌هاي پوست است ولي بهترين روش براي دريافت اين ويتامين مصرف ميوه و سبزي‌هاي زرد و نارنجي مانند هويج، انبه، فلفل دلمه اي زرد و نارنجي است.
اين گروه مواد غذايي حاوي کاروتنوئيد نوعي آنتي اکسيدان است که بدن آن را به ويتامين E تبديل مي‌کند و لايه زير سطح پوست را تغذيه مي‌کند. براي به دست آوردن نتيجه بهتر، روزي 2 وعده از اين مواد غذايي مصرف کنيد.
ميوه‌هاي توتي مانند قره قاط، انگور سياه و... نوعي رنگدانه دارد که فيبرهاي کلاژن پوست را تقويت، محکم، سالم و شاداب تر مي‌کند. علاوه بر آن، با سرد شدن هوا از آن جا که کمتر در معرض نور خورشيد قرار مي‌گيريم، بدن ويتامين D کمتري دريافت مي‌کند که اين امر به شکل خستگي در صورت نمايان مي‌شود. از آن جا که تنها 10 درصد ويتامين D مورد نياز بدن از طريق مصرف مواد غذايي تامين مي‌شود، روغن ماهي عالي‌ترين منبع ويتامين D است اما زرده تخم مرغ و جگر نيز حاوي اين ويتامين است.
پوست رنگ پريده و شکننده: براي از بين بردن اين حالت، پوست به سلنيم موجود در گوشت بوقلمون، گوشت گاو، مرغ و تخم مرغ نياز دارد.
پوست ترک خورده: براي از بين بردن خشکي پوست مصرف ويتامين‌هاي B را بالا ببريد. ويتامين B، ماده مغذي پوست را تامين مي‌کند. برنج سبوس دار، سبزي‌هاي برگ سبز از جمله کلم بروکلي و برگ چغندر را که سرشار از ويتامين‌هاي B است به طور روزانه مصرف کنيد














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن