تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804754237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاملات مسکن در مهرماه کاهش يافت،قيمت افزايش!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۰ق.ظ)
موج بررسي مي کند معاملات مسکن در مهرماه کاهش يافت،قيمت افزايش! موج - گزارش بانک مرکزي از تحولات بازار مسکن نشان مي دهد با افزايش قيمت ها نسبت به شهريور ماه تعداد معاملات صورت گرفته در اين ماه کاهش يافته است.
به گزارش موج اين روزها کارشناسان بازار مسکن تحليل هاي مختلفي از آينده اين بازار ارائه مي کنند.
برخي معتقدند که با پرداخت تسهيلات مسکن به متقاضيان ثبت نام کننده و ورود اين وام ها به بازار توان مالي مردم افزايش پيدا کرده و آنها مي توانند اقدام به خريد مسکن خود کنند.از سوي ديگر گروهي ديگر از تحليل گران نيز هستند که مي گويند حتي با ورود اين تسهيلات به بازار به دليل بالا بودن نرخ سود آنها تنها قشري خاص مي توانند از عهده بازپرداخت اين وام ها بربيايند و به همين دليل تعداد کمتري از مردم مي توانند از اين وام ها بهره ببرند که اين تعداد کم ميز نمي توانند تاثير چنداني در بازار بگذارند و در نهايت بازار تکان قابل توجهي نخواهد خورد.
در همين رابطه گزارش بانک مرکزي از تحولات بازار مسکن شهر تهران در مهر ماه 1394 نشان مي دهد که متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زير بناي واحد مسکوني در شهر تهران با قيمت تقريبي 4 ميليون تومان نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب 5/0 و 9/0 درصد افزايش يافته، اما تعداد معاملات به ترتيب. 4/10 و 2/8 درصد کاهش يافته است.
بر طبق اين گزارش در هفت ماهه نخست سال جاري معاملات آپارتمان هاي مسکوني شهر تهران به 84 هزار واحد مسکوني بالغ گرديد که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 5/18 درصد کاهش نشان مي دهد و طي همين دوره متوسط قيمت يک متر مربع بناي مسکوني نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 1 (يک) درصدي مواجه بوده است.
اين نوسانات در حالي اتفاق مي افتد که معاون وزير راه و شهرسازي در آخرين گفتگوي خود گفته است بر اساس برآورد وزارت راه و شهرسازي در 6 ماهه دوم سال بازار مسکن افت و خيز خاصي نخواهد داشت و روند قيمت ها به مانند شش ماهه گذشته خواهد بود.
حامد مظاهريان معاون وزير راه و شهرسازي در امور مسکن در گفتگو با خبرنگار موج گفت: بر اساس گزارشات منتشر شده توسط معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازي، قيمت خانه به قيمت هاي سال 1389 رسيده و يعني اگر تورم اين سال ها را کاهش دهيک فيکت متوسط مسکن در کشور توسط فروشندگان مطرح مي شود قيمت سال 1389 است بنابراين اين نشان مي دهد که اين وضعيت از يک جهت براي خريداران داراي جنبه مثبت است زيرا باعث شده حباب هاي قيمت شکسته شود و اين قيمت معقول خود نزديک شده است .
وي افزود: اين بازگشت قيمت ها در بازار مسکن از طرف ديگر زنگ خطري را به صدا در مي آورد و از آنجايي که بازار پرسودي محسوب نمي شود موجب مي شود تا ميزان سرمايه گذاري درآن کاهش پييدا کند.
مظاهريان تصريح کرد: بنابراين هدف ما در وزارت راه و شهرسازي اين است تا تعادلي بين اين دو خواسته در بازار مسکن برقرار کنيم بتوانيم از افزايش قيمت ها در اين بازار جلوگيري کنيم و از سوي ديگر بتوان اين اطمينان خاطر را به مصرف کنندگان اين بازار و سرمايه گذاران بدهيم که اين بازار از رکود خارج خواهد شد .
وي خاطرنشان کرد : بازگشت رونق به بازار مسکن موجحب مي شود تا سرمايه گذاري بيش از پيش در اين بازار صورت بگيرد.از آنجايي که مسکن بخشي از اقتصاد کلان کشور است و بايد متناسب شاخص هاي آن حرکت کند و زماني که اقتصاد درگير 15 درصد تورم است وجود تورم در بازار مسکن اجتناب ناپذير است و اين تورم باعث افزايش قيمت ها در اين بازار مي شود.
از طرف ديگر سازندگان و سرمايه گذاران اين بازار نيز مجبور مي شوند تا قيمت ها را بالا برده تا حداقل بتوانند پول و سرمايه اوليه خود را حفظ کنند.
مظاهريان مشکلات کليدي اقتصاد و صنعت را کاهش قدرت خريد متقاضيان دانست و گفت: زماني که در بازار مسکن عرضه وجود داشته باشد و مسکن ساخته شود اما به دليل پايين بود قدرت خريد مردم و نبود توان مالي مناسب در متقاضيان خريدي در اين بازار انجام نمي شود و همين موضوع موجب بروز رکود در بازار مسکن مي شود.
وي ادامه داد: در نتيجه مي بايست تلاش شود تا در تمامي بخش ها قدرت خريد مردم افزايش پيدا کند و البته تسهيلات مسکن مي توانند به افزايش اين توان مالي کمک کنند و با افزايش قدرت خريد مردم و افزايش تقاضا بازار مسکن تکان خواهد خورد و در اين ميان سازندگان نيز اشتياق بيشتري به ساخت و سرمايه گذاري در بازار مسکن نشان خواهند داد و مي توان گفت که رونق به آن بازخواهد گشت.
حامد مظاهريان تصريح کرد: در وضعيتي به سر مي بريم که براي گروه هاي مختلف مي تواند مطلوبيت وجود داشته باشد اما نمي توان پيش بيني کرد که اين رونق نسبي در طولاني مدت نيز ادامه پيدا کند. ما اميدواريم اين وضعيت به نفع مردم ادامه پيدا کند زيرا با کاهش صدور پروانه هاي ساختماني ممکن است در دو سال آيند با کمبود عرضه در اين بخش تقاضا نيز بهم بخورد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن