تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815383915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی ایده تشکیل صندوق حمایت از فعالیت های وحدت گرایانه اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: آیت الله اراکی اعلام کرد: بررسی ایده تشکیل صندوق حمایت از فعالیت های وحدت گرایانه اسلامی دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه امت متفرق ضعیف است، اظهار کرد: راه رهایی از مشکلات کنونی جهان اسلام، بازگشت به خدا و قرآن و عمل به سنت رسول اکرم(ص) است.
۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ آبان ساعت 09:35

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس سیاسی پانا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع عصر یکشنبه در دومین هم اندیشی علمی مذهبی با موضوع " امت واحده اسلامی، چالش ها و راهکارها و بحران های کنونی جهان اسلام" که با حضور علما و فرهیختگان جمهوری اسلامی ایران، هندوستان و موریتانی در پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم برگزار شد، طی سخنانی گفت: دشمنان اسلام تلاش می کنند تا با ایجاد اختلاف، امت اسلامی از یکدیگر دور کنند تا به وسیله این اختلاف بتوانند در امت اسلامی نفوذ کرده و بر مسلمانان تسلط داشته باشند.
وی با بیان اینکه امت متفرق ضعیف است، افزود: راه رهایی از شرایط کنونی، بازگشت به خدا و سنت رسول اکرم(ص) و آنچه خدای متعال در قرآن کریم به ما دستور داده است، می باشد.
دبیرکل مجمع خاطرنشان کرد: خداوند ما را به بازگشت به ارزش های الهی و اسلامی سوق می‌دهد، زیرا این بازگشت به عزت اسلامی که در پناه اطاعت از خدا ایجاد شده، ما را از هر بیگانه‌ای بی نیاز کرده و جمع مسلمین را متحدتر خواهد کرد.
آیت الله اراکی اظهار کرد: اگر اختلافی بین ما وجود داشته باشد، مثل آنچه در تاریخ مشاهده کرده ایم، تنها بهره بردار آن، دشمنان ما خواهند بود و امروز نیز صهیونیسم به شدت به دنبال تشدید و بهره برداری از این مسأله است.
وی با بیان این که خداوند منافقینی که مؤمنین را به جان هم می اندازند را در قرآن کریم تهدید کرده و قطعا ذلت و خاری برای آن ها خواهد ماند، گفت: هیچ کسی حق ندارد صفوف امت اسلامی و عزت این جامعه اسلامی را بر هم بزند و ما را به جان هم بیاندازد که جان هم را بگیریم.
دبیرکل مجمع با اشاره به این که خداوند به مؤمنین وعده داده اگر از خداوند و رسول او تبعیت کنند، آن ها را رستگار می کند، افزود: البته باید در این راه همیشه خدا و رسول و وحدت اسلامی را در نظر داشته باشند و به خاطر همین مکتب، با خودخواهی های شخصی و فرقه ای صفوف ایمانی را به هم نریزند.
آیت الله اراکی اظهار کرد: خداوند همه ما مسلمانان را با پیوندهای دینی گره زده و این پیوند در کتاب آسمانی و بیان پیامبر(صلی الله علیه و آله) و بزرگان دین بیان شده است.
وی افزود: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) بیان فرمودند که همه مسلمانان برادر هستند و این پیوند برادری را بین مسلمانان ایجاد کرده و ما را به اصلاح بین برادران تشویق و ترغیب کردند.
دبیرکل مجمع در پایان گفت: ایده تشکیل صندوق حمایت از فعالیت های وحدت گرایانه اسلامی بسیار خوب است و باید این ایده مورد بررسی قرار گیرد.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن