تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819416797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردگان عصر ویکتوریا با عکس زنده می‌شدند! + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: مردگان عصر ویکتوریا با عکس زنده می‌شدند! + تصاویر
در عصر ویکتوریا یا همان قرن نوزدهم اروپا و زمانی که عکاسی تازه جنبه عمومی و اجتماعی پیدا کرد، مردمی که به دنبال جاودانه کردن خود و اقوام درگذشته‌شان بودند روشی عجیب برای این کار پیدا کردند که اکنون در قرن بیست و یکم نمی‌توان احساس مشخصی برای توصیف آن پیدا کرد.

عکس مرده
به گزارش آنا به نقل از یاهو نیوز، در دوران ویکتوریا میزان مرگ و میر بالا بود و از دنیا رفتن سن خاصی نداشت. در این دوران مرگ در منزل مسئله‌ای طبیعی و پذیرفته شده بود و کار کفن و دفن نیز کاری طولانی بود که گاهی چندین روز به طول می‌انجامید. یکی از ضمیمه‌های تجملی کار تدفین نیز ثبت پرتره مرده برای زنده نگه‌داشتن یاد او بود. تا قبل از قرن نوزدهم تنها خانواده‌هایی که تمکن مالی کافی داشتند، نقاشانی را برای کشیدن تصویر متوفی استخدام می‌کردند اما از زمانی که عکاسی به امری همه‌گیر تبدیل شد، اغلب خانواده‌ها برای آنکه زنده بودن متوفای خود را در خانه احساس کنند، قبل از دفن از او عکس می‌انداختند. عکس‌ها در حالتی از جسد انداخته می‌شد که چشمانش را باز کرده بودند و بهترین لباسش را به تنش کرده بودند؛ عکس‌هایی که از کودکان در گذشته انداخته می‌شد همراه با اسباب‌بازی مورد علاقه یا چنین چیزهایی بود که در زمان حیات به آن علاقه داشتند. گاهی حتی خانواده نیز در حالتی در کنار متوفی قرار می‌گرفتند و با او عکس دست‌جمعی می‌انداختند. در آن زمان عکس انداختن امری رایج در منزل نبود و درواقع خانواده‌ها با این روش سعی می‌کردند جمع خود را که یک عضوش از دست رفته بود، برای همیشه کنار هم ثبت و نگهداری کنند. برخی از این عکس‌ها اخیراً در لندن به نمایش درآمده است که نمونه‌های زیر، از میان آنها انتخاب شده‌اند. امیلی بلانت پس از مرگ

  چشمان این کودک پس از عکاسی در نگاتیو رنگ‌آمیزی شده است.

  دختر بچه‌ای در کنار خواهر مرده‌اش که گویی خوابیده است

  برادر کوچک دست به گردن برادر بزرگی که دیگر ندارد انداخته

  تاج گلی برای تزئین روی سر دخترک گذاشته شده و کسی که در پشت تصویر او را برای عکاسی در حالت نشسته نگه‌داشته احتمالاً مادرش است.

  زن جوانی که بهترین لباسش را به تن دارد در آغوش پدر و مادر داغدارش (احتمالا) سوژه این عکس بوده است.

  چهره این زن نشان می‌دهد مادر دختر نوجوانی است که پس از مرگ با او عکس انداخته است.

  دختری که پس از مرگ به حالت خواب در کف اتاق قرار گرفته و عروسک‌هایش هم در کنارش هستند. خانواده در این عکس آنقدر خونسرد هستند که حتی گربه خانواده نیز به آرامی نشسته و عکس انداخته است.

  عکسی غم‌انگیز از پدر و پسر. انداختن عکس در آن زمان کاری طولانی بود و سوژه باید بی‌حرکت برای دقایق ممتد می‌‌نشست؛ احتمالا این پدر دیگر تاب این کار سخت در حالی که فرزند مرده‌اش را در آغوش دارد، نداشته است.

  یکی از تکان‌دهند‌ه‌ترین عکس‌های این مجموعه، زنی در کنار نوزادان سه قلویش که احتمالا در زمان زایمان جان‌باخته است. نوزاد سمت راست به نظر تنها نوزاد زنده مانده از این اتفاق غم‌انگیز است.

  وقتی چیزی به مد روز تبدیل شود، مهم نیست فلسفه‌اش چیست؛ حتی حیوانات خانگی مرده نیز سوژه عکاسی پس از مرگ بوده‌اند.

  تصویر پسربچه‌ مرده‌ای را می‌بینید. در این تصویر پرده نقش مهمی ایفا می‌کند. زیرا شخصی از پشت پرده، پسربچه را نگه داشته است.

  تصویر دختر بچه‌ فوت شده‌ای که با عروسک‌هایش عکس گرفته شده است.





دوشنبه, 11 آبان 1394 ساعت 09:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن