تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813016780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم بارش برف در ارتفاعات گيلان/ راه هاي ارتباطي گيلان باز است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۷:۱۰ب.ظ)
موج گزارش مي دهد: تداوم بارش برف در ارتفاعات گيلان/ راه هاي ارتباطي گيلان باز است موج- رشت- بارش برف در ارتفاعات گيلان، از صبح امروز آغاز شده و ماسوله و تالش را سفيد پوش کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج از رشت، شهردار ماسوله امروز از آغاز بارش برف در اين شهرک تاريخي خبر داد و گفت: برف در ماسوله شدت دارد.
علي خليلي با اشاره به وضعيت جوي اين شهرک تاريخي اظهار کرد: بارش برف شديدي از صبح امروز در ماسوله آغاز شده‌ است.
وي با اشاره به اينکه اطراف شهرک ماسوله پوشيده از برف است، گفت: بارش برف شديد دامنه شهرک ماسوله را سفيدپوش کرده‌است.
بارش برف در ارتفاعات گيلان
کارشناس هواشناسي گيلان نيز ارتفاعات اين استان را با بارش برف پيش‌بيني کرد.
علي علي‌دوست با اشاره به تداوم بارندگي و هواي سرد در گيلان اظهار کرد: امروز سامانه ناپايدار در استان مستقر است.
وي با بيان اينکه امروز هواي گيلان ابري، مه آلود و همراه با بارندگي و وزش باد شديد در برخي نقاط است، تصريح کرد: امروز کاهش نسبي دما و بارش برف در ارتفاعات را شاهد هستيم.
کارشناس هواشناسي گيلان با اشاره به اينکه ناپايداري هوا تا اواخر فردا دوشنبه از غرب استان کاهش مي‌يابد، گفت: اکنون رشت دو درجه کاهش دما دارد و رطوبت 100 درصد است.

بارش 40 سانتي‌متر برف در ارتفاعات ييلاقي تالش
فرماندار تالش نيز از بارش 30 تا 40 سانتي‌متر برف در ارتفاعات ييلاقي اين شهرستان خبر داد و گفت: تمام راه‌هاي ييلاقي باز است.
علي فتح‌اللهي با اشاره به وضعيت جوي اين شهرستان اظهار کرد: ارتفاعات تالش و اسالم به خلخال به‌ويژه مسير روستايي ييلاقي «اسب‌ووني» در اسالم سفيد پوش شده‌است.
وي از استقرار نيروهاي امدادي تالش در گلوگاه‌هاي اين شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به هشدار هواشناسي تمام دستگاه‌هاي مربوطه جلساتي را براي حوادث احتمالي برگزار کردند.
فرماندار تالش ادامه داد: تمام گروه‌هاي امدادي تالش در گلوگاه‌ها و مناطقي که احتمال مسدود شدن راه يا بالا آمدن سطح آب وجود دارد، مستقر شده و آماده‌باش هستند.

تمام راه‌هاي ارتباطي گيلان باز است
مدير کل راه و شهرسازي گيلان نيز با بيان اينکه برخي مناطق کوهستاني اين استان پوشيده از برف شده ‌است، گفت: فعاليت راهداران گيلان در مناطق کوهستاني به شدت ادامه دارد.
شعبان‌علي خاوري با اشاره به تغييرات جوي گيلان اظهار کرد: با تلاش مضاعف راهداران معابر رودخانه‌هاي طغيان‌زده بازگشايي شده‌است.
وي با بيان اينکه تاکنون به دليل بارش‌هاي سيل‌آسا و بالا آمدن آب رودخانه‌ها هيچ راهي مسدود نشده‌است، افزود: نيروهاي راهداري با تمام توان در بازگشايي مسيرها و معابر ورودي و خروجي پل‌ها فعاليت مي‌کنند.
اين مسوول با اشاره به اينکه به دليل سامانه بارش‌زا و سرد حاکم بر گيلان، برخي مناطق کوهستاني اين استان پوشيده از برف شده‌است، تصريح کرد: فعاليت راهداران در مناطق کوهستاني نيز به شدت ادامه دارد.
وي پاکسازي دهانه پل‌ها را از مهم‌ترين عوامل جلوگيري از ورود سيلاب به جاده دانست و افزود: راهداران با ماشين‌آلات سنگين در حاشيه پل‌ها و مسيل‌ها استقرار يافته‌اند.
خاوري گرفتگي دهانه پل‌ها را موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها به سطح جاده دانست و خاطرنشان کرد: با تلاش بي‌وقفه راهداران و استقرار آنها در مکان‌هاي مهم از جمله پل‌ها و مسيل‌ها و پاکسازي لحظه به لحظه دهانه پل‌ها و مسيل‌ها، تاکنون از آبگرفتگي جاده‌ها جلوگيري شده‌ است.
وي با تاکيد بر اينکه با وجود بارش‌هاي متناوب، تمام راه‌هاي ارتباطي استان همچنان باز است و تردد در آنها جريان دارد، خاطرنشان کرد: بارش‌هاي شديد در اغلب مناطق استان موجب جاري شدن سيل شده و خساراتي به دنبال داشته‌است.
مدير کل راه و شهرسازي گيلان با تأکيد بر اينکه رانندگان به دليل نامساعد بودن وضعيت جوي و تداوم بارش‌ها از سفرهاي غيرضروري و توقف در حاشيه رودخانه‌ها پرهيز کنند، گفت: رانندگان در عبور از جاده‌هاي کوهستاني زنجير چرخ و وسايل گرمايشي به همراه داشته‌باشند.
وي با بيان اينکه وضعيت راه‌هاي استان حاد نيست و همه چيز تحت کنترل است، يادآور شد: عمليات رسوب‌برداري و ريزش‌هاي ناشي از سيلاب در برخي مسيرهاي ارتباطي در چند روز اخير جمع‌آوري شده و مرمت برخي مسيرهاي ارتباطي نيز در حال انجام است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن