تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816401098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتمام طرح تعريض خيابان پيروزي تا ابتداي سال 95/ تخلف در ساخت پاساژهاي منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۴۸ب.ظ)
اتمام طرح تعريض خيابان پيروزي تا ابتداي سال 95/ تخلف در ساخت پاساژهاي منطقه گروه اجتماعي؛
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، شهرونداني که از ميدان شهدا به سمت خيابان پيروزي تغيير مسير مي‌دهند با خياباني مواجه مي‌شوند که به‌هيچ‌وجه چهره زيبايي نداشته و برخي پلاک‌هاي آن به مانند پازل‌هاي نيمه‌کاره، وسط خيابان مانده اند.
حدود 15 سال است که خيابان پيروزي تهران در طرح تعريض قرارگرفته اما همچنان اين طرح به‌طور کامل به اتمام نرسيده است و همين موضوع نيز سبب پديدار شدن بافتي ناهمگون در منطقه شده است.
براي بررسي آخرين وضعيت طرح تعريض خيابان پيروزي گفت‌وگويي را با عباس جديدي، عضو کميسيون نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران داشته‌ايم. وي به دليل سکونت در منطقه پيروزي، اشراف بيشتري نسبت به ساير اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به مراحل اجرايي طرح تعريض خيابان پيروزي دارد. چکيده اين گفت‌وگو در ذيل مي‌آيد.

طرح تعريض خيابان پيروزي سال‌هاست که نيمه‌تمام مانده است. دليل اين اتفاق چيست؟
براي به ثمر رسيدن کامل طرح، شهرداري بايد 273 پلاک را خريداري مي‌کرد تا طرح تعريض اجرايي شود اما در اين مسير شهرداري بارها با مشکل مواجه شد. تعداد زيادي از اين پلاک‌ها داراي چند مالک بوده و يا در مرحله انحصار و وراثت قرار داشتند و شهرداري براي تملک آن‌ها با مشکل مواجه بود.

آيا مشکلات مالي نيز در اين ميان دخيل بوده يا شهرداري از اين بابت مشکلي نداشته است؟
شهرداري در سال‌هاي ابتدايي طرح، با مشکلات مالي نيز مواجه بود و براي خريداري برخي از پلاک‌ها به مشکل برخورده بود اما با گذشت زمان، اعتبارت موردنياز براي اتمام طرح و همچنين خريد پلاک‌هاي باقي‌مانده تأمين شد. اکنون شهرداري در اين رابطه با مشکلي مواجه نيست و تمام اعتبارات موردنياز براي اتمام طرح تخصيص داده‌شده است.

هم‌اکنون براي اتمام طرح تعريض خيابان پيروزي چند پلاک ديگر باقي‌مانده که هنوز خريداري‌نشده است؟
براي اتمام کامل طرح، تنها 6 پلاک ديگر باقي‌مانده است که هنوز شهرداري تهران موفق به خريداري آن‌ها نشده است. اين 6 پلاک نيز متأسفانه جزو آن پلاک‌هايي هستند که صاحبان آن‌ها با شهرداري همکاري نکرده و هر بار قيمت ملک را بالاتر از آنچه که هست اعلام مي‌کنند. طي مدت‌زمان گذشته، شهرداري بارها درخواست خود مبني بر خريد اين ملک‌ها را اعلام کرده اما صاحبان اين املاک حاضر به فروش ملک خود نيستند.

آيا اين امکان وجود دارد که 6 پلاک باقي‌مانده، مشمول ماده 9 لايحه قانون نحوه خريد و تملک اراضي شوند؟
همچنان بررسي‌ها در اين رابطه ادامه دارد و شهرداري به دنبال آن است که با مالکان اين املاک به توافق برسد اما اگر چنين نشود، اين احتمال وجود دارد که در آينده نزديک، اين 6 پلاک باقي‌مانده مشمول ماده 9 لايحه قانون نحوه خريد و تملک اراضي شوند. (بر اساس ماده 9 اين قانون، درصورتي‌که فوريت اجراي طرح با ذكر دلايل موجه به تشخيص وزير دستگاه اجرائي ضرورت داشته باشد، دستگاه اجرائي مي‌تواند قبل از انجام معامله قطعي و با تنظيم صورت‌مجلس وضع موجود ملك، با حضور مالك يا نماينده وي در غياب او و نماينده دادستان و كارشناس رسمي نسبت به تصرف و اجراي طرح اقدام کند.)

بر اساس آخرين پيش‌بيني‌ها، طرح تعريض خيابان پيروزي بايد تا ابتداي سال 94، به اتمام مي‌رسيد در شرايطي که اين اتفاق محقق نشده است. آخرين پيش‌بيني‌ها براي اتمام اين طرح چه بازه زماني است؟
پيش‌تر اعلام‌شده بود که اين طرح بايد تا ابتداي سال 94، به اتمام برسد اما متأسفانه اين اتفاق محقق نشد و اکنون مسوولان شهرداري تهران اين قول مساعد را داده‌اند که اين طرح نهايتاً تا ابتداي سال 95 به اتمام رسيده و از اين طريق مشکلات شهروندان آن نواحي برطرف شود.

آيا با اجرايي شدن طرح تعريض خيابان پيروزي، گره ترافيکي منطقه برطرف خواهد شد؟
به دليل ترافيک سنگين در منطقه، اين طرح در دستور کار قرار گرفت و ابتدا مسوولان اميدوار بودن با اجراي کامل آن، گره کور ترافيکي منطقه پيروزي و مناطق اطراف به‌طور کامل برطرف شود اما اکنون با ساخت‌وسازهاي زياد صورت گرفته‌شده در اين منطقه، بعيد است که اين گره کور به‌طور کامل برطرف شود هرچند تا حدود زيادي مشکلات ترافيکي در اين منطقه برطرف خواهد شد.

علاوه بر اجرايي نشدن کامل طرح تعريض خيابان پيروزي، ساختمان‌هاي بلندمرتبه‌اي نيز در محدوده خيابان پيروزي در حال ساخت است. آيا نظارت‌هاي کافي برساخت و ساز اين ساختمان‌ها صورت مي‌گيرد؟
متأسفانه اکنون ساختمان‌هايي در اين منطقه ساخته مي‌شود که چندان بر اساس ضوابط نبوده و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران نيز بارها در اين رابطه تذکراتي را مطرح کرده‌اند. انتظار داريم شهرداران منطقه 13 و 14 در رابطه با صدور پروانه‌هاي مجتمع‌هاي تجاري در اين منطقه با جديت بيشتري عمل کرده و ساخت‌وسازها را بر اساس طرح تفضيلي شهر تهران پيش ببرند. در حال حاضر مجتمع‌هاي تجاري در اين محدوده در حال ساخت است که ابعاد آن دچار اشکال بوده و در بحث پارکينگ نيز با مشکل مواجه هستند.

کميسيون نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران تاکنون موارد تخلفي را در اين منطقه شناسايي کرده است؟
در اين خصوص در چندين مورد شوراي اسلامي شهر تهران تذکراتي را به شهرداران دو منطقه ارائه کرده و اميدوار هستيم در آينده نزديک تخلف‌هاي صورت گرفته‌شده در اين منطقه به کمترين ميزان برسد.
اعضاي حاضر در کميسيون نظارت و حقوقي شوراي شهر تهران با جديت با هرگونه تخلفي برخورد خواهد کرد و اجازه نمي‌دهيم در شهر تهران تخلف صورت گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن