تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803335504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت کولایی از ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روایت کولایی از ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان
کد خبر: ۵۴۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ - 01 November 2015


نماینده ادوار مجلس با اشاره به احتمال ائتلاف بین اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان گفت: با توجه به تجربیات سالهای گذشته و شکافهایی که بین اصولگرایان شکل گرفته، دور از ذهن نیست که اصولگرایان معتدل، ائتلافی را با اصلاح طلبان برای انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی تشکیل دهند.


الهه کولایی نماینده ادوار مجلس با حضور در خبرگزاری پانا درباره ترکیب احتمالی مجلس آینده به خبرنگار سیاسی پانا گفت: ایران نشان داده که همیشه سرزمین حماسه هاست. مردم آموخته اند که در لحظات حساس تاریخی بازی خود را به نمایش بگذارند که بسیاری از کارشناسان قادر به پیش بینی آن نیستند.


وی عنوان کرد: تجربیات و خسارت های سال های گذشته و هزینه های غیرقابل جبرانی که به کشور و ملت تحمیل شده، ضرورت حضور در پای صندوق های رای را برای همگان آشکار کرده، با توجه به این تجربیات به نظر می رسد، ترکیب خوب و سازنده ای در انتظار بهارستان باشد.


وی برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه را تابع شرایط عمومی و توسعه ای کشور عنوان کرد و گفت: البته انتخابات در سطح شهرستان ها در شهرهای دورتر بیش از ساز و کارهای سیاسی با ساز و کارهای قومی و قبیله ای و محله ای ارتباط پیدا می کند. بر این اساس نمی توان حکم قطعی برای ترکیب مجلس آینده صادر کرد. اما آنچه می توان انتظار داشت این است که اقبال مردم به جریان ها و نیروهای سیاسی اعتدال گرا و میانه رو است.


کولایی با تاکید بر این که مردم افراط و تفریط در جناح های سیاسی، چپ یا راست را نمی پذیرند، تصریح کرد: البته نه این که لزوما جریان اعتدال گرا و اصلاح طلب بتواند اکثریت کرسی های مجلس را از آن خود کند. در این مسیر مشکلات و موانع فراوانی پیش روی این طیف سیاسی وجود دارد.
وی با اشاره به شکاف های ایجادشده میان طیف محافظه کار و راست، عنوان کرد: این در طبیعت جامعه سیاسی ایران است که جریانی که غالب بوده و قدرت را در دست می گیرد، به حکم سیطره و غلبه مصالح حزبی بر مصالح کلان کشور، دچار تشتت آرا و اختلاف نظر شود. در حال حاضر محافظه کاران ایران نیز از این روند دور نمانده اند.


نماینده مجلس ششم با اظهار امیدواری نسبت به شکل گیری ائتلاف طیف های مختلف اصلاح طلب، عنوان کرد: ناکامی ها و خسارت های سال های گذشته، اصلاح طلبان را به این نتیجه رسانده که غیر از تلاش برای انسجام و یکپارچگی راهی برای پیروزی و موفقیت وجود ندارد. در حال حاضر هم ساز و کارهایی شکل گرفته و چهره های شاخص اصلاح طلب و میانه رو به دنبال رایزنی برای ائتلاف و اولویت دادن به مصالح عمومی نسبت به منافع حزبی و گروهی هستند.


وی با اشاره به فرایند انتخابات ریاست جمهوری اخیر که منتهی به ریاست جمهوری حسن روحانی شد، بیان کرد: تقویت میانه روی در میان محافظه کاران نیز مورد توجه قرار گرفته است. پس از بحث های مربوط به برجام، شکاف های عمیقی میان محافظه کاران ایجاد شده که به نظر می رسد، این تغییر رفتار و الگو در میان محافظه کاران در انتخابات مجلس نیز تکرار خواهد شد.


این فعال اصلاح طلب با هشدار نسبت به تهدید کشور از سوی افراط گرایان، عنوان کرد: با توجه به شرایط منطقه و معادلات قدرت در داخل کشور، جامعه ما هم از رشد افراط گرایی مصون نیست. هرچند که می توان امیدوار بود که تعداد آرایی که افراط گرایان می توانند در انتخابات مجلس کسب کنند، قابل توجه نیست.
کولایی دستکاری در انتخابات و بلند شدن شمشیر ردصلاحیت علیه فعالان اصلاح طلب توسط شورای نگهبان را مهمترین نگرانی این طیف سیاسی عنوان کرد و گفت: هیچ کشوری در جهان نمی تواند ادعا داشته باشد که مردم با امکانات برابر وارد انتخابات می شوند. در منطقه ما نیز با توجه به محدودیت و مشکلات این موانع چشمگیرتر است.


وی تصریح کرد: تنها راه برگرداندن رای مردم به آنان، تقویت ساز و کارهای اجرایی و نظارتی در کشور است.روشن که برای رسیدن به دموکراسی، کم هزینه ترین راه مراجعه کردن به صندوق های رای است.


این نماینده مجلس ششم اعتمادسازی داخلی را یکی از راهبردهای اصلاح طلبان خواند و افزود: همان طور که ما در فرایند بین المللی در روند پرچالش برجام توانستیم اعتماد دنیا را جلب کنیم، در صحنه داخلی نیز باید همین راهبرد را در پیش بگیریم. در این راستا تلاش هایی برای مذاکره با شورای نگهبان آغاز شده است. امیدواریم این رایزنی ها منجر به کاهش تعداد ردصلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب شود.

















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن