تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802789450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهداف امريکا در منطقه ۱۸۰ درجه با اهداف ايران متفاوت است/ تحسين تلاش و جديت تيم مذاکره کننده هسته‌اي در دفاع از اهداف


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۵ب.ظ)
رهبر معظم انقلاب: اهداف امريکا در منطقه ۱۸۰ درجه با اهداف ايران متفاوت است/ تحسين تلاش و جديت تيم مذاکره کننده هسته‌اي در دفاع از اهداف موج - رهبر انقلاب «اعتماد به نفس، صراحت و استحکام در مواجهه با عوامل مخالف و موانع» را از الزامات سياست خارجي خواندند و در عين حال افزودند: البته هنر ديپلماسي اين است که ايده ها و موانع را طوري بيان کند که تأثيرگذار باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (يکشنبه) در ديدار وزير امور خارجه و سفرا و کارداران جمهوري اسلامي، با تبيين «اصول و راهبردهاي ثابت و پايدار سياست خارجي در قانون اساسي و الزامات ناشي از اين اصول و سياستها»، راه حل هاي منطقي و مستحکم ايران درباره مسائل مهم منطقه از جمله سوريه، يمن و بحرين را تشريح و تأکيد کردند: اهداف امريکا در منطقه، 180 درجه با اهداف ايران، متفاوت است.
حضرت آيت الله خامنه اي، سياست خارجي کشور را همان سياست خارجي نظام در قانون اساسي خواندند و خاطرنشان کردند: اين سياست خارجي متخذ از اسلام و منبعث از اهداف و آرمانهاي انقلاب است و مسئولان وزارت خارجه و سفرا و کارداران در حقيقت «نمايندگان، سربازان و خدمتگزاران اين اصول و آرمانها» هستند.
ايشان در همين زمينه افزودند: سياست خارجي کشور مانند همه کشورهاي جهان بر منافع بلند مدت و اصول و ارزشها استواراست و با رفت و آمد دولتها با سلايق سياسي گوناگون، تغيير نمي کند، دولتها فقط در تاکتيکها و ابتکارات اجراييِ راهبردهاي سياست خارجي تأثيرگذار و دخيلند.
رهبر انقلاب افزودند: همه تاکتيکهاي ديپلماسي در دولتهاي مختلف بايد در خدمت پيشبرد اصول سياست خارجي در قانون اساسي باشد و نمايندگان سياسي ايران در خارج، خود را نماينده و مدافع جدي و منطقي سياستهاي نظام بدانند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تبليغات پرحجم بيگانگان درباره «تغيير اجباري يا خود خواسته» در سياست خارجي جمهوري اسلامي افزودند: اين تحليل خوش خيالانه غربي ها، در حقيقت ناشي از فشار اين واقعيت است که سياست خارجي جمهوري اسلامي، لااقل در سطح منطقه همچون سدّي مستحکم و صخره اي استوار، مانع از يکه تازيهاي قدرتهاي سلطه گر بويژه امريکا شده است و آنها، هميشه در آرزوي تغيير اين سياستها هستند.
رهبر انقلاب سياستهاي امريکايي ها در منطقه بسيار حساس غرب آسيا را، علت اصلي اوضاع نابسامان منطقه برشمردند و افزودند: برخلاف نظر برخي افراد، امريکا بخش عمده مشکلات منطقه است نه بخشي از راه حل مشکلات.
ايشان با تأکيد مجدد بر اينکه سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، ساخته اين و آن نيست بلکه مبتني بر اصول مستحکم قانون اساسي است افزودند: در قانون اساسي، اسلام معيار سياست خارجي است بنابراين موضع گيري در مقابل کشورها و مسائل مختلف، بايد مختصات ديني داشته باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به ديگر اصول سياست خارجي در قانون اساسي از جمله تعهدات برادرانه به همه مسلمانان جهان، حمايت بي دريغ از مستضعفان جهان، طرد کامل استعمار و جلوگيري از نفوذ اجانب در همه زمينه ها، حفظ استقلال همه جانبه، دفاع از حقوق همه مسلمانان، عدم تعهد به قدرتهاي سلطه گر، روابط صلح آميز متقابل با دولتهاي غير محارب، خودداري از هرگونه دخالت در امور داخلي ملتها و حمايت از مبارزات حق طلبانه مستضعفان در مقابل مستکبران در هر نقطه از جهان افزودند: اين اصول جذاب، نو و والا، ذهن ملتها بخصوص نخبگان را به خود جلب کرده است.
ايشان افزودند: سياست خارجي جمهوري اسلامي با اين راهبردها و مختصات، سياست خارجي انقلابي است و اگر در اجرا با راهکارهاي هوشمندانه همراه شود، آثار شگفت انگيزي به همراه مي آورد و ظرفيت حل بخش مهمي از مشکلات جهان اسلام را داراست.
رهبر انقلاب، با اشاره به برخي آثار مثبت اجراي راهبردهاي سياست خارجي افزودند: اجراي سياستهاي انقلابي در هر زمينه، از جمله عرصه ديپلماسي باعث افزايش اقتدار و تأثيرگذاري، ارتقاي جايگاه کشور و عزت و اعتبار ايرانيان در ميان ملتها مي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي، با تأکيد بر تداوم بي وقفه راهبردهاي ثابت سياست خارجي افزودند: ادعا نمي کنيم به همه اهداف خود رسيده ايم يا حتي نزديک شده ايم چون اجراي «سياست خارجي انقلابي» در عمل با برخي غفلتها، کم کاريها، ناهوشمنديها و موانع خارجي همراه بوده است اما جايگاه عزتمند فعلي کشور، مديون همين سياستهاي حکيمانه است و اگر به اين اصول عمل نکرده بوديم، خدا مي داند در داخل مرزها، با چه مشکلات و ضربات عجيبي، دست به گريبان مي شديم.
حضرت آيت الله خامنه اي در جمع بندي اين بخش از سخنانشان، خطاب به مسئولين وزارت خارجه و سفرا و کارداران تأکيد کردند: با «استحکام و اقتدار و افتخار»، ادامه اصول انقلابي و راهبردهاي ثابت سياست خارجي را تکرار کنيد تا بيگانگان و دنباله هاي داخلي آنان، به تغيير در سياست خارجي جمهوري اسلامي دلخوش نکنند.
رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان، به الزامات ناشي از پايبندي به اصول و راهبردهاي سياست خارجي پرداختند.
ايشان خاطرنشان کردند: توجه داشته باشيد که تاکتيکهاي سياست خارجي بايد در خدمت مباني راهبردي باشد نه اينکه به اسم تاکتيک، بر ضد اصول عمل شود.
رهبر انقلاب «اعتماد به نفس، صراحت و استحکام در مواجهه با عوامل مخالف و موانع» را از ديگر الزامات سياست خارجي خواندند و در عين حال افزودند: البته هنر ديپلماسي اين است که ايده ها و موانع را طوري بيان کند که تأثيرگذار باشد.
ايشان منطق جمهوري اسلامي در مسائل منطقه را دنياپسند و محکم برشمردند و در تشريح راه حلهاي ايران براي اين مسائل افزودند: در مسئله فلسطين ما ضمن نفي رژيم غاصب و جعلي و محکوميت شديد فجايع و جنايات روزانه اين رژيم، برگزاري انتخابات با حضور همه فلسطيني ها را پيشنهاد کرده ايم که با موازين جاري دنيا نيز کاملاً منطبق است.
ايشان افزودند: هر دولتي از دل آراي ملت فلسطين بيرون بيايد تکليف صهيونيستها و ساکنان سرزمينهاي اشغالي را مشخص خواهد کرد البته در مخالفت با پيشنهاد منطقي ما گفته اند اين به معناي فروپاشي رژيم غاصب است که طبيعي است اين رژيم جعلي بايد دچار فروپاشي شود.
رهبر انقلاب درباره سوريه نيز تأکيد کردند: حرف ما در اين زمينه، مستحکم ترين حرفهاست ما معتقديم معني ندارد کشورهاي ديگر دور هم جمع شوند و راجع به يک نظام حکومتي و رئيس آن حکومت تصميم بگيرند، اين بدعتي خطرناک است که هيچ حکومتي در جهان اجراي آن را درباره خود نمي پذيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: راه حل مسئله سوريه، انتخابات است و براي اينکار بايد با قطع کمکهاي نظامي و مالي به معارضين، ابتدا جنگ و ناآرامي پايان پذيرد تا مردم سوريه در محيطي امن و آرام، هرکس را مي خواهند انتخاب کنند.
ايشان در همين زمينه با رد تجزيه کشورها و تبديل آنها به واحدهاي کوچک قومي افزودند: مرجع قرار دادن يکي از گروههاي مسلح براي تصميم گيري و تشکيل دولت، منطقي و مورد قبول نيست و اينگونه فرمولها عملاً باعث ادامه يافتن جنگ مي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي درباره عراق نيز گفتند: تقسيم اين کشور به مناطق عرب شيعه، عرب سني و کُرد، کاملاً مخالف منافع مردم، عملي نشدني، بي معنا و غيرقابل قبول است.
ايشان خاطرنشان کردند: وحدت سرزميني، تماميت ارضي عراق و مرجع بودن آراي مردم، اصول راه حل ايران درباره عراق است.
رهبر انقلاب درباره يمن نيز افزودند: قطع فوري جنايات سعودي و آغاز گفتگوهاي يمني – يمني، مي تواند پايان بخش درگيريهاي اين کشور باشد.
ايشان خاطرنشان کردند: رفتار سعودي ها در يمن و سوريه، يک بام و دو هواست آنها درباره يمن مي گويند به درخواست رئيس جمهور مستعفي و فراري يمن در اين کشور دخالت نظامي کرده اند اما درباره سوريه حاضر نيستند به درخواست رئيس جمهور قانوني اين کشور، از حمايت از معارضين مسلح دست بکشند.
رهبر انقلاب درباره بحرين نيز افزودند: مردم بحرين هيچ چيزي جز حق رأي و حق انتخاب نمي خواهند و ما اين درخواست آنها را منطقي مي دانيم.
حضرت آيت الله خامنه اي پس از بيان راه حلهاي جمهوري اسلامي براي حل مشکلات منطقه افزودند: عامل اصلي اين ناامني ها، حمايت امريکا از رژيم صهيونيستي و گروههاي تروريستي است و اين سياستها با سياستهاي جمهوري اسلامي صد و هشتاد درجه متفاوت است.
رهبر انقلاب با رد مذاکره با امريکا درباره مسائل منطقه اي، خاطرنشان کردند: امريکايي ها، دنبال تحميل منافع خود هستند نه حل مسائل، آنها مي خواهند 60، 70 درصد خواسته هايشان را در مذاکره تحميل کنند و بقيه اهدافشان را هم بطور غيرقانوني، عملاً اجرا و تحميل کنند پس مذاکره چه معنايي دارد؟
ايشان در ادامه سخنانشان توسعه مستمر روابط با همسايگان، کشورهاي اسلامي و کشورهاي افريقايي را از ديگر الزامات سياست خارجي برشمردند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي همچنين تعبير رزمندگان و جنگ‌آوران خطوط مقدم در عرصه بين‌الملل را شايسته شغل و شأن مسئولان و کارکنان وزارت خارجه خواندند و افزودند: وزارت خارجه با توجه به اهداف و وظايف خود بخوبي فعال است و به‌خصوص در تجربه اخير مذاکرات هسته‌اي، آقاي دکتر ظريف و همکارانشان آزمون خوبي، از سر گذراندند.
رهبر انقلاب با تحسين تلاش و جديت تيم مذاکره کننده گفتند: احساس قدرت و نشستن در مقابل 6 قدرت جهاني، دفاع از اهداف و تثبيت حضور و وجود خود به طرفهاي مقابل، از جمله نقاط قوت مذاکره کنندگان کشورمان در مذاکرات هسته اي بود.
ايشان، تدين را مهمترين نقطه قوت آقاي ظريف خواندند و افزودند: بنده مکرر براي شما عزيزان دعا مي‌کنم.
رهبر انقلاب افزودند: در اجراي برجام نيز بايد نکات مهم و مورد نظر را دنبال کنيد که تحقق اين موارد هم امکان‌پذير است، همچنانکه آقاي رئيس‌جمهور نيز به بنده گفتند دستيابي به برخي از نتايج ابتدا باورپذير نبود اما شما ايستاديد و ما هم ايستاديم و ممکن شد.
بخش سوم و پاياني بيانات حضرت آيت الله خامنه‌اي، توصيه‌ها و تذکراتي خطاب به سفيران و نمايندگان جمهوري اسلامي در خارج از کشور بود.
«تثبيت و تکيه بر مؤلفه‌هاي قدرت و اقتدار ملي» از جمله «نقش پر رنگ و تعيين کننده مردم در کشور»، «نيروي انساني کارآمد، زبده، جوان و پر شمار» و «پيشرفتهاي شگفت‌انگيز علمي و فناوري»، «پايبندي عميق سفيران و نمايندگان خارجي به موازين ديني و روحيه انقلابي»، و «استفاده از ظرفيت کشورهاي عدم تعهد و نقش آفريني در تحقق اقتصاد مقاومتي از جمله اين توصيه ها بود.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، دکتر ظريف وزير امور خارجه با اشاره به شرايط حساس منطقه، تاکيد کرد: دستورات و خطوط ترسيم شده از جانب رهبر معظم انقلاب مبناي کار وزارت خارجه بوده و در دوران پسابرجام نيز نامه اخير ايشان به رييس جمهور در مورد نحوه اجراي برجام مبناي کار خواهد بود.
دکتر ظريف با اشاره به توجه وزارت امور خارجه به مسئله مقابله با نفوذ و همچنين اجراي اقتصاد مقاومتي، گفت: در همايش امسال سفرا و کارداران تلاش مي کنيم از وضعيت کنوني براي پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي و نيز تقويت جريان مقاومت در منطقه و حل و فصل مشکلات غرب آسيا بر اساس موازين مورد نظر جمهوري اسلامي ايران استفاده کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن