تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819175370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويب طرح اصلاحيه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضاي سبز شهر تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۹ب.ظ)
تصويب طرح اصلاحيه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضاي سبز شهر تهران موج - طرح اصلاحيه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضاي سبز شهر تهران در جلسه شوراي شهر تهران تصويب شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل شوراي اسلامي شهر تهران، بررسي طرح اصلاحيه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضاي سبز تهران موضوع يکي از دستورات جلسه امروز، يکشنبه، 10 آبان سال 94، بود که به اتفاق آرا به تصويب رسيد.
محمد مهدي تندگويان، عضو کميسيون شهرسازي و معماري شورا، در تشريح موضوعات اين مصوبه با اشاره به ارجاع طرح به کميسيون تلفيق براي بررسي دقيق‌تر در هفته گذشته گفت: به طور کلي اصلاح عوارض در درختان با بن کمتر، صورت گرفته و تلاش شده است در درختان با بن بالاتر، تغييري صورت نگيرد.
بر اساس اين مصوبه عوارض تعيين شده براي درختان با محيط بن 15 تا 30 سانتي‌متر به ميزان 5 ميليون ريال، درختان با محيط بن 30 تا 60 سانتي‌متر علاوه بر 5 ميليون ريال به ازاي هر سانتي‌متر مازاد بر 30 سانتي‌متر به ميزان 500 هزار ريال عوارض دريافت شود.
همچنين براي درختان با محيط بن 60 تا 100 سانتي‌متر علاوه بر مبلغ 20 ميليون ريال به ازاي هر سانتي‌متر مازاد بر 60 سانتي‌متر به ميزان يک ميليون و 250 هزار ريال و هر اصله درخت با محيط بن 100 تا 150 سانتي‌متر علاوه بر مبلغ 70 ميليون ريال به ازاي هر سانتي‌متر، سه ميليون ريال عوارض دريافت شود ضمن اينکه براي درختان با محيط بن بيش از 150 سانتي‌متر علاوه بر مبلغ 220 ميليون ريال به ازاي هر سانتي‌متر مازاد بر 150 سانتي‌متر، چهار ميليون ريال عوارض دريافت شود.
همچنين در اين مصوبه آمده است در املاکي که قطع درختان به صورت قانوني صورت مي‌گيرد علاوه بر اين عوارض به ميزان دو برابر محيط بن درخت قطع شده در محلي که کميسيون ماده هفت مشخص مي‌کند و تحت نظر آن درخت کاشته مي‌شود.
نکته ديگر مندرج در اين مصوبه بر اين اساس است که اگر درختي بدون مجوز قطع شود، علاوه بر کاشت درخت جايگزين به ميزان حداقل دو برابر محيط بن درختان قطع شده، عوارض به ميزان سه برابر افزايش مي‌يابد.
گفتني است؛ تمامي اين عوارض بايد پس از اخذ و واريز به خزانه‌داري شهرداري تهران ظرف مدت يک ماه به حساب مشخص شده در سازمان پارک‌ها و فضاي سبز واريز شود تا صرفا به خريد پوشش گياهي شامل نهال و درخت، کود و آب مصرفي در شهر تهران اختصاص داده شود ضمن اين که استفاده از اين بودجه در ساير مأموريت‌ها تخلف است.
جابه‌جايي درختان با رعايت فاصله ضروري و استانداردها در داخل ملک بر اساس نظر کميسيون ماده هفت بدون اخذ عوارض و لزوم پرداخت عوارض براي جابه‌جايي درختان به خارج از ملک از ديگر تبصره‌هاي اين مصوبه است.
همچنين شهرداري ملزم به آبياري درختان در سطح شهر شد به گونه‌اي که اگر درختي در سطح شهر خشک و يا قطع شود پس از استعلام از کميسيون ماده هفت نسبت به اخذ عوارض مربوط اقدام مي‌شود.
درختان بر گذر ملک و يا داخل ملکي که پيش از اخذ پروانه توسط عوامل طبيعي خشک شده‌اند مشمول اخذ عوارض نمي‌شوند به شرطي که دو برابر محيط بن آن‌ها در همان محل کاشته شوند و اگر امکان چنين کاري نبود بايد عوارض را بر اساس اين مصوبه پرداخت کنند.
ضمن اين که شهرداري ملزم شده است که لايحه‌اي براي استفاده از اين عوارض با هدف تشويق شهروندان به گسترش فضاي سبز ظرف مدت سه ماه تهيه و به شوراي شهر تهران ارائه دهد.
غلامرضا انصاري در جريان بررسي اين دستور جلسه پيشنهاد داد تا تخفيفات تشويقي براي اشخاصي که اقدام به حفظ درختان و فضاي سبز در ساخت‌وسازهايشان مي‌کنند در نظر گرفته شود.
همچنين محسن سرخو، عضو شوراي اسلامي شهر تهران با تأکيد بر اين که قطع درخت في النفسه کاري ناپسند شناخته مي‌شود، اظهار داشت: مصوبه نبايد به گونه‌اي تدوين شود که امکان تخلف را ايجاد کند.
مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران، در همين خصوص با بيان اين که اصلاحات تذکر داده شده توسط اعضا در تدوين متن در کميسيون تلفيق شوراي شهر اعمال شده است، تأکيد کرد: شهرداري توانايي صدور مجوز قطع درختان را نداشته و اين موارد جهت تصميم‌گيري به شوراي شهر ارسال مي‌شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن