تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819853377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد 5ميليون نهال در استان مرکزي تا سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۰ب.ظ)
مدير باغباني جهادکشاورزي استان مرکزي به موج خبر داد: توليد 5ميليون نهال در استان مرکزي تا سال آينده موج - اصلي ترين نهاده احداث باغ، نهال است که اين محصولات در نهالستان هاي کشور توليد و به باغداران عرضه مي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مدير باغباني جهادکشاورزي استان مرکزي گفت: پيش بيني مي شود که تا سال آينده حدود 5ميليون نهال در استان مرکزي توليد شود.
علي اصغر زارعي افزود: امسال حدود 3ميليون نهال توليد خواهد شد و چون برخي از نهالستان ها تازه مجوز گرفته اند، نهال شان قابل عرضه به بازار نيست.
زارعي با اشاره به اينکه هم اکنون 22 نهالستان مجاز به مساحت 25هکتار در استان مرکزي وجود دارد، عنوان کرد: در اين استان، حدود 18نهالستان غيرمجاز در حال فعاليت هستند که اطلاعات آن به موسسه ثبت و گواهي بذر و نهال، ارجاع داده شده و اخطار گرفته اند. چنانچه اين مراکز براي دريافت مجوز اقدام نکنند، به دادگاه معرفي خواهد شد.
وي درباره نهال استاندارد بيان کرد: بايد زميني که به نهالستان تبديل مي شود، مورد تاييد کميته فني نهال استان بوده و از نظر آب و بيماري هاي موجود در آن منطقه به طور دقيق مورد ارزيابي قرار بگيرد. همچنين اگر قرار است نهالستان با پايه هاي بذري احداث شود، بايد از ارقام مناسب و داراي گواهي استفاده شود. چنانچه پيوندي هم صورت مي گيرد، لازم است پيوندک ها از درختان گواهي شده و شناسنامه دار باشند.
زارعي با تاکيد بر اينکه کشاورزان از نهالستان هاي مجاز نهال مورد نياز خود را تامين کنند، گفت: طبقه بندي نهال ها به دو صورت انجام مي شود؛ يکي نهال هاي خوداظهاري است که ليبل روي آن، بر اساس اطمينان به اظهارات پرورش دهنده تنظيم مي شود و ديگري نهال هايي است که توسط موسسه ثبت گواهي، مورد تاييد قرار گرفته است. البته مورد دوم از اعتبار بيشتري برخوردار خواهد بود.
به گفته مدير باغباني جهادکشاورزي استان مرکزي، دولت هيچ دخالتي در بحث قيمت گذاري روي نهال ندارد و اين نظام عرضه و تقاضاست که قيمت ها را تعيين مي کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن