تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804288618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حزب الله، نوستالژی تلخ ارتش اسرائیل


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حزب الله، نوستالژی تلخ ارتش اسرائیل
شاید روزی که این گروه تاسیس شد هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که به چنین قدرت عظیمی تبدیل شود، گروه حزب‌الله در اوایل سال‌های ۱۹۸۰ و با الهام از ایدئولوژی اسلام سیاسی امام خمینی در لبنان ظهور کرد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حزب‌الله لبنان سازمانی سیاسی-نظامی در لبنان است.شاید روزی که این گروه تاسیس شد هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که به چنین قدرت عظیمی تبدیل شود. گروه حزب‌الله در اوایل سال‌های ۱۹۸۰ و با الهام از ایدئولوژی اسلام سیاسی امام خمینی در لبنان ظهور کرد. در زمان جنگ داخلی لبنان، حزب‌الله لبنان به کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، تعلیم نظامی داده شده و تحت حمایت مالی و سیاسی و مستشاری نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. جالب اینجاست که بزرگترین حامیان و پرورش‌دهندگان تروریسم همچون ایالات متحده آمریکا، هلند، بحرین، مصر، بریتانیا، اتریش، کانادا, اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند.




***اهداف اصلی حزب‌الله


حزب‌الله لبنان ۳ هدف اصلی را به عنوان آرمان خود اعلام کرده است که عبارتند از: 
1-محو آثار امپریالیستی غربی در لبنان
2-مجازات فالانژهای لبنان 
3-برپایی حکومت اسلامی در لبنان.



حزب‌الله لبنان







بخش نظامی حزب‌الله شاخهٔ مقاومت اسلامی در لبنان است.


هستهٔ اولیه حزب‌الله و ساختار تشکیلاتی آن متشکل از اسلام گرایان، نیروهای حزب الدعوه به رهبری علامه سید محمدحسین فضل‌الله، شاخه دانشجویی حزب الدعوه، مسئولان جنبش امل، اعضای جنبش فتح به رهبری ابوجهاد (خلیل الوزیر) و تمام گروه ها و جریان‌هایی که از انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی تاثیر گرفته بودند شکل گرفت.سید عباس موسوی که در حمله ی بالگرد های اسرائیلی به خودرو حامل وی و همسر و فرزندش در سال ۱۹۹۲ کشته شد، شیخ صبحی طفیلی، شیخ راغب حرب، شیخ عبدالکریم عبید، سید حسین موسوی، سید حسن نصرالله، سید ابراهیم امین السید، شیخ حسین الکورانی، شیخ نعیم قاسم، شیخ محمد یزبک، حسین خلیل، محمد رعد و محمد فنیش از جمله افرادی بودند که از حزب الدعوه و جنبش امل وارد حزب‌الله شدند.


از موفقیت‌های بزرگ حزب‌الله لبنان این است که پس از سالها جنگ چریکی موفق به آزاد کردن جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ شد. این گروه مردمی پس از آن به فعالیت های سیاسی خود تحرک بیشتری داده و به کابینه و مجلس لبنان راه یافت.سید حسن نصرالله پس از ترور شدن سید عباس موسوی به دست نیروهای نظامی اسرائیلی در سال ۱۹۹۲ میلادی به مقام دبیرکلی حزب‌الله لبنان رسید.سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در اولین سالگرد جنگ اسرائیل و حزب‌الله لبنان، در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی اعلام کرد که در طول جنگ از «مولایش»، حضرت آیت الله سیدعلی خامنه‌ای رهنمود و راهنمایی دریافت می‌کرده‌ است.



حزب‌الله لبنان



***اسرائیل مجبور به غلاف کردن شمشیر می‌شود


در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۴ میلادی، به دنبال توافق مبادله اسیران میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل، ۴۳۵ اسیر از ملیت‌های گوناگون عربی در مقابل یک سرهنگ باز نشسته اسرائیلی و اجساد چند سرباز اسرائیلی، آزاد شدند. این توافق با میانجیگری آلمان صورت گرفت. در مراسم استقبال از اسیران آزاد شده، مقامات بلند پایه لبنان و جمعیت فراوانی حضور داشتند و استقبال با شکوهی از آنان انجام گرفت. آزادی اسیران از دست اسرائیل بازتاب وسیعی در محافل خبری جهان به ویژه در میان مسلمانان یافت.


محور مقاومت تا ابد رو در روی محور استکبار می‌ایستد


روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای به نقل از رابرت فورد سفیر پیشین آمریکا در سوریه حزب الله لبنان را در حکم یک ناو هواپیما بر ایرانی در شرق مدیترانه می داند.اوباما نیز در دیدار با یک لابی یهودی در مرداد 1394 گفت: «اگر توافق هسته‌ای رد شود و ما به ایران حمله کنیم، حزب‌الله به سمت تل‌آویو موشک پرتاب می‌کند و اسرائیل متحمل فشار می‌شود. در تمامی سناریوها، اسرائیل متحمل فشارهای ناشی از حملات نظامی خواهند بود.»



حزب‌الله لبنان



حزب‌الله  نیرویی شبه‌نظامی است که به سلاح‌های سبک همچون تفنگ‌های اتوماتیک، خمپاره، آرپی‌جی و راکت‌های کاتیوشا مسلح است و گاهی بر حسب نیاز و برای دفاع از حریم خود و دفع تجاوز از راکت‌های خود برای بمباران شهرهای شمال اسرائیل استفاده می‌کند. به گفته مقامات نظامی آمریکایی آن‌ها راکت‌های خود را با راکت‌اندازهای چندتایی نصب شده بر روی کامیون شلیک نمی‌کنند، بلکه معمولاً آن‌ها را از لانچرهای ثابت و با استفاده از کنترل راه دور شلیک می‌کنند تا خدمهٔ آتش آن‌ها از آتش ضدتوپخانه اسرائیل در امان باشند. با این حال گزارش‌هایی هم از وجود سیستم‌های راکت‌انداز چندلوله‌ای متحرک منتشر شده است از جمله راکت‌اندازهای فجر-۳ که بر روی کامیون‌های ایسوزو ژاپنی نصب شده‌اند.


***قدرتی که اسرائیل از آن هراس دارد


منابع اسرائیلی بارها از انتقال راکت‌های دوربرد از جمله انواع ۲۴۰ میلی‌متری راکت معروف ب‌ام-۲۱ گراد و راکت‌های فجر-۳ و فجر-۵ به حزب‌الله لبنان خبر داده‌اند. گزارش‌هایی هم از انتقال موشک بالستیک کوتاه‌برد زلزال-۲ با برد ۱۱۵ کیلومتری و کلاهک ۶۰۰ کیلوگرمی منتشر شده است. در سال ۲۰۰۴ رئیس سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل اعلام کرده حزب‌الله ۱۳ هزار راکت در اختیار دارد که بیشتر آن‌ها برد ۲۵ کیلومتری داشته و حدود ۵۰۰ عدد از آن‌ها برد ۴۵ کیلومتری (فجر-۳) و ۷۵ کیلومتری (فجر-۵) و چند ده عدد هم برد ۱۱۵ کیلومتری (زلزال-۲) دارند. البته سیستم‌های دوربرد مکانیسم هدف‌گیری نسبتاً پیچیده‌ای دارند و استفاده موثر حزب‌الله از آن‌ها بدون کمک مستقیم نیروهای سپاه پاسداران بعید به نظر می‌رسد. در سال ۲۰۰۶ یک مقام ارشد اطلاعاتی نظامی اسرائیل به کمیسیون روابط خارجی و دفاعی مجلس اسرائیل گفت که حزب‌الله هزاران راکت با برد ۲۰ کیلومتری و حدود ۱۰۰ راکت با برد ۴۰ تا ۷۰ کیلومتری در اختیار دارد. در ۱۳ ژوئیه ۲۰۰۶ نیروهای حزب‌الله یک راکت ۳۳۳ میلی‌متری با کلاهک ۱۰۰ کیلوگرمی و برد ۱۳ کیلومتری را به سوی اسرائیل شلیک کردند، آن‌ها این راکت را رعد-۱ نامیدند که به نظر می‌رسد همان راکت شاهین باشد. در ۲۸ ژوئیه ۲۰۰۶ حزب‌الله هفت راکت دوربرد را به سوی شهر آفولا در شمال اسرائیل شلیک کرد که به خارج از شهر برخورد کرده و هیچ کشته و مجروحی نداشت. حزب‌الله این راکت را خیبر-۱ معرفی کردند که به نظر می‌رسد نام دیگر راکت فجر-۵ باشد.



حزب‌الله لبنان



همچنین جمهوری اسلامی ایران  پهپادهای غیرمسلح مهاجر-۴ را هم در اختیار حزب‌الله قرار داده است. در نوامبر ۲۰۰۴ حزب‌الله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین را به سوی اسرائیل به پرواز در آورد که پس از گذشتن از فراز شهر نهاریا در آب‌های سرزمینی لبنان سقوط کرد. در سال ۲۰۰۶ هم حزب‌الله یک کشتی موشک‌انداز کلاس ساعر-۵ اسرائیل را هدف قرار داد که به مرگ یک ملوان اسرائیلی انجامید. ابتدا تصور می‌شد یک پهپاد حامل بمب به کشتی برخورد کرده اما بعداً مشخص شد که از موشک کروز سی-۸۰۲ برای حمله استفاده شده است. نیروهای حزب‌الله همزمان با همین حمله یک موشک ضدکشتی هدایت راداری سی-۸۰۲ را نیز به سوی یک کشتی تجاری با پرچم کامبوج که در کنار کشتی اسرائیلی قرار داشت، شلیک کردند. ۱۲ ملوان مصری این کشتی که پس از برخورد موشک به آب پریده بودند توسط کشتی‌های دیگر نجات داده شدند.



حزب‌الله لبنان



سید عباس موسوی، عماد مغنیه و پسرش جهاد، غازی علی ضاوی و سید هادی نصرالله تنها چند تن از گلهای باغ وسیع شهادت حزب‌الله لبنان هستند.
 
 سردار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی کل قوا در رابطه با طرح مسئله حضور مستقیم نظامی ایران در منطقه گفت: مردم بپاخاسته منطقه از تجارب کلان انقلاب اسلامی ایران استفاده کردند و حزب‌الله در لبنان و رزمندگان یمنی و حرکت مردمی عراق و سوریه با اتکا به توان بومی خود و با راهنمایی‌های مرجعیت توانسته‌اند در مقابل استکبار و تروریسم ایستادگی کنند. جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در کشورهای منطقه ندارد.



دشمنان حزب‌الله در داخل لبنان همچون دشمنان خارجی از قدرت حزب‌الله در هراسند


به جز در خارج لبنان، حزب‌الله منتقدانی در درون لبنان دارد. برای مثال حامیان دولت فؤاد سینیوره (نخست وزیر پیشین لبنان) با تاکید بر اینکه فقط دولت لبنان از حق تصمیم‌گیری درباره مقابله با تهدیدهای خارجی برخوردار است، سازمان سیاسی حزب‌الله را به مثابه «دولت در دولت» و شبه نظامیان آن را «ارتش در ارتش» می‌نامند و در مجموع حزب‌الله را به دنبال کردن منافع ایران و سوریه متهم می‌کنند.



حزب‌الله لبنان



در تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۰۹ میلادی، و یک ماه پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان، بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل متحد، حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های شبه‌نظامی را متهم به ایجاد بی‌ثباتی در این کشور کرد. بان کی‌مون، هم‌چنین حزب‌الله لبنان را خطری برای آرامش و پیشبرد مردم‌سالاری در لبنان خواند. بنا بر گفته‌های مقامات لشکری و کشوری، ایران به حزب‌الله کمک‌های مالی و معنوی کرده‌ است زیرا هر دو در جبهه مقاومت ایستاده‌اند علیه یک دشمن و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آموزش نیروهای حزب‌الله می‌پردازد، ولی هرگونه شرکت مستقیم ایران را در درگیرهای حزب‌الله رد می‌کنند.تحلیلگران آمریکایی معتقد هستند که حزب الله لبنان در حکم ناو هواپیمابر ایران در کرانه های دریای مدیترانه است، غافل از اینکه حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران از اعضای اصلی محور مقاومت هستند و هدفشان تنها نابودی استکبار است.



***قدرتی که هر روز بیشتر می‌شود


یک مسئول "بلندپایه" حزب الله لبنان  اعلام کرد به زودی سلاح های پیشرفته ای به انبارهای مهمات حزب الله در مناطق مختلف جنوب لبنان افزوده شده و می‌شود که از جمله آنها می توان به سامانه موشکی پانتسیر، موشک های سام 5 و سامانه ضد تانک کورنیت اشاره کرد.
 
سامانه پانتسیر یک سامانه موشکی ضد هوایی است؛ موشک های سام 5 نیز موشک هایی با پایه شلیک ثابت هستند که جهت سرنگونی هواپیماها و موشک های دوربرد از آنها استفاده می شود.
 

حزب‌الله لبنان



سامانه ضد تانک کورنیت نیز یک سامانه ضد تانک بسیار موثر است که توانایی عبور از سیستم دفاعی تروفی تانک های مرکاوا اسرائیل را دارد.
 
مسئول مذکور از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به خاطر دوستی تاریخی با لبنان و عملی کردن وعده هایش در دادن سلاح های استراتژیک به حزب الله تشکر کرد و گفت: سلاح هایی که به حزب الله تحویل شده، توازن نظامی مد نظر برخی‌ها را برهم زده است.این مسئول ارشد حزب الله که نامش فاش نشده است در ادامه گفت: موشک های پیشرفته "یاخونت" نیز در آینده به دست حزب الله خواهد رسید.
 



حزب‌الله لبنان



این مقام حزب الله گفت: حزب الله در روزهای اخیر عملیات گسترده ای را برای شناسایی مراکز حساس نظامی و تاسیسات زیربنایی اسرائیل در مناطق مختلف و نیز زمان پست گشتی های اسرائیلی و نیروهای حافظ صلح در جولان آغاز کرده تا برای مبارزه آتی با رژیم اشغالگر آماده باشد.
 



***مواضع  سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، همچون گذشته بر قاطع و حق است


سیدحسن نصرالله بارها اعلام کرده است: جمع حسینی ما بر ادامه جهاد خود علیه طرح تکفیری آمریکا که بر ضد اسلام و پیامبر (ص) و مقدسات و ملت های منطقه است، تاکید می کند. این جهاد همانطور که در گذشته نشان دادیم بدون تردید و بدون عقب گرد ادامه خواهد داشت. ما همان طور که اسرائیل را در جنگ های مقاومت شکست داده ایم، تکفیری ها و سروران آمریکایی آنها را نیز شکست خواهیم داد.
 

حزب‌الله لبنان



من به نیابت از  جمع حسینی خود فریاد بلند خود را علیه حمله آمریکا و عربستان در حق مردم مظلوم یمن اعلام می کنم و این فریاد در مقابل جهانی است که در مقابل این جنگ ساکت نشسته است. بزرگترین کشتار دسته جمعی در یمن از سوی آل سعود در مقابل دیدگان رسانه ها صورت می گیرد.



محور مقاومت تا پایان ایستاده است


سید حسن نصرالله در عاشورای 1437 در تجمع بزرگ عاشوراییان گفت: ما حسین‌وار از حق دفاع می‌کنیم. ما به پیروزی های نیروهای عراقی به ویژه نیروهای مردمی در مقابله با داعش افتخار می کنیم و به آنها می گوییم که برای مقابله با این گروه تروریستی بر آمریکایی ها و منافقان حساب باز نکنید. ما به عراق می گوییم که شما جوانان قدرتمند و نیروهای مردمی‌ای دارید که با قدرت و اراده خود بر داعش و هزاران گروه تروریستی مثل داعش پیروز خواهید شد.


از مزیت‌های حزب‌الله این است که در بین مردم لبنان بسیار محبوب است
 

حزب‌الله لبنان



نصرالله در ادامه درباره شرایط این روزهای لبنان گفت: باید تمامی گروه های سیاسی لبنان برای مقابله با بحران ها و خطراتی که ما را تهدید می کند بدون جانبداری و با جدیت به تفاهم برسند. تمامی گروه های لبنانی باید در مذاکرات گسترده ملی که در پارلمان لبنان برگزار می شود، شرکت کنند چراکه هیچ گونه جایگزینی برای این مذاکرات وجود ندارد. بیایید همگی از ایجاد راهکار ملی لبنانی ها برای رها شدن از بحران ها حمایت کنیم. ما بارها گفته ایم که خود تصمیم گیرنده هستیم و هیچ کسی اراده خود را بر ما تحمیل نمی کند. آمریکا و دیگر طاغوت ها مانند برده با ما برخورد می کنند و گویی که آنها ارباب ما هستند اما ما همواره خود تصمیم گیرنده خواهیم بود.



گربه سیاه اسرائییل کیست ؟؟

 
سیدحسن نصرالله درباره توافق هسته ای ایران و غرب نیز گفت: ما دیدیم که چگونه توافق هسته ای حاصل شد. ایران هرگز هم پیمان خود را به خاطر برنامه هسته ای نفروخت. آیت الله سیدعلی خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران، رهبری شجاع و حکیم است و ایرانی ها وفادارتر از این هستند که به خاطر منافع خود هم پیمانشان را بفروشند بلکه آنها با منافع خود فداکاری می کنند.

گزارش از حمیدرضا قربانی




                                برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید






انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

سردار شریف: افزایش نیروهای مستشاری سپاه در سوریه/ شهادت 4 تن از مدافعین حرم
عاشورای "مدافعان حرم" در "شام" + تصاویر
شهادت دو تن از مدافعان حرم حضرت زینب(س) در سوریه
"سپاه پاسداران" در رزمایش آتی کدام موشک‌ها را "روی لانچر می‌فرستد"؟ + فیلم و تصاویر
دو نفر از نیروهای سپاه انصار در سوریه به شهادت رسیدند/ اعلام خبر شهادت 15 نفر، صحیح نیست





۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن